Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gunfreak
Skrevet

Bodd på Oslo vest hele livet, har ikke noe særlig med penger og status jeg.

Men greit å vite at siden jeg er fra Oslo vest er jeg automatisk mye bedre enn dere tullinger fra andre steder av Verden(Norge)

Tilbe meg!!!

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting med misunnelse å gjøre ivertfall. Mange såkalte bedrestilte liker å tro det med en gang noen antyder at det er mange som oppfatter folk med penger som drittsekker. Har nok til å klare meg bra, jeg, Men det er vel denne flashingen med penger som begynner ganske tidlig , faktisk i barnehagen og det fortsetter oppover til den sinnsyke russefeiringen som har gått helt til himmels. Ellere rettere sagt til Tryvannstrånet med budsjetter på hvor mange millioner? Da er vel grunnlaget egentlig lagt for å fortsette på pengegaloppen og mange blir jo også særdeles dyktige kalkulatører og regner det meste i kroner og øre. Man kan jo egentlig bare fortsette og fortsette å beskrive dette, men tror ikke det er nødvendig. De fleste forstår poenget. At andre mindre bemidlede mennesker reagerer på endel av hva enkelte (eller mange) gjør ut av seg, det burde vel ikke komme som et sjokk på noen. Men, det er vel hele verdigrunnlaget som preger disse menneskene man ser på. Og at det ikke finnes endel hvitsnippforbrytere på vestkanten som har ødelagt vestkantens gode navn og rykte, ja den illusjonen får dere leve med så godt dere kan. De nevnte stedene som kanskje foreldrene løp avgårde på, var bare tilfeldige eksempler. Vet veldig godt at man både kan spinne å drikke sjampis andre steder, ja. Er glad verden er større enn vestkanten! Anonymous poster hash: 14a72...d7b

Jøss. Jeg har bodd på Frogner en god stund, merkelig nok uten å bli kjent med en eneste hvitsnippforbryter. Derimot har jeg i flere bygårder jeg har bodd. møtt en hel del voksne yrkesaktive eller pensjonerte akademikere, som muligens var "urbane" en god stund før andre. Disse kjøpte leiligheter i en tid da prisene var helt annerledes, og er slett ikke rike. Veldig skikkelige, hyggelige mennesker, vil jeg si. Lite fordomsfulle og med mye sosial samvittighet. Det er slike folk som skaper et godt bomiljø og en bydel som faktisk er veldig hyggelig.

Jeg har skjønt at du AB d7b har bestemt deg for at folks kvaliteter bestemmes av adresse og bydelstilhørighet. Deg om det. Håper du har funnet et miljø du trives i, du også.

Anonymous poster hash: 91d5d...f34

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det finnes villaer på østkanten også! Mellom Furuset, Lindeberg og Elingsrudåsen i Oslo er det over 700 villaer i området. De fleste av villaene på Østkanten er bebodd av utlendinger og innvandrer. Hvorfor skriver de hele tiden om vestkanten?

Det finnes mange rike utlendinger/innvandrer på Østkanten også og de fleste bor i villaer og har høy utdanning.

Er det slik at MEDIA kun liker å skrive om VESTKANTEN fordi de ikke liker suksessfulle innvandrer/utlendinger i Norge?

Jeg synes også at det er tåpelig av media å skrive om alle de innvandrer barna som reiser helt til vestkanten for å gå på skole. Hvorfor gidder ikke media å skrive om de suksesfulle innvandrene som bor i VILLAER på østkanten???

Endret av Jetlag
Skrevet

Bodd på Oslo vest hele livet, har ikke noe særlig med penger og status jeg.

Men greit å vite at siden jeg er fra Oslo vest er jeg automatisk mye bedre enn dere tullinger fra andre steder av Verden(Norge)

Tilbe meg!!!

:pls: my Lord Gunfreak

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes villaer på østkanten også! Mellom Furuset, Lindeberg og Elingsrudåsen i Oslo er det over 700 villaer i området. De fleste av villaene på Østkanten er bebodd av utlendinger og innvandrer. Hvorfor skriver de hele tiden om vestkanten?

Det finnes mange rike utlendinger/innvandrer på Østkanten også og de fleste bor i villaer og har høy utdanning.

Er det slik at MEDIA kun liker å skrive om VESTKANTEN fordi de ikke liker suksessfulle innvandrer/utlendinger i Norge?

Jeg synes også at det er tåpelig av media å skrive om alle de innvandrer barna som reiser helt til vestkanten for å gå på skole. Hvorfor gidder ikke media å skrive om de suksesfulle innvandrene som bor i VILLAER på østkanten???

I den anledning vil jeg gjerne meddele at den eneste hvitsnippforbryteren jeg har kjent til, var en mann i femtiårene som bodde på østkanten.....

