Gå til innhold

Studier: Kvinner preferer gjennomsnittshøyde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men det er en større andel av den kvinnelige befolkningen som formerer seg, enn den mannlige, fordi de mest attraktive mennene gjerne får flere kull med flere kvinner. Dermed vil man etterhvert selektere ut mindre attraktive egenskaper hos menn.

Anonymous poster hash: b0e74...2fe

Ja, og hva eksakt har det med hva jeg sa å gjøre? Kvinner foretrekker høye menn. Det viser seg gang på gang at høye menn blir ansett som mer attraktive enn korte og gjennomsnittlige. Som Lincoln klarte å påpeke bedre enn meg, så handler det mer om utvalg og ikke egentlige preferanser. Hadde kvinnene kunne valgt hadde de helt sikkert foretrukket å legge noen cm til mennene sine.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dude91
Skrevet

Som Lincoln klarte å påpeke bedre enn meg, så handler det mer om utvalg

Idioti. Utvalget hadde vært annerledes dersom det var et seleksjonspress (noe åpenbart hadde vært dersom kvinners preferanse var for veldig høye menn) for veldig høye menn. "Det er få veldig høye menn, men veldig mange gjennomsnittlig høye menn"-våset er like ulogisk som å si at sabeltannkatthanner med veldig lange fortenner var så sjeldne at de fleste sabeltannkatthunnene hadde partnere med gjennomsnittlig lange fortenner. Hvis du og Lincoln hadde forstått noe av evolusjonsbiologi og populasjonsgenetikk, så hadde dere visst at det er den effektive populasjonsstørrelsen (uttrykt som Ne), dvs. de individene som i det hele tatt får avkom, som er relevant i denne forbindelsen. Høyde er evolusjonært sett veldig "enkelt" å gjøre noe med, så det er flere hanner omkring 180 cm som formerer seg enn hanner på f.eks. 170 cm eller 190 cm. Dette er grunnleggende evolusjonsbiologi.

AnonymBruker
Skrevet

Det har altids vært slik at mine kompiser normalt bygde tynne ca 180cm høye har mer draget og blir sjekket opp mest og sjekker selv opp mest med hell.

Iforhold til meg selv ihvertfall på 190cm høy..kan vel ikke si at jeg er *tynn* heller men markedet blir jo mindre desto mer en avviker fra normalen selvsagt.

Anonymous poster hash: 604e4...c94
Gjest Dude91
Skrevet (endret)

Det har altids vært slik at mine kompiser normalt bygde tynne ca 180cm høye har mer draget og blir sjekket opp mest og sjekker selv opp mest med hell.

Iforhold til meg selv ihvertfall på 190cm høy..kan vel ikke si at jeg er *tynn* heller men markedet blir jo mindre desto mer en avviker fra normalen selvsagt.

Anonymous poster hash: 604e4...c94

Hei. Jeg har ikke påstått at spebygde menn har større dametekke enn atletiske og muskuløse menn. Folk på over 190 cm er ofte spinkle. Er du ikke enig? Selv er jeg veldig muskuløs (jeg trener mye styrke) og har ganske lav fettprosent. Jeg innbiller meg at det er vanskeligere for en veldig høy person å bygge veldig definert muskelmasse kontra enn litt lavere person, siden muskelmassen formodentlig må fordeles over en større skjelettoverflate på en veldig høy person.

Jeg vil forresten mene at 182 cm er ganske mye. Folk måler ofte høyde veldig upresist, og mange legger jo til et par-tre cm mer enn den reelle høyden.

Endret av Dude91
Gjest Lincoln
Skrevet

Idioti. Utvalget hadde vært annerledes dersom det var et seleksjonspress (noe åpenbart hadde vært dersom kvinners preferanse var for veldig høye menn) for veldig høye menn. "Det er få veldig høye menn, men veldig mange gjennomsnittlig høye menn"-våset er like ulogisk som å si at sabeltannkatthanner med veldig lange fortenner var så sjeldne at de fleste sabeltannkatthunnene hadde partnere med gjennomsnittlig lange fortenner. Hvis du og Lincoln hadde forstått noe av evolusjonsbiologi og populasjonsgenetikk, så hadde dere visst at det er den effektive populasjonsstørrelsen (uttrykt som Ne), dvs. de individene som i det hele tatt får avkom, som er relevant i denne forbindelsen. Høyde er evolusjonært sett veldig "enkelt" å gjøre noe med, så det er flere hanner omkring 180 cm som formerer seg enn hanner på f.eks. 170 cm eller 190 cm. Dette er grunnleggende evolusjonsbiologi.

Var det ikke du som hardnakket påstod at gjennomsnittshøyden ikke hadde økt de siste par hundre årene?

Du skal ha for at du har frekkhetens nådegave. Som regel når det bevises så soleklart at man tar feil så lister man seg stille og rolig ut av debatten.

Gjest Dude91
Skrevet (endret)

Var det ikke du som hardnakket påstod at gjennomsnittshøyden ikke hadde økt de siste par hundre årene?

Du skal ha for at du har frekkhetens nådegave. Som regel når det bevises så soleklart at man tar feil så lister man seg stille og rolig ut av debatten.

Ikke innbill deg at du har bidratt med noe i denne tråden. Du har avslørt at du ikke forstår grunnleggende biologi.

Du fikk forklaringen på hvorfor gjennomsnittshøyden for menn i perioder mellom 1900 og 1977 har økt, og det ble også påpekt at den har vært omkring 179 i lang tid. De siste 37 årene har variasjonen vært liten. Det hadde ikke gitt noen mening dersom disse tallene ikke kunne ha blitt forklart med bedre helse og kosthold, vitenskap, teknologi og modernisering og oppbygging etter krigstid, men måtte ha bunnet i et seksuelt seleksjonspress for økt høyde. I så fall skulle økningen ha skjedd for mange tusen år siden.

Endret av Dude91
Gjest Dude91
Skrevet

Se gjerne fotnoter:

"While women usually desire men to be at least the same height as themselves or taller, several other factors also determine male attractiveness, and the male-taller norm is not universal.[69] For example, taller women are more likely to relax the "taller male" norm than shorter women.[70] Furthermore, professor Adam Eyre-Walker, from the University of Sussex, has stated that there is, as yet, no evidence that these preferences are evolutionary preferences, as opposed to merely cultural preferences.[71] In a double-blind study by Graziano et al., it was found that, in person, using a sample of women of normal size, they were on average most attracted to men who were of medium height (5'9"- 5'11") and less attracted to both men of shorter height (5'5"- 5'7") and men of tallest height (6'2"- 6'4").[72]"

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness#Height_and_erect_posture

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...