AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #21 Skrevet 12. mars 2014 Nå, så " fiffen " fikk vann på mølla ser jeg. Må ikke kritisere eller stille spørsmål om hva som befinner seg bak fasaden hos disse såkalte bedrestilte menneskene. Da er du i følge dem baaare misunnelig.Det er ikke så viktig HVORDAN man får seg en villa på beste vestkant eller en flott og dyr bil i garasjen, men at man HAR det er meget viktig. Hvitsnippforbrytere er det en god del av som bor på såkalte beste vestkant.Mange der som ikke skyr noen midler for å opprettholde fasaden.Det er det viktigste av alt. At det er mye rusmisbruk der , er noe alle vet, selv om mange etterhvert har begynt med sunnere aktiviteter som å gå på ski til krampa tar de og spiser tang og tare for å holde seg unge og tiltrekkende for Preben og sin unge personlige trener som de egentlig kunne tenkt seg, men akk, han har jo ikke nok kroner på kontoen til å fore de med. Økologisk mat er viktig og gode viner til å skylle ned med. Og sitte på dyre restauranter og vise seg frem med sine dyre klær og flotte frisyrer. For ikke å glemme reisene over hele verden på første klasse. Dette er imidlertid blitt allemannseie i 2014 og oppfattes ikke så lusuriøst som de liker å innbille seg selv. Hunterstøvler og Chloevesker finnes å få tak i mange steder. All annen staffasje også. Det som er poenget er at disse VIL at det skal gå et skille mellom dem og almuen som det het før. Et slags Herrefolk og tjenere. Måten de behandler folk på med sitt platinum visakort er ofte kvalmende og respektløst, men det driter de i så lenge de får føle seg som DE UTVALGTE på denne jord. God tur på din klassereise inn i de penere møblerte hjem.... Anonymous poster hash: 14a72...d7b 1
Lou Salome Skrevet 12. mars 2014 #22 Skrevet 12. mars 2014 Nå, så " fiffen " fikk vann på mølla ser jeg. Må ikke kritisere eller stille spørsmål om hva som befinner seg bak fasaden hos disse såkalte bedrestilte menneskene. Da er du i følge dem baaare misunnelig.Det er ikke så viktig HVORDAN man får seg en villa på beste vestkant eller en flott og dyr bil i garasjen, men at man HAR det er meget viktig. Hvitsnippforbrytere er det en god del av som bor på såkalte beste vestkant.Mange der som ikke skyr noen midler for å opprettholde fasaden.Det er det viktigste av alt. At det er mye rusmisbruk der , er noe alle vet, selv om mange etterhvert har begynt med sunnere aktiviteter som å gå på ski til krampa tar de og spiser tang og tare for å holde seg unge og tiltrekkende for Preben og sin unge personlige trener som de egentlig kunne tenkt seg, men akk, han har jo ikke nok kroner på kontoen til å fore de med. Økologisk mat er viktig og gode viner til å skylle ned med. Og sitte på dyre restauranter og vise seg frem med sine dyre klær og flotte frisyrer. For ikke å glemme reisene over hele verden på første klasse. Dette er imidlertid blitt allemannseie i 2014 og oppfattes ikke så lusuriøst som de liker å innbille seg selv. Hunterstøvler og Chloevesker finnes å få tak i mange steder. All annen staffasje også. Det som er poenget er at disse VIL at det skal gå et skille mellom dem og almuen som det het før. Et slags Herrefolk og tjenere. Måten de behandler folk på med sitt platinum visakort er ofte kvalmende og respektløst, men det driter de i så lenge de får føle seg som DE UTVALGTE på denne jord. God tur på din klassereise inn i de penere møblerte hjem.... Anonymous poster hash: 14a72...d7b Dette er jo interessant, det TS spør om er jo: HVORFOR svarer du slikt som dette når noen uttrykker ønske om et liv på Oslo Vest? Har du vokst opp der selv? Hvis du ikke har bodd der eller bor der, hvordan kan det plage deg at ts ønsker bo der? Det er umulig å kjenne seg igjen i beskrivelsen din, nettopp for som du selv sier, skillet ER jo ikke der lenger. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #23 Skrevet 12. mars 2014 Kjenner godt til vestkantlivet, ja. Skillet eksisterer først og fremst i hodet på de som synes at et rikmannsliv på vestkanten er den utlimate lykke. De føler seg som de UTVALGTE og OPPHØYDE på denne jord. At ikke du kjenner deg igjen i beskrivelsen betyr ikke at det ikke eksisterer. Det er som en slags menighet, der alle tilber penger istedet for en annen gud. Du er ikke dummere enn at du tar poenget Lou Salome. Anonymous poster hash: 14a72...d7b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #24 Skrevet 12. mars 2014 Nå, så " fiffen " fikk vann på mølla ser jeg. Må ikke kritisere eller stille spørsmål om hva som befinner seg bak fasaden hos disse såkalte bedrestilte menneskene. Da er du i følge dem baaare misunnelig.Det er ikke så viktig HVORDAN man får seg en villa på beste vestkant eller en flott og dyr bil i garasjen, men at man HAR det er meget viktig. Hvitsnippforbrytere er det en god del av som bor på såkalte beste vestkant.Mange der som ikke skyr noen midler for å opprettholde fasaden.Det er det viktigste av alt. At det er mye rusmisbruk der , er noe alle vet, selv om mange etterhvert har begynt med sunnere aktiviteter som å gå på ski til krampa tar de og spiser tang og tare for å holde seg unge og tiltrekkende for Preben og sin unge personlige trener som de egentlig kunne tenkt seg, men akk, han har jo ikke nok kroner på kontoen til å fore de med. Økologisk mat er viktig og gode viner til å skylle ned med. Og sitte på dyre restauranter og vise seg frem med sine dyre klær og flotte frisyrer. For ikke å glemme reisene over hele verden på første klasse. Dette er imidlertid blitt allemannseie i 2014 og oppfattes ikke så lusuriøst som de liker å innbille seg selv. Hunterstøvler og Chloevesker finnes å få tak i mange steder. All annen staffasje også. Det som er poenget er at disse VIL at det skal gå et skille mellom dem og almuen som det het før. Et slags Herrefolk og tjenere. Måten de behandler folk på med sitt platinum visakort er ofte kvalmende og respektløst, men det driter de i så lenge de får føle seg som DE UTVALGTE på denne jord. God tur på din klassereise inn i de penere møblerte hjem.... Anonymous poster hash: 14a72...d7b Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. I stedet for å kommentere dine meningsløse påstander, vil jeg stille et spørsmål: Hvorfor er det greit å snakke stygt om folk med penger? Du hører sjelden eller aldri at noen fra vestkanten kommer med negative karakteristikker av de som bor på østkanten. Hvis noen allikevel gjør det, blir det fort korrigert, både av dem det gjelder og andre vestkantfolk. Så - hvorfor er det greit å snakke nedsettende om de som bor på vestkanten? Kan du svare meg på det? Anonymous poster hash: b4324...e11 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #25 Skrevet 12. mars 2014 Har du aldri hørt noen snakke stygt om dem på østkanten? Nei, da må du jo bo der selv, i såfall. Nå er ikke jeg opptatt av østkant/ vestkant debatten, men siden du spør, så kan du jo stille deg selv spørsmålet om hvorfor den i det hele tatt oppstod? Anonymous poster hash: 14a72...d7b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #26 Skrevet 12. mars 2014 Har du aldri hørt noen snakke stygt om dem på østkanten? Nei, da må du jo bo der selv, i såfall. Nå er ikke jeg opptatt av østkant/ vestkant debatten, men siden du spør, så kan du jo stille deg selv spørsmålet om hvorfor den i det hele tatt oppstod? Anonymous poster hash: 14a72...d7b Jeg bor på vestkanten. Jeg eier mitt eget hus. Det er fordi jeg liker å bo her, og har ikke noe med noen statusopplevelse å gjøre. Hvis du leser hva jeg skrev, så er spørsmålet mitt hvorfor det er akseptert å snakke stygt om vestkantfolk, mens det er høyst ukorrekt å snu det den andre veien. Jeg skrev IKKE at det ikke forekommer. Kan du svare meg?Anonymous poster hash: b4324...e11 2
Marie90 Skrevet 12. mars 2014 #27 Skrevet 12. mars 2014 Jeg er lei av at folk definerer meg og mitt nærmiljø når de hører at jeg er fra vestkanten. Jeg vet selv best hvordan det er der jeg bor.Anonymous poster hash: b4324...e11 +1 Jeg kjenner Oslo vest ut og inn så det er fullstendig meningslost med alt blabberet som kommer fra folk som en sjelden gang setter sin fot på Solli plass. Oslo vest består hovedsakelig av velutdannede mennesker som har tjent gode penger på redelig vis gjennom hardt arbeid, har gode naboforhold og er mer opptatt av at barna skal få en god utdannelse, vaere lykkelige og sunne og ha hobbyer enn de er av hva slags bil man kjorer. Er det unntak? Ja. Men det er ikke normen. Aa snakke om "hvitsnippforbrytere" som om de dominerer hele Oslo vest viser jo bare hvor ekstremt lite enkelte har levd og sett. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #28 Skrevet 12. mars 2014 Min oppfatning av hvorfor mange kritiserer folk på vestkanten er jo bare min egen. For det første så har jeg skrevet endel allerede om hvorfor., Så hvis du vil lese det en gang til får du noen pekepinner på det der.Om du klarer å lese det jeg skriver uten at du dermed føler deg som en av dem. Jeg mener absolutt ikke at alle vest for Akerselva er noen ufordragelige snobber. Da er isåfall også jeg en av dem... Men kjernen er vel at mange som bor i flott hus osv på vestkanten oppfattes slik fordi de har en fremtoning som sier noe sånt som dette: Her kommer jeg og jeg har fin, dyr, bil så jeg forlanger at du respekterer meg eller så kan jeg faktisk saksøke deg for æreskrenkelse og det som verre er, om du ikke gjør akkurat det jeg ønsker her og nå! Vet ikke om akkurat du kjenner deg igjen her, men det er holdningen til endel på vestkanten som er helt hinsides normale proposjoner. Var det oppklarende? Anonymous poster hash: 14a72...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #29 Skrevet 12. mars 2014 Min oppfatning av hvorfor mange kritiserer folk på vestkanten er jo bare min egen. For det første så har jeg skrevet endel allerede om hvorfor., Så hvis du vil lese det en gang til får du noen pekepinner på det der.Om du klarer å lese det jeg skriver uten at du dermed føler deg som en av dem. Jeg mener absolutt ikke at alle vest for Akerselva er noen ufordragelige snobber. Da er isåfall også jeg en av dem... Men kjernen er vel at mange som bor i flott hus osv på vestkanten oppfattes slik fordi de har en fremtoning som sier noe sånt som dette: Her kommer jeg og jeg har fin, dyr, bil så jeg forlanger at du respekterer meg eller så kan jeg faktisk saksøke deg for æreskrenkelse og det som verre er, om du ikke gjør akkurat det jeg ønsker her og nå! Vet ikke om akkurat du kjenner deg igjen her, men det er holdningen til endel på vestkanten som er helt hinsides normale proposjoner. Var det oppklarende? Anonymous poster hash: 14a72...d7b Nei, det var ikke oppklarende. Dine oppfatninger er ikke riktige. Jeg har levd hele livet på vestkanten. Drittsekker finnes i jevn fordeling over hele byen. Jeg tror ikke at alle på østkanten er sjuskete kommunistdrankere som selger dop. Du definerer hvordan vestkantfolk er på en negativ måte. Hvorfor synes du det er greit?Anonymous poster hash: b4324...e11 1
Marie90 Skrevet 12. mars 2014 #30 Skrevet 12. mars 2014 Min oppfatning av hvorfor mange kritiserer folk på vestkanten er jo bare min egen. For det første så har jeg skrevet endel allerede om hvorfor., Så hvis du vil lese det en gang til får du noen pekepinner på det der.Om du klarer å lese det jeg skriver uten at du dermed føler deg som en av dem. Jeg mener absolutt ikke at alle vest for Akerselva er noen ufordragelige snobber. Da er isåfall også jeg en av dem... Men kjernen er vel at mange som bor i flott hus osv på vestkanten oppfattes slik fordi de har en fremtoning som sier noe sånt som dette: Her kommer jeg og jeg har fin, dyr, bil så jeg forlanger at du respekterer meg eller så kan jeg faktisk saksøke deg for æreskrenkelse og det som verre er, om du ikke gjør akkurat det jeg ønsker her og nå! Vet ikke om akkurat du kjenner deg igjen her, men det er holdningen til endel på vestkanten som er helt hinsides normale proposjoner. Var det oppklarende? Anonymous poster hash: 14a72...d7b Nei, det er ikke "oppklarende" fordi det er kun en repetisjon av din mening/forutinntatthet. Har du selv opplevd at noen sier de vil saksoke deg for aerekrenkelse over den minste ting? Hvis nei, så er det en vanvittig holdning å tillegge noen. At du foler noen ser på deg med et surt blikk eller bumper borti deg på vei inn matbutikken kan oppfattes negativt er klart, men det er grenser for hva man kan tillegge andre uten bevis for det. Det er lett å si "har en holdning som om de..." og så plusse på ekstreme ting en imaginaer person kunne finne på. Det betyr ikke at det ligger noen sannhet i det. Og jeg sier dette som en som har vokst opp på Oslo vest med foreldre herfra og vennepar herfra. Og jeg har erfaring med de fleste omrader - Roa, Ullern, Vinderen, Frogner, Bygdoy - jeg snakker ikke utifra et bestemt nabolag, men vestdelen av byen som helhet.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #31 Skrevet 12. mars 2014 Å kritisere folk på vestkanten er som å stikke armen inn i det berømte vepsebolet.Det er helt som forventet. Holdningene til dere som føler seg truffet må dere selv finne ut av. Men det er neppe noen aha opplevelser å vente hos dere som føler dere tråkket på tærne her. Det er også helt som forventet. Og du med disse repeterende spørsmålene om jeg synes det er greit å kritisere folk på vestkanten. Svar til deg: JA, jeg synes det er helt greit å kritisere enkelte vestkantfolk. Anonymous poster hash: 14a72...d7b 1
Gjest Peanut Skrevet 12. mars 2014 #32 Skrevet 12. mars 2014 Hvorfor blir det sett ned på å ønske seg et liv med penger og status, god karriere, villa på Oslo vest.. osv? Jeg hadde ikke takket nei til et liv med millionlønn og villa på vestkanten i Oslo, og ha råd til å kjøpe meg alt jeg ønsket eller å reise på drømmeferien, uten å måtte bekymre meg økonomisk. Det føles jo godt å ha mye penger og høy status. Er dere bitre fordi dere ikke har det selv, og ikke ønsker andre et slikt liv? Anonymous poster hash: 59822...01a Det er vel ikke at det blir sett ned på, men heller på måten man fremstiller Oslo Vest på... <_< Det er ikke sånn at alle som bor på vestkanten har det du nevner. Jeg for eksempel, bor på Frogner. I et hus med hage til og en VW. Jeg har ikke noen LV veske eller lignende, ikke fordi jeg ikke kan kjøpe meg, men fordi jeg ikke ser det som en prioritet. Status tja... <_<
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #33 Skrevet 12. mars 2014 Å kritisere folk på vestkanten er som å stikke armen inn i det berømte vepsebolet.Det er helt som forventet. Holdningene til dere som føler seg truffet må dere selv finne ut av. Men det er neppe noen aha opplevelser å vente hos dere som føler dere tråkket på tærne her. Det er også helt som forventet. Og du med disse repeterende spørsmålene om jeg synes det er greit å kritisere folk på vestkanten.Svar til deg:JA, jeg synes det er helt greit å kritisere enkelte vestkantfolk. Anonymous poster hash: 14a72...d7b Jeg føler meg ikke truffet av noe som helst - jeg sier bare at de påstandene som kommer ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Det er ikke noe vepsebol. Du må regne med at folk reagerer når du forteller dem at de har andre holdninger og meninger enn de faktisk har. Jeg har kun hatt én nabo som kan minne om beskrivelsen din. Det var ingen som likte ham her, og nå har han flyttet. At du synes det er greit å snakke nedsettende om bestemte deler av befolkningen sier jo mye om deg....Jeg mer ker meg at du er gått fra "alle" til enkelte". Det er også interessant at du sier det ikke lenger eksisterer noe skille mellom øst og vest, samtidig som du hevder at det gjør det.Anonymous poster hash: b4324...e11 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #34 Skrevet 12. mars 2014 Uttalelsene til de som hater vestkanten i denne tråden er såpass enkle, barnslige og dårlig formulert at det i seg selv er en "push" faktor til å bo på vestkanten... De som tar sterkest avstand fra Oslo vest er rett og slett fordummende selskap, skal vi tro KG. De klarer ikke engang stå for egne uttalelser eller svare på konfrontasjon. Anonymous poster hash: 3de00...f05 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #35 Skrevet 12. mars 2014 Typisk vestkant også å drive med kverulering og flisespikkeri. Utifra hvor mange som bor på vestkanten så kan man ikke skrive et eksakt tall på hvor mange som er fullstendig motbydelig, bare rett og slett helt vanlig motbydelig, mindre motbydelig osv. Men at det er mange på vestkanten som oppfattes slik er et faktum, som dessverre dere som IKKE er det kan gjøre fint lite med. Lurer på om det er furtne småbarn som diskuterer her. Foreldrene har kanskje løpt på Champaneria på Solliplass eller på spinning på Elixia Colluseum i ren frustrasjon? Anonymous poster hash: 14a72...d7b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #36 Skrevet 12. mars 2014 Typisk vestkant også å drive med kverulering og flisespikkeri. Utifra hvor mange som bor på vestkanten så kan man ikke skrive et eksakt tall på hvor mange som er fullstendig motbydelig, bare rett og slett helt vanlig motbydelig, mindre motbydelig osv. Men at det er mange på vestkanten som oppfattes slik er et faktum, som dessverre dere som IKKE er det kan gjøre fint lite med.Lurer på om det er furtne småbarn som diskuterer her. Foreldrene har kanskje løpt på Champaneria på Solliplass eller på spinning på Elixia Colluseum i ren frustrasjon? Anonymous poster hash: 14a72...d7b Hva er typisk vestkant? Champagneria er i hvert fall et sted jeg skyr som pesten. Elixia er ikke noe vestkantfenomen. Er det kverulering at jeg forteller at min hverdag og mine omgivelser ikke er slik som enkelte her beskriver?Anonymous poster hash: b4324...e11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #37 Skrevet 12. mars 2014 Og du med disse repeterende spørsmålene om jeg synes det er greit å kritisere folk på vestkanten.Svar til deg:JA, jeg synes det er helt greit å kritisere enkelte vestkantfolk. Anonymous poster hash: 14a72...d7b Nå var vel spørsmålet heller HVORFOR du synes det er greit, men det vil du vel ikke svare på?Anonymous poster hash: b4324...e11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #38 Skrevet 12. mars 2014 Har ingenting med misunnelse å gjøre ivertfall. Mange såkalte bedrestilte liker å tro det med en gang noen antyder at det er mange som oppfatter folk med penger som drittsekker. Har nok til å klare meg bra, jeg, Men det er vel denne flashingen med penger som begynner ganske tidlig , faktisk i barnehagen og det fortsetter oppover til den sinnsyke russefeiringen som har gått helt til himmels. Ellere rettere sagt til Tryvannstrånet med budsjetter på hvor mange millioner? Da er vel grunnlaget egentlig lagt for å fortsette på pengegaloppen og mange blir jo også særdeles dyktige kalkulatører og regner det meste i kroner og øre. Man kan jo egentlig bare fortsette og fortsette å beskrive dette, men tror ikke det er nødvendig. De fleste forstår poenget. At andre mindre bemidlede mennesker reagerer på endel av hva enkelte (eller mange) gjør ut av seg, det burde vel ikke komme som et sjokk på noen. Men, det er vel hele verdigrunnlaget som preger disse menneskene man ser på. Og at det ikke finnes endel hvitsnippforbrytere på vestkanten som har ødelagt vestkantens gode navn og rykte, ja den illusjonen får dere leve med så godt dere kan. De nevnte stedene som kanskje foreldrene løp avgårde på, var bare tilfeldige eksempler. Vet veldig godt at man både kan spinne å drikke sjampis andre steder, ja. Er glad verden er større enn vestkanten! Anonymous poster hash: 14a72...d7b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #39 Skrevet 12. mars 2014 Beklager noen skrivefeil. Begynner å få dårlig tid. Har annet å gjøre enn å diskutere med sure vestkantinger Anonymous poster hash: 14a72...d7b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #40 Skrevet 12. mars 2014 Har ingenting med misunnelse å gjøre ivertfall. Mange såkalte bedrestilte liker å tro det med en gang noen antyder at det er mange som oppfatter folk med penger som drittsekker. Har nok til å klare meg bra, jeg, Men det er vel denne flashingen med penger som begynner ganske tidlig , faktisk i barnehagen og det fortsetter oppover til den sinnsyke russefeiringen som har gått helt til himmels. Ellere rettere sagt til Tryvannstrånet med budsjetter på hvor mange millioner? Da er vel grunnlaget egentlig lagt for å fortsette på pengegaloppen og mange blir jo også særdeles dyktige kalkulatører og regner det meste i kroner og øre. Man kan jo egentlig bare fortsette og fortsette å beskrive dette, men tror ikke det er nødvendig. De fleste forstår poenget. At andre mindre bemidlede mennesker reagerer på endel av hva enkelte (eller mange) gjør ut av seg, det burde vel ikke komme som et sjokk på noen. Men, det er vel hele verdigrunnlaget som preger disse menneskene man ser på. Og at det ikke finnes endel hvitsnippforbrytere på vestkanten som har ødelagt vestkantens gode navn og rykte, ja den illusjonen får dere leve med så godt dere kan. De nevnte stedene som kanskje foreldrene løp avgårde på, var bare tilfeldige eksempler. Vet veldig godt at man både kan spinne å drikke sjampis andre steder, ja. Er glad verden er større enn vestkanten! Anonymous poster hash: 14a72...d7b Og hvordan tror du folk som "flasher" med pengene sine oppfattes på vestkanten? Jeg synes i hvert fall det er usmakelig. Holder det ikke nå? Det er ikke noen ensartet gruppe som bor vest i byen, og det er ikke noe galt å ønske seg hit. Forøvrig er mine foreldre døde, hvis det er av noen interesse. De har ikke løpt noe sted.Anonymous poster hash: b4324...e11 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå