Gå til innhold

jeg vil ha åpent forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe87

Hvis tanken på å bare ha sex med en partner resten av livet skremmer deg burde du strengt tatt aldri gått inn i et forhold eller forlovet deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Snakket dere om åpent forhold før der ble seriøs eller er det noe som har kommet opp i etterkant? Når man går inn i et forhold ønske man ofte de samme tingene. Ofte å være eksklusiv med hverandre. Klart det blir krøll og problemer når den ene forandrer seg og ønsker noe som den andre ikke gjør.

Alle mennesker har lov å forandre seg, også når det gjelder i forhold til en partner eller et forhold. Dersom du vil bevare forholdet må dere enten gjøre dette til en felles greie eller simpelt hen kun være forbeholdt for hverandre. Men det blir vel opp til din kjæreste, du kan ikke påvirke ham til å dele sin kjæreste med noen andre dersom han selv ikke føler for det.

Kjæresten din er ikke urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke finne en jente dere begge to tenner på, og invitere henne hjem til dere begge to?

... eller er det flere områder innen sexaspektet dere har differanser på?

TSher: Ja vi blir sikkert gjøre det en dag i og med at han er åpen for trekant med jente. Vi liker stort sett det samme seksuelt sett. Men jeg har litt lyst å oppleve seksuelle ting uten han. Og jeg tenker kanskje mer på det siden det er forbudt..

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket dere om åpent forhold før der ble seriøs eller er det noe som har kommet opp i etterkant? Når man går inn i et forhold ønske man ofte de samme tingene. Ofte å være eksklusiv med hverandre. Klart det blir krøll og problemer når den ene forandrer seg og ønsker noe som den andre ikke gjør.

Alle mennesker har lov å forandre seg, også når det gjelder i forhold til en partner eller et forhold. Dersom du vil bevare forholdet må dere enten gjøre dette til en felles greie eller simpelt hen kun være forbeholdt for hverandre. Men det blir vel opp til din kjæreste, du kan ikke påvirke ham til å dele sin kjæreste med noen andre dersom han selv ikke føler for det.

Kjæresten din er ikke urimelig.

TS: Vi snakket ikke om dette før vi ble sammen, så det var vell noe som utviklet seg litt med tiden. Men syns ikke at jeg er urimmelig som vil gjøre hva jeg vil med min kropp det er min tross alt. Å ha sex med kjæresten er fantastisk og ingenting galt på den fronten. Men er spenningen jeg savner som du kun kan ha med en ny person første gang man kysser og ser noen naken osv...

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere aller først skulle gjøre litt sosiale ting sammen med hver deres venner.

Nå koker det hos dere fordi dere går og tråkker oppå hverandre og ikke får noen andre impulser.

Bunnsolid trygghet på hverandre, på seg selv og stor kjærlighet til hverandre er liksom grunnfundamentet for å så mye som å leke med tanken om å ha et åpent forhold.

Respekt for hverandre er heller ikke aldeles uviktig

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er overbevist om at dere er der som par akkurat nå.

TS: Vi gjør ting hver for oss også, jeg prøver iallefall er ute med venner og finner på ting. men irriter meg at han alltid er hjemme og liker ikke være sosial engang. Han sir han skal prøve å være mer ute av hjemme (diskuterte dette i går) så vi får se hvordan det går :biggrin: Liker å være rundt han men blir litt mye noen ganger, kanskje blir jeg sur noen ganger litt uten grunn osv..

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et åpent forhold er ingen magisk ventil som plutselig fixer alle problemer store og små. Det er en samlivsform som to individer inngår samtykkende og gjensidig med det mål for øyet å ikke undertrykke seksuell lyst for andre, men leve det ut i kontrollerte former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kjæresten vil ikke ha åpent forhold det vil jeg. Vi er begge i midten av 20 årene. Hans sier "hvis det er så viktig for deg får du bare gjøre det slutt for det vil ikke jeg".

Syns dere han er urimelig? Har også foreslått at vi kan møtes på halvveien at jeg kun kan kose med andre kvinner, men det er også uaktuelt.

elsker han over alt på jord men tanken på å aldri ha en annen sexpartner skremmer litt. Vi er forlovet..

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Nei, den urimelige her er deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syns ikke at jeg er urimmelig som vil gjøre hva jeg vil med min kropp det er min tross alt. Anonymous poster hash: 35752...dfb

Kanskje ikke, men er det virkelig så utrolig urimelig av ham å mislike tanken på at du har sex med andre?

Åpent forhold er ikke noe for meg heller, jeg skjønner altså din kjære godt. Så hvis min kjære hadde gitt uttrykk for et ønske om åpent forhold fordi han ikke er klar for å binde seg seksuelt til en person resten av livet ... Jeg hadde følt meg virkelig lite tiltrekkende; hvorfor ellers må han ha tilgang til andre for å holde ut med meg til døden skiller oss ad?

