Gå til innhold

Studier: Kvinner preferer gjennomsnittshøyde


Gjest Dude91

Anbefalte innlegg

Gjest Dude91

"There was a curvilinear association between height and number of children, with men of average height attaining the highest reproductive success. This curvilinear relationship remained after controlling for education and income, which were associated with both reproductive success and height."

Kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3277695/

"Our results suggest that average stature may give some advantage for reproduction in males."

Kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23298777

En grunn til at myten om at kvinner preferer unormalt høye menn har oppstått, tror jeg har å gjøre med at de fleste kvinner liker at den potensielle partneren er høyere enn kvinnen selv. I tillegg ble det altså nevnt i studiene, at utdanning og lønn kan ha en sammenheng med høyde. Det kan altså være prestisje i det å være høy eller veldig høy.

Min høyde er 182 cm btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel litt samme greia med myten om at kvinner vil ha en svææær pikk. og at menn vil ha svæææære pupper. og så videre. :)



Anonymous poster hash: e68da...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

er vel litt samme greia med myten om at kvinner vil ha en svææær pikk. og at menn vil ha svæææære pupper. og så videre. :)

Anonymous poster hash: e68da...7bc

Store damepupper er et stort pluss. Det innrømmer du vel? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og at menn vil ha svæææære pupper. og så videre. :)

Anonymous poster hash: e68da...7bc

Når ble det en myte? :) Endret av Meandro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prefererer?

Anonymous poster hash: e8b87...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Prefererer?

Anonymous poster hash: e8b87...d61

Å preferere betyr å foretrekke. Jeg burde vel kanskje heller ha skrevet "foretrekke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner foretrekker mennene som gir et størst mulig etableringspotensiale. Når majoriteten av menn i dag streber etter å oppnå det, vil også gjennomsnittshøyden være høyest representert i den gruppen. Ergo, de blir valgt. Det viser bare at kvinner er villige til å etablere seg om det så betyr å legge vekk seksuelle preferanser. Det er egentlig ikke noe å juble over for menn, da dette forklarer de 2/3 initierte skillmissene kvinner står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart en gjennomsnittlig mann, hva angår høyde og størrelse. 1.75 - 1.82 er perfekt. Velholdt, men ikke over snittet store muskler. :)

(Er selv 1.67)



Anonymous poster hash: 9a66c...6af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Når majoriteten av menn i dag streber etter å oppnå det, vil også gjennomsnittshøyden være høyest representert i den gruppen. Ergo, de blir valgt. Det viser bare at kvinner er villige til å etablere seg om det så betyr å legge vekk seksuelle preferanser.

Du viser bare at du ikke har lest/forstått det vesentlige i studien. Feilkilder som utdanning, lønn o.l. ble kontrollert for. Studien viser at den seksuelle høydepreferansen hos kvinner er gjennomsnittshøyden blant menn.

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser bare at du ikke har lest/forstått det vesentlige i studien. Feilkilder som utdanning, lønn o.l. ble kontrollert for. Studien viser at den seksuelle høydepreferansen hos kvinner er gjennomsnittshøyden blant menn.

Nei, det forklarer bare utvalget til kvinner. Selvfølgelig foretrekker kvinner menn som er over gjennomsnittlig høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Jeg foretrekker helt klart en gjennomsnittlig mann, hva angår høyde og størrelse. 1.75 - 1.82 er perfekt. Velholdt, men ikke over snittet store muskler. :)

(Er selv 1.67)

Anonymous poster hash: 9a66c...6af

Nå har vel du allerede skrevet at du er mann (i tråden "Din heteste/mest skitne fantasi?"), så hva du egentlig driver på med her, vet du vel kanskje best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Nei, det forklarer bare utvalget til kvinner. Selvfølgelig foretrekker kvinner menn som er over gjennomsnittlig høye.

Den første setningen gir overhodet ingen mening. Eventuelt kan du forsøke å forklare. Den andre setningen: Dataene er uenige med deg.