(Nei, han var ikke innvandrer, så spar meg for rasistisk oppgulp).

Anonymous poster hash: b4324...e11

AnonymBruker
Skrevet

Beklager noen skrivefeil. Begynner å få dårlig tid. Har annet å gjøre enn å diskutere med sure vestkantinger :fnise:

Anonymous poster hash: 14a72...d7b

Tydeligvis ikke. Er du som drar ut diskusjonen ettersom du ikke svarer direkte på noe.

*Patetisk*

Anonymous poster hash: 3de00...f05

AnonymBruker
Skrevet

Er fra Oslo Vest selv og merker at jeg har langt mindre imot at folk kritiserer og snakker om alle rusproblemene, alkoholisme, fasade osv. enn det at folk på død og liv skal streve og jobbe vettet av seg for å kunne bosette seg her. Sånne pretensiøse mennesker vil aldri passe inn her, for de vil aldri lære seg når og hvor ofte man skal vise seg i sine dvaskeste klær og når og hvor ofte plenen skal klippes.

Anonymous poster hash: c19c5...08f
  • Liker 1
Gjest Atheena
Skrevet

Jeg vil tro å bruke betegnelsen "Oslo vest liv" gjor at det blir ganske åpenbart at man ikke er derfra. Det kan også virke som om man er opptatt av merkelapper. Jeg kjenner noen på Oslo vest som tydelig er fra andre deler av landet, og de er litt over snittet opptatt av de riktige klaerne og bilene. Det er tydelig hvem som er innflyttere, selv om det er en generasjon tilbake.

Uansett, nei, jeg ser ingenting galt i det. Jeg ser langt mer ned på de som hardnakket påstår at "penger ikke betyr noe" og at alle formuende er snobber.

Penger er sikkerhet, frihet og velvaere. Du trenger ikke gå direkte tilbake i jobb med en liten baby, du kan velge en privat losning når den offentlige har lang venteliste, du kan dra på ferie når du trenger en pause og du trenger ikke velge et charterhotell stappfullt av nordmenn. Du kan kjope klaerne du har lyst på uten tanke på pris og du kan lage sunn og variert mat til familien. Enhver som sier dette ikke er fordeler er en hykler.

Jeg er oppvokst på Oslo vest og jeg kan egentlig ikke se for meg noe annet for mine barn. Nå er det ikke gitt at jeg slår meg til ro i Oslo i det hele tatt ettersom jeg har bodd ute en stund og er sammen med an amerikaner. Men uansett vil det i så fall bli vest-London, Connecticut eller Maine - noe tilsvarende.

Levealderen er langt hoyere på Oslo vest enn den er på andre kanten av byen. Det i seg selv sier noe.

Folk har det fint på mange forskjellige steder og det er bra. Men nei, jeg ser ingenting galt i å si at man ideellt sett ville slått seg til ro med mann og barn i et hus på Vinderen eller Ullern fremfor Grorud.

Man kan fint bo andre steder i Oslo og ha det samme. Det er ikke slik at alt utenom Oslo vest er slum. Jeg mener bestemt at media blåser opp Oslo øst som et homogent sted. Slik er det absolutt ikke. Det er noen få områder på Oslo øst som selvfølgelig kan karakteriseres slik. Jeg er bare forundret over at folk fra Oslo vet så lite om Oslo øst og stigmatiserer øst som et homogent sted.

Skrevet

Enig.

Jeg har aldri opplevd at mine naboer er opptatt av hva slags bil man kjører, hvor stor tv man har, eller hvor man tilbringer ferien.

Derimot har jeg møtt veldig mange fra østkanten som er sterkt opptatt av dette. Særlig de selvproklamerte trendguruene fra Grünerløkken.

Jeg er lei av at folk definerer meg og mitt nærmiljø når de hører at jeg er fra vestkanten. Jeg vet selv best hvordan det er der jeg bor.

Nå forsterker du oppfatningen mange har av vestkantfolk. Det heter Grünerløkka.

• Liker 5
Skrevet

Man kan fint bo andre steder i Oslo og ha det samme. Det er ikke slik at alt utenom Oslo vest er slum. Jeg mener bestemt at media blåser opp Oslo øst som et homogent sted. Slik er det absolutt ikke. Det er noen få områder på Oslo øst som selvfølgelig kan karakteriseres slik. Jeg er bare forundret over at folk fra Oslo vet så lite om Oslo øst og stigmatiserer øst som et homogent sted.

Her nevnte jeg fordelene med penger generelt, ettersom TS nevnte at det oppfattes som galt å ville ha god råd.

Selvsagt har folk penger overalt, men jevnt over er velstanden storre på Oslo vest.

Gjest Atheena
Skrevet (endret)

Her nevnte jeg fordelene med penger generelt, ettersom TS nevnte at det oppfattes som galt å ville ha god råd.

Selvsagt har folk penger overalt, men jevnt over er velstanden storre på Oslo vest.

Ok :-)

Klart den er større der samlet sett. Ihverfall på enkelte områder. Nå er det mange steder på Oslo øst hvor det er stor velstand også, som Norstrand, Grefsen, Malmøya osv.

Jeg syns det er synd at Oslofolk er så generaliserende i forhold til øst og vest. Er selv Oslojente og oppelver det absolutt ikke så svart/hvitt.

Endret av Atheena
Skrevet

Men denne tråden handler jo om det motsatte, at folk generaliserer og omtaler Oslo vest som et homogent sted, der alle er like (rike og snobbete).

Jeg er enig i at skillet er veldig kunstig, Oslo er ikke en så stor by, og villaer, snobber og rusmisbrukere finner man overalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange leiligheter og små rekkehus på Oslo vest også, alle bor ikke i villaer verdt tosifrede beløp. Og mange i villa har bodd der siden før det ble sprengdyrt, eller arvet. Så det er laangt flere vanlige folk her enn det er Jacob Vincke-Lancke'r. Ingen slike her i nærheten i hvert fall.

Anonymous poster hash: 57ca0...02b

• Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Problemet med "vi som bor på Oslo vest og er så stolt av det" folkene med canda goose, liten møkkabikkje i lomma og som leier en 15kvm på majorstua er at de ikke har noen framtid på Oslo vest.

Oslo vest består av tre hovedgrupper mennesker; Normale greit bemidlede mennesker og deres avkom. Rikinger, både nye og gamle penger, og wannabees.

Wannabees kommer seg sjeldent noe sted her i verden. De er overfladiske, dumme og gjør idiotiske valg. De har hverken penger eller personlighet, og de få pengene de klarer karre til seg av deltidsjobben på Deli bruker de på bikkjemat og husleie.

De som kommer seg opp og fram her i livet bor ikke alt for dyrt på vestkanten. De gjør gode investeringer, bor billig, tar seg fram billig, sparer der de kan, bruker der de kan tjene og på sikt ender de kanskje opp i en villa på vest.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare gjeld der å, som resten av landet.

Anonymous poster hash: cc669...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Nå forsterker du oppfatningen mange har av vestkantfolk. Det heter Grünerløkka.

Mener du jeg skal skamme meg over hvem og hva jeg er?

Skrevet

Mener du jeg skal skamme meg over hvem og hva jeg er?

Nei, og det har jeg aldri skrevet heller. Jeg skjønner bare ikke greia med at vestkantfolk på på død og liv skal bruke en-ending på ord som alle andre bruker a på. Det heter jo Grünerløkka.

Et eksempel fra hjemfylket mitt: det er et sted i fjellet heter "Huggulia", og det ble til "Hodelien" for en fin byfrue. Tullete.

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet

Nei, og det har jeg aldri skrevet heller. Jeg skjønner bare ikke greia med at vestkantfolk på på død og liv skal bruke en-ending på ord som alle andre bruker a på. Det heter jo Grünerløkka.

Et eksempel fra hjemfylket mitt: det er et sted i fjellet heter "Huggulia", og det ble til "Hodelien" for en fin byfrue. Tullete.

"Hodelien"? O_o "Huggulia" var jo kjempekult! ^^,

Jeg sier (selvsagt) Grünerløkka. ^_^

Jeg møtte en en gang som uttalte Vinderen som "Vindéren". Skjønte jo ikke hva han mente. <_< Han uttalte og Blindern som "Blindéren". Skulle være så "fint" må vite. O_o

Jeg synes han var helt høl i hue for å være ærlig. >_<

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mer wannabes i dag enn det noen gang har vært. De nye jappetiden har forlengst kommet og en haug med drittunger med foreldre som støtter opp om at avkommet skal få seg en leilighet på Majorstuen eller a (alt etter som hvor fin man vil være) er en del av bildet. De sitter å griner seg til en kåk der for å ikke skille seg ut blant alle de fine vennene sine

.Så er det på med spradebuksene gjerne rutete eller pastellfargede og en skjorte som matcher og spisse psykosko,en eller annen homsete jakke og en vannvittig rådyr sleik som står til hele driten.

Jentene er også ganske like hverandre med lange extensions sveisa fast i skallen og matchene falske perleøredobber svære som klinkekuler, treningstights og ankelsokker med treningsko ( gjerne midt på vinteren) som bærer pipestilkene deres bortover Bogstadveien mens de sleper på en kjempeveske over armen som er omtrent av størrelse Ishockeybag med brunkremen og bikkja og what ever slags drit de drasser med seg. Det er berre lekkert du :fnise:

Anonymous poster hash: 14a72...d7b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...