Så hvorvidt du er urimelig eller ikke er jeg kanskje ikke den rette til å svare på. Men hvorfor hans ønske er så mye mer urimelig enn ditt, skjønner jeg heller ikke. Er det så fælt å ville ha sin kjære for seg selv?

Anonymous poster hash: 8da88...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

TS: Vi snakket ikke om dette før vi ble sammen, så det var vell noe som utviklet seg litt med tiden. Men syns ikke at jeg er urimmelig som vil gjøre hva jeg vil med min kropp det er min tross alt. Å ha sex med kjæresten er fantastisk og ingenting galt på den fronten. Men er spenningen jeg savner som du kun kan ha med en ny person første gang man kysser og ser noen naken osv...

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Kanskje du er en adrenalin junkine :) ... Det du har lyst på, altså åpent forhold, involverer en annen person som det også må passe for, altså kjæresten din. Så lenge han sier nei er det opp til dere å vurdere om forholdet kan fortsette. Hva er viktigst? Å kunne ha sex med hvem du vil eller være i et forhold? Eller kanskje du kan finne en ny kjæreste som er villig til å dele deg med andre?

Du og kjæresten ønsker ikke samme type forhold. Han er ikke urimelig når han sier fra om hva som passer for ham. Han kan ikke kreve noe av deg, kan bestemme selv hva han vil være med på.

Du kan gjøre tre ting:

1. Leve sammen med kjæresten din og respektere at han ønsker kun å være dere to, altså være monogam.

2. Gjøre det slutt og pule hvem du vil.

3. Gjøre det slutt, finne ny kjæreste som også ønsker et åpent forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ærlig talt ganske umoden. Og hvorfor forlover du deg når du egentlig vil være fri og gjøre som du vil? Virker som du leker med hans følelser og jeg tror du gjør deg selv og ikke minst din forlovede en kjempetjeneste med å bryte forlovelsen og la han finne en som ikke vil ha i pose og sekk.Gifter du deg med denne stakkars mannen, så vil nok forholdet deres ryke fort dessverre, Like greit å innse det med en gang vel?



Anonymous poster hash: ac32f...29a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meonly

Skjønner godt at du ønsker mer spenning jeg :)

Vi har ett åpent forhold her å det funker supert, Jeg har aldri benyttet meg av det da jeg tenner mest på at hun leker med andre :)
Er deilig å få hun heim etter at hun har hatt sex med andre å forteller meg det i detalj mens vi har heftig sex etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

TSher: Ja vi blir sikkert gjøre det en dag i og med at han er åpen for trekant med jente. Vi liker stort sett det samme seksuelt sett. Men jeg har litt lyst å oppleve seksuelle ting uten han. Og jeg tenker kanskje mer på det siden det er forbudt..

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Den store utfordringen er at dette ikke var en av grunnstenene dere etablerte forholdet deres på, men noe som nå har kommet opp og skaper avstand mellom dere.

Som Mike så riktig sier: Et åpent forhold er ikke en magisk 'ventil' som fikser alle problemer internt mellom to, og heller ikke noe man kaster på bordet som et krav overfor en partner.

Om det ikke var en av grunnstenene ved etablering av forholdet mellom to, så kan det være noe som etableres i overnskomst mellom de to basert på endrede omstendigheter internt.

Nøkkelordet er fremdeles gjensidig overenskomst.

Edit: En liten Leif

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ærlig talt ganske umoden. Og hvorfor forlover du deg når du egentlig vil være fri og gjøre som du vil? Virker som du leker med hans følelser og jeg tror du gjør deg selv og ikke minst din forlovede en kjempetjeneste med å bryte forlovelsen og la han finne en som ikke vil ha i pose og sekk.Gifter du deg med denne stakkars mannen, så vil nok forholdet deres ryke fort dessverre, Like greit å innse det med en gang vel?

Anonymous poster hash: ac32f...29a

TS: er man umoden fordi man ikke ønsker noe som er helt "A4" fordi man ikke viste det når man gikk inn i forholde for 4 år siden?

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ønsker mer spenning jeg :)

Vi har ett åpent forhold her å det funker supert, Jeg har aldri benyttet meg av det da jeg tenner mest på at hun leker med andre :)

Er deilig å få hun heim etter at hun har hatt sex med andre å forteller meg det i detalj mens vi har heftig sex etterpå :)

TS: godt å høre at jeg ikke er den eneste som tenker litt utenfor boksen. hadde du likt det selv om du ikke hadde fått vite detaljene og dere ikke hadde heftig sex etterpå? hvem sin idee var det å ha åpent forhold? var det avtalt allerede da dere ble sammen? Har du hatt bare positive erfaringer, eller noe negativt også? nyskjerrig

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store utfordringen er at dette ikke var en av grunnstenene dere etablerte forholdet deres på, men noe som nå har kommet opp og skaper avstand mellom dere.