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel du allerede skrevet at du er mann (i tråden "Din heteste/mest skitne fantasi?"), så hva du egentlig driver på med her, vet du vel kanskje best selv.

Eh, du vet at AB (anonym bruker) ikke er bare en person? Jeg er for eksempel ikke den ABen du siterte. Sjekk koden under innlegget.

Anonymous poster hash: 5385e...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første setningen gir overhodet ingen mening. Eventuelt kan du forsøke å forklare. Den andre setningen: Dataene er uenige med deg.

Det er forresten ikke noe vits i å diskutere med Meandro. Du kommer ingen vei med den idioten.

Anonymous poster hash: 5385e...b8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Eh, du vet at AB (anonym bruker) ikke er bare en person? Jeg er for eksempel ikke den ABen du siterte. Sjekk koden under innlegget.

Anonymous poster hash: 5385e...b8d

I så fall beklager jeg. Jeg kom på at 14,5 mill. innlegg kanskje er litt vel mye for èn person på en periode på mindre enn fire år. :-)

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første setningen gir overhodet ingen mening. Eventuelt kan du forsøke å forklare. Den andre setningen: Dataene er uenige med deg.

Hvordan kan du forklare at kvinner foretrekker menn av gjennomsnittlig høyde bare fordi de er høyest representert med overlevelsesdyktige avkom?

Kvinner får ikke alltid det de foretrekker de heller. Vil du hevde at menn foretrekker gravide kvinner over slanke unge kvinner, bare fordi samtlige kvinner med avkom har vært gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dude91

Hvordan kan du forklare at kvinner foretrekker menn av gjennomsnittlig høyde bare fordi de er høyest representert med overlevelsesdyktige avkom?

Kvinner får ikke alltid det de foretrekker de heller. Vil du hevde at menn foretrekker gravide kvinner over slanke unge kvinner, bare fordi samtlige kvinner med avkom har vært gravid?

1. Fordi studier viser det – basert på 10 317 vilkårlige utvalgte menn. Hva er det studien viser som du ikke er enig i?

2. Hva mener du at gravide kvinner har å gjøre med høyden til menn? Antyder du at høyden til menn varierer og at alle menn har opplevd å være både ekstremt høye og ekstremt lave (siden du prøvde å sammenligne det hele med gravide kvinner)?

Endret av Dude91
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Fordi studier viser det – basert på 10 317 vilkårlige utvalgte menn. Hva er det studien viser som du ikke er enig i?

2. Hva mener du at gravide kvinner har å gjøre med høyden til menn? Antyder du at høyden til menn varierer og at alle menn har opplevd å være både ekstremt høye og ekstremt lave (siden du prøvde å sammenligne det hele med gravide kvinner)?

Det jeg mener er at det ikke finnes nok høye menn til samtlige kvinner. At gjennosnittlige menn er oftest representert betyr ikke at det er de som er de egentlige foretrukkede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det en myte? :)

Det er jo smak og behag. Men de fleste foretrekker et passelig sett pupper (en håndfull), og ikke svære jur. Hvertfall ifølge gutter på internett :P

Anonymous poster hash: 85a2b...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Det jeg mener er at det ikke finnes nok høye menn til samtlige kvinner. At gjennosnittlige menn er oftest representert betyr ikke at det er de som er de egentlige foretrukkede.

Her var det mange logiske brister... Dersom de fleste kvinner hadde foretrukket veldig høye menn, hadde gjennomsnittshøyden vært betraktelig hevet. I tillegg virker det ikke som du forstår hva gjennomsnitt betyr. Si at du har ti personer i ulike aldersklasser, der A = 10 år, B = 12 år, C = 11 år, D = 56 år, E = 60 år, F = 50 år, G = 51 år, H = 70 år, I = 65 år, J = 62 år. Gjennomsnittet her blir 44,7. Betyr dette at det var flere personer i 40-årsalderen i utvalget? Nei. I dette eksempelet var det ikke en eneste person i 40-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...