Gjest Anniken Skrevet 1. juni 2004 #21 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er en stor forskjell på hva man fantaserer om, og hva en ønsker skal skje i virkeligheten. De som velger å tro at dette er hva kvinner virkelig ønsker, de tror jeg uansett ville ha funnet noe som "rettferdiggjorde" handlingen. :enig_animasjon: :blomst_opp: Takk og god natt. Jeg skal tenke over min ordbruk til neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 1. juni 2004 #22 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er jo litt drastisk å si at en "vil" bli voldtatt, men det er mer mot det å bli tatt overraskende og å VILLE det. Jeg vil jo ikke bli voldtatt på ordentlig. For da får man jo ikke velge utseende eller str på utstyret. Men som sagt det er en fantasi. Synes i grunn at du sier det helt greit fra begynnelsen av, jeg! Ser ikke noe galt med ordbruken din noen steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. juni 2004 #23 Del Skrevet 2. juni 2004 Ser heller ikke noe galt i måten du har ordlagt deg på, Anniken. Jeg skjønte i hvertfall godt hva du mente . Men det er klart enkelte "syke menn" kan misforstå å tro at det er greit å voldta, men de som eventuelt gjør det tror jeg også kan klare å vri på og "misforstå" det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicken (ikke innlogget) Skrevet 2. juni 2004 #24 Del Skrevet 2. juni 2004 Tvert imot er dette en BDSM-relatert fantasi (legning, interesse, "parafili")som heter raptofili. -Og en relativt vanlig sak å fantasere om. Raptofili :-? har jeg ikke hørt om, men "Playrape" derimot... En liten sjekk og søk på "raptophilia" gir en del treff, bl.a. på en del fetisj og homse-sider så det stemmer nok. Å omtale preferanser som "-fili"er gir imidlertid litt dårlige vibber for meg - gir liksom litt diagnose-følelsen, pga. at det er leger og psykologer som benytter seg mest av "-fili" betegnelsene. Dessuten blir det tullete om man skal kalle det å tenne på erotiske beskrivelser som "narratofili" (noe man godt kan i følge definisjonen ) Går man inn på Duo.no sine novelle-sider finner man en liten "Playrape" fantasi/historie (nest nederst på siden) skrevet av Villemo... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BREKKA LILL Skrevet 2. juni 2004 #25 Del Skrevet 2. juni 2004 Dine drømmer og fantasier er ikke det samme som at du ønske å bli vondtatt.. Det er ikke ille å ha slike fantasier.. Hvis du skal trekke sammenhenger mellom en fantasi og en voldtekt. så er det ingen.. Ingen sammenligning i det hele tatt.. Husk at så lenge du fantasere, så er det du som har kontrollen, di kan selv bestemme når du skal slutte med det. Du bestemmer hvordan og med hvem.. Alt sammen passer inn i din fantasi.. Det er en sexfantasi, ike ønske om voldtekt.. Å bli voldtatt er alt det motsatte av det du skriver.... Voldtekt er å bli fratatt kontroll over sitt eget liv...eller deler av det.. det er en vond følelse, det du føler i en fantasti er seksuell opphisselse og selvpålagt.. med voldtekt så... blir man tvunget til noe man ikke vil eller kan protesere mot blir gjort mot deg... det er vold... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Explorer, ikke innlogget Skrevet 2. juni 2004 #26 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg tror også dette er en vanlig fantasi og bunner vel egentlig i ønske om litt "råere" sex enn vanlig, at man ikke blir elsket mykt og forsiktig som om man var en skjør liten porselensdukke. Selv om det også er godt. Hvis dere følge rmed i Cupido nå utover våren og sommeren kommer det en novelle der, under tittelen "En behansket hånd" eller noe sånt, som beskriver akkurat den fantasien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #27 Del Skrevet 2. juni 2004 Tispa, takk for informasjon. Jeg søkte på raptofili, men fikk ingen resultat. Er det mulig du har stavet det feil, eller heter det bare det på folkemunne? Raptofili er den norske skrivemåten for det som på engelsk heter raptophilia. Dette er det "vitenskapelige" begrepet for det du beskriver. På folkemunne kalles aktiviteten gjerne "playrape". Vit at dette ikke er en uvanlig fantasi, men ta godt vare på deg sjøl. Utsett deg ikke for reell fare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noorgie Skrevet 2. juni 2004 #28 Del Skrevet 2. juni 2004 åkey åkey!! Når jeg startet dette innlegget skrev jeg .."voldtatt". Tenkte at alle forsto at når en bruker gåsetegn så er det ikke akkurat det man mener.. tilgi meg for at jeg glemte å ta med gåsetegnene sist gang. Å bli "voldtatt" assosierte jeg med det å bli tatt overraskende av en ukjent mann -med sin egen vilje, som jeg skrev tidligere. Men les: fantasi om å bli tatt seksuelt overraskende med sin egen vilje (fant nemlig ut at det ble en utrolig lang setning å bruke, derfor valgte jeg "voldtatt"). Det jeg lurte på var om det var flere som hadde denne fantasien, og det er det, så takk for svar. Bare for å rette opp i noe: jeg liker ikke voldtekt. .Jeg tenner