Som Mike så riktig sier: Et åpent forhold er ikke en magisk 'ventil' som fikser alle problemer internt mellom to, og heller ikke noe man kaster på bordet som et krav overfor en partner.

Om det ikke var en av grunnstenene ved etablering av forholdet mellom to, så kan det være noe som etableres i overnskomst mellom de to basert på endrede omstendigheter internt.

Nøkkelordet er fremdeles gjensidig overenskomst.

Edit: En liten Leif

TS: takk for svar Lille-pus jeg er selvfølgelig ikke noe ute etter noe magisk løsning på alle problemer men litt seksuell spenning, krydder i hverdagen om du vil. Jeg elsker mannen min kjempemasse og kunne nok ikke byttet han mot en knullevenn for å si det sånn. Han er det viktigste. Men likevell føler jeg meg som om jeg ikke blir hørt og at min mening ikke teller når han er totalt uenig i min "åpen forhold idee" og han sier at jeg må velge han eller sex med andre. Selvfølgelig velger jeg han, men liker ikke å være den som blir stilt opp mot veggen og at vi ikke kan møtes noen plass på halvveien.

Ja jeg er sær og dere kan dømme meg så mye dere orker her inne. Men tenk på det hadde jeg vært singel hadde kanskje samfunnet forventet av meg at jeg skulle ha sex med de jeg ville når jeg ville. men er man så heldig at man elsker noen og følelsen er gjensidig og man er i forhold så endrer alt seg drastisk. Først da er det folk sier at "man kan kun ha sex med den man elsker" osv.

Uansett hva som skjer fremmover vil han min nr 1 :bryllup:

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke han er urimelig. For å si det slik: Hvis dama mi, seriøst hadde spurt om noe slikt, hadde jeg begynt å tvile på om hun var den rette for meg.

Jeg synes dog heller ikke at du er urimelig. Folk forandrer seg, og du holder på å gjøre det.

Dessverre er sannsynligheten for at han går med på noe annet enn trekant (med en annen jente som du sier) ganske nær 0 %.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke han er urimelig. For å si det slik: Hvis dama mi, seriøst hadde spurt om noe slikt, hadde jeg begynt å tvile på om hun var den rette for meg.

Jeg synes dog heller ikke at du er urimelig. Folk forandrer seg, og du holder på å gjøre det.

Dessverre er sannsynligheten for at han går med på noe annet enn trekant (med en annen jente som du sier) ganske nær 0 %.

TS her: han har sakt at vi kan ha trekant med en jente til men det er det lengste han kan strekke seg..

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mannfolk jeg kjenner, sier de ikke anser det som utroskap om dama har sex med en annen dame. Og spesielt ikke om han får se på.

Anonymous poster hash: 9047e...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: takk for svar Lille-pus jeg er selvfølgelig ikke noe ute etter noe magisk løsning på alle problemer men litt seksuell spenning, krydder i hverdagen om du vil. Jeg elsker mannen min kjempemasse og kunne nok ikke byttet han mot en knullevenn for å si det sånn. Han er det viktigste. Men likevell føler jeg meg som om jeg ikke blir hørt og at min mening ikke teller når han er totalt uenig i min "åpen forhold idee" og han sier at jeg må velge han eller sex med andre. Selvfølgelig velger jeg han, men liker ikke å være den som blir stilt opp mot veggen og at vi ikke kan møtes noen plass på halvveien.

Ja jeg er sær og dere kan dømme meg så mye dere orker her inne. Men tenk på det hadde jeg vært singel hadde kanskje samfunnet forventet av meg at jeg skulle ha sex med de jeg ville når jeg ville. men er man så heldig at man elsker noen og følelsen er gjensidig og man er i forhold så endrer alt seg drastisk. Først da er det folk sier at "man kan kun ha sex med den man elsker" osv.

Uansett hva som skjer fremmover vil han min nr 1 :bryllup:

Anonymous poster hash: 35752...dfb

Det går ikke ann å møtes på halvveien i denne situasjonen, bortsett fra trekant, å det gjør han jo. For de aller fleste av oss er det uaktuelt å dele partneren. For det som skjer om du får viljen din blir jo utroskap for ham. Jeg ser faktisk ingen løsning her, tror dere bør gjøre det slutt. Du kan ikke være fornøyd slik det er nå og han vil ikke være med på et åpent forhold. Tror du br finne deg en ny, og vær åpen med en gang om at du ønsker et åpent forhold. For det er nok en dealbreak for mange.

Jeg hadde neste vurdert å dumpe kjæresten min om han hadde foreslått noe slik. Hadde blitt utrolig såret og følt meg så like verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en tanke,hvordan reagerer mannen i forholdet dersom hun blir utsatt for voldtekt? Med et hæ? gjorde han det uten en avtale?



Anonymous poster hash: ef6db...75e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...