Gå til innhold

Studier: Kvinner preferer gjennomsnittshøyde


Gjest Dude91

Anbefalte innlegg

Gjest Dude91

Det jeg mener er at det ikke finnes nok høye menn til samtlige kvinner.

Jeg skjønner fremdeles ikke hva du egentlig prøver å si her. Dersom de fleste kvinner prefererte veldig høye menn, hadde seleksjonspresset for økt høyde vært så stort, at gjennomsnittshøyden innen få generasjoner hadde blitt hevet.

Endret av Dude91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lincoln

Jeg skjønner fremdeles ikke hva du egentlig prøver å si her. Dersom de fleste kvinner prefererte veldig høye menn, hadde seleksjonspresset for økt høyde vært så stort, at gjennomsnittshøyden innen få generasjoner hadde blitt hevet.

Og du har kanskje ikke fått med deg at gjennomsnitthøyden til mennesket har steget jevnt og trutt i flere hundre år?

Når man ser på en hel populasjon så er det klart at man ender opp med at de fleste mennene har gjennomsnittshøyde. Rett og slett fordi folk flest er tilnærmet gjennomsnittlige av høyde! Det sier seg selv. Hva den studien liksom skal fortelle må gudene vite. Det er overhodet ikke belegg for den overskriften din.

Det som hadde vært interessant er om de hadde gjort en studie på hvor mange seksualpartnere menn som er høyere enn snittet har sammenlignet med folk som er på eller under snittet.

Endret av Lincoln
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Min ex er 193

Han jeg dater nå er 176.

Om jeg bare hadde sett høyden og ikke personlighet osv så ville jeg valgt han på 176. Ville uansett valgt han som er 176 nå da siden han er en utrolig bra fyr, men ja. Første gang jeg gav han en klem tenkte jeg "oi! dette her var praktisk." og det er jo helt sant. Nå kan jeg gi fyren kyss og klem uten at jeg må føle at jeg knekker nakken samtidig som jeg står på tærne sånn som det var med eksen.

Må også nevne at nå er også dusjsex mulig i forhold til med eksen :P

Jeg er selv 160 om det betyr noe.

Nei, det forklarer bare utvalget til kvinner. Selvfølgelig foretrekker kvinner menn som er over gjennomsnittlig høye.

