Gå til innhold

Noen som har hatt mykoplasmalungebetennelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mildere form for lungebetennelse, lite feber, men med tørr hoste som er vond.

Jeg har dette, men er på jobb. Takler ikke fravær. Kunne ikke få medisin heller, for det er virus. Så jeg hangler, fryser, hoster og hodet verker hele tiden. Hiver på med paracet, og går på jobb. Noen som har hatt dette? Er 2 uker nå, men hvis jeg ikke var bedre innen 7 dager så kunne jeg få penecillin.



Anonymous poster hash: 94d06...73b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, hold deg nå i alle fall hjemme så slipper de du jobber med/har kontakt med på jobb å få lungebetennelse også!

Kan til og med hende du blir frisk raskere om du holder deg hjemme og slapper av litt.



Anonymous poster hash: 956b7...fb5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men legen sa jeg kunne kjenne på det selv, fikk ikke noe sykemelding. Jeg er bra med paracet, og elendig uten. Er ikke oppi mennesker og hoster i armen, ikke i hånden. Hoster mest på kvelden her hjemme og, men får se det an litt om jeg blir verre eller bedre.



Anonymous poster hash: 94d06...73b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt, men det begynte med høy feber i noen dager, så legevakt og rett til akutten. Lå på lungeavdelingen i en uke og det tok flere måneder med blodprøver ca en gang i uken før jeg endelig fikk svar på hva som feilte meg.

Det tok mange måneder før jeg var tilbake i full jobb, og siden har det bare gått nedover med meg. Så vær forsiktig og ta vare på deg selv!!

Anonymous poster hash: bd346...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da få antibiotika mot mycoplasma? :klo: Ikke sånn vanlig bredspektret, men en spesiell type..

Tror jeg hadde mycoplasma i høst, hanglet lenge og hadde feber i flere omganger. Er fortsatt ikke helt 100 % frisk, og jeg ble syk i september, så det har sittet i lenge. Men legen kunne dessverre ikke påvise om jeg hadde det, fordi jeg hadde gått med det i flere måneder før jeg dro til legen og da kunne man visst ikke stole på testen.. Fikk bare bredspektret antibiotika, men merket ikke at jeg ble noe bedre av det.

Endret av magicpie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mycoplasmalungebetennelse i 2000. Hadde gått og hanglet en stund utover den høsten og en ettermiddag fikk jeg plutselig sinnsykt vondt i hodet. Dette var en fredag og jeg var hos legen. Fikk noen smertestillende og de tok noen prøver som faktisk ikke viste noen ting. Var dårlig med mye hodepine hele helgen og Tirsdagen begynte jeg å hovne opp i ansiktet. Da fikk legen meg inn på sykehuset. Der tok de alskens prøver og jeg hadde på det tidspunktet begynt å kaste opp irrgrønn væske. De tok røntgen av lungene og det var da de fant ut at jeg hadde mycoplasmalungebetennelse . Da hadde denne spredd seg til leveren og gallen. Dessuten var blodårene begynt å tette seg slik at jeg hadde veldig lite surstoff i blodet.

Med minst 3 leger som var rundt meg døgnet rundt, diverse testing med intravenøst antibiotika og surstoff så kom jeg meg sakte men sikkert. Men det tok månedsvis før jeg var tilbake til jobb. Jeg fikk i alle fall en type antibiotika som hjalp meg. Tok lang tid etterpå før jeg klarte et vanlig måltid mat. Måtte ta leverprøver mange måneder etterpå fordi verdiene var så høye. Legene på sykehuset sa i ettertid at hadde jeg kommet 2 døgn senere så var det ikke sikkert at de hadde klart å redde meg.

Så jeg har stor respekt for mycoplasmalungebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du må gå til lege. Du burde heller ikke være på jobben.

For hosten din finnes det reseptbelagt hostesaft og du høres ut til å trenge en antibiotikakur. Meningen er ikke at du skal vente med legebesøk til du kollapser.



Anonymous poster hash: da7c2...41b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...