ikke på det når jeg hører om noe så forferdelig. Men tanken på at jeg selv blir tatt av en ukjent mann tenner meg. Og det er jo ikke voldtekt når en er med på samleiet. JEG OPPFORDRER PÅ INGEN MÅTE TIL VOLDTEKT, MEN DET BØR DA NORMALE MENNESKER SKJØNNE UT I FRA DET JEG HAR SKREVET NÅ -OG ANDRE FOR DEN SAKS SKYLD :fy: . Frustrert? ja.. Pust rolig Anniken! Alle "normale" menn skjønner veldig godt hva du mener og synes vel som deg at dette kan være både "kun fantasi" som ei jente kan ha for seg selv, eller et veldig spennende utgangspunkt for et heftig "rollespill".... Den siste lille prosenten med totalt forskrudde menn/(og noen kvinner) kan du aldri gardere deg mot. Verden er jo full av idioter som ikke skjønner tegningen uansett. Jeg bruker selv av og til å spørre om det er greit at jeg "voldtar" henne f eks neste morgen eller ved en spesiell anledning og hun kan faktisk svare ja og eks neste morgen våkner hun med at hun blir holdt fast og rett og slett pult. Jeg skjønner veldig fort om hun er seriøst sur og ikke klar for dette...da er det bare og slutte......men de fleste gangene synes jeg det kan være veldig opphissende. Joda, jeg vet at det kanskje ikke er det samme mtp fantasien fordi vi kjenner hverandre, men hun er uansett like hjelpeløs ovenfor meg som ovenfor en sterk fremmed. Mottoet mitt er at kan du ikke få det beste, vel gå for det nest beste da....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente29 Skrevet 2. juni 2004 #29 Del Skrevet 2. juni 2004 Det du beskriver som du gjør overfor kjæresten din Goggen (om morgenen)...skulle ønske det var min samboer som gjorde noe sånt! Jeg har forsøkt å prate med ham om det med han er altfor pusekatt og pyse... Når det gjelder bruken av ordet "voldtekt"..herregud alle her skjønner vel hva du mente? Man kan ikke tekkes alle! "Optimist" vil vel reagere moralsk på omtrent det meste...hun er jo kristen også. Jeg gidder hvertfall ikke tenke på ALLE når jeg ordlegger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 2. juni 2004 #30 Del Skrevet 2. juni 2004 "Optimist" vil vel reagere moralsk på omtrent det meste...hun er jo kristen også. Noe så tåpelig å skrive! Så vidt jeg vet har ikke kristne annerledes sexliv enn agnostikere, muslimer eller jøder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 2. juni 2004 #31 Del Skrevet 2. juni 2004 "Optimist" vil vel reagere moralsk på omtrent det meste...hun er jo kristen også. Og når begynte du å kunne definere min moral? Ja, jeg er kristen. Men du vet fint lite om min moral likevel. Du la kankje ikke merke til det, men jeg skrev faktisk at jeg ikke la meg borti fantasien hennes, men ordbruken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #32 Del Skrevet 2. juni 2004 Da kjenner du kanskje ikke så mange glad-kristne? De jeg vet om bruker all sin fritid på å korrigere/bemerke alt de kan i samfunnet, alt som KAN virke støtende. De flyr rundt som moralske budbærere av en høyere orden. Jeg tillater meg derfor å generalisere til at en person som undertegner sine innlegg med "Matteus...alt dere vil...skal..." mest sannsynlig vil reagere på "Voldtekt", og andre potensielt støtende ord. Eksempel: en majoritet av de glad-kristne ønsker ikke salg av vin i butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. juni 2004 #33 Del Skrevet 3. juni 2004 Kremt! Og hvor mange "glad-kritstne" kjenner så du? Siden du kan uttale deg på vegne av en hel gruppe. Du må ha studert dem nøye, går jeg ut i fra. Og hva er din definisjon på en "glad-kristen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 3. juni 2004 #34 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg er glad og jeg er kristen og jeg har ikke dobbeltmoral engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 3. juni 2004 #35 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg kan til og med være deprimert kristen, lei meg kristen, sinna kristen og kåt kristen :oops:. For et fælt menneske jeg må være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. juni 2004 #36 Del Skrevet 3. juni 2004 *imponert over hvordan Optimist og Glammy kombinerer følelsesliv og religion*.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #37 Del Skrevet 3. juni 2004 *imponert over hvordan Optimist og Glammy kombinerer følelsesliv og religion*.... Glad kristen og kåt kristen må nå inn i ordforådet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 3. juni 2004 #38 Del Skrevet 3. juni 2004 Jepp, jeg hører nok hjemme i den siste kategorien der, kåt-kristen, og du optimist, må være blant de laveste av de lave, tenk å være trist-kristen for ikke å snakke om sinna-kristen, det er iallefall aldri jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 3. juni 2004 #39 Del Skrevet 3. juni 2004 Akkurat nå er jeg sulten-kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 3. juni 2004 #40 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg også, og tissetrengt-kritsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå