Gå til innhold

Hvor lenge var du kvalm?


inlovewith

Anbefalte innlegg

Jeg er bare litt nyskjerrig på hvor lenge dere var kvalme under graviditet? Jeg er så lei. Er bare i uke 9 og har gått ned 8kg allerede. Sjansen er jo stor for at jeg er kvalm i minst tre uker til. Hvor mye gikk dere ned under perioden? Har du noen tips for å holde maten nede? Jeg klarer ikke å gå inn på kjøkkenet uten å spy en gang. Puh! Godt å få klagd litt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 kg! Offf, det hørtes utrolig slitsomt ut! *sender sympati*

Jeg har vært heldig, og min kvalme forsvant i uke 7. Over natta omtrent (det kan skje det også!)

Ellers så sier de jo at uke 12 er da mange begynner å føle seg bedre, men jeg ser jo rundt i dagbøkene her at for noen begynner bedringen i både uke 10 og 11. Og for noen senere. Kjekt å være realistisk, men det er ikke sikkert du har så mye som 3 uker igjen altså! :)

Ellers er det ikke noe fasitsvar for hva som fungerer. Veldig mange sverger til å spise lite og ofte (nesten småspise litt hele tiden), og det er sikkert lurt. Og å spise mat man faktisk klarer å holde på (om du har noe sånt...). neida, loff og cola er ikke sunt, men hvis det er det du beholder i magen, så er det bedre enn grønnsaker og fisk som kommer opp igjen. jeg synes ihvertfall ikke man skal ha dårlig samvittighet for kostholdet når man har det sånn, men jeg ser at mange har det. Har du prøvd alle de andre velkjente triksene? Spise før du står opp, blanding av farris og eplejuice, ingefær (te eller kapsler)...?



Anonymous poster hash: 26223...d37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for å bli bedre snart! Mamma var veldig dårlig de første 4 månedene, så håper bare jeg ikke er arvelig belasta:P

Og jeg har prøvd veldig mye nå. Et par kjeks før jeg står opp, farris/eplejus, ingefær, små måltider. Men alt kommer opp veldig fort:( og nå begynner jeg å gå tom for kjerringråd her. Jeg har fått kvalmestillende av legen, men syns ikke jeg merker noe forskjell i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, heldigvis! Er i uke 22 nå og har ikke vært kvalm. Ei venninne av meg var kvalm under hele svangerskapet :-/

Håper det går fort over! :-D dette hørtes ikke godt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uke 17 ca. Spise lite men ofte hjalp bittelitt. Ble kvalm og kasta opp om jeg drakk til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalmen begynte å roe seg i fra uke 11, men den kom tilbake igjen i tredje trimester (om enn ikke helt på samme måte)

Anonymous poster hash: 0fafb...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det ennå, oppgulp, oppkast, sure oppstøt osv

Er i uke 23...

Oi! Det høres slitsomt ut! Her sitter jeg og klager etter 4 uker med oppkast liksom. Krysser bare fingrene for å bli bedre snart..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uke 17 ca. Spise lite men ofte hjalp bittelitt. Ble kvalm og kasta opp om jeg drakk til maten.

Jeg sliter også veldig når jeg drikker til maten. Jeg blir liksom altfor full altfor fort. Nå sliter jeg masse med UV i tillegg, og må da ta pillene med vann til maten... Det blir ekstra slitsomt siden jeg ofte kaster opp rett etter jeg har spist. Pillene rekker jo ikke å virke etter et par minutter bare... *sutreogklage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå, er i uke 31. Med de to eldste kastet jeg opp daglig fra uke 6 til fødsel, ser ikke ut som jeg blir kvitt det før denid denne gangen heller. Heldigvis bare 9 uker igjen :) Go bedring :)

Anonymous poster hash: 0b7a9...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå, er i uke 31. Med de to eldste kastet jeg opp daglig fra uke 6 til fødsel, ser ikke ut som jeg blir kvitt det før denid denne gangen heller. Heldigvis bare 9 uker igjen :) Go bedring :)

Anonymous poster hash: 0b7a9...862

Oi! Høres ikke noe særlig å være dårlig så lenge! Hvordan går det når du er såpass langt på vei? Får du lagt på nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uke 15.

Venninna mi er 40 uker og kastet opp hver uke enda =)



Anonymous poster hash: d32bd...4a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det ennå, oppgulp, oppkast, sure oppstøt osv

Er i uke 23...

Få zofran hos legen din. Evt afipran.

Har selv vært kvalm fra 0-20 uker. 0 uker er best, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uke 16, kom også tilbake mot slutten. Eneste som hjalp litt var Afipran før måltider, skal tas 20 minutter før. Hadde elendig matlyst hele svangerskapet og gikk nesten ikke opp i vekt pga det, men babyen hadde det tipptopp likevel, er den gravide det går ut over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var kvalm og kastet opp omtrent hver dag hele svangerskapet. Kastet opp den siste gangen under fødsel :P

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 968ed...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm til rundt uke 12. For meg hjalp det litt med Seaband, hadde de på hele døgnet, turte ikke å ta de av. + det gikk mye saftis, særlig fra First price. Det hjalp å få i seg litt samt det det hjalp å ise ned svelget…



Anonymous poster hash: 3eca3...5cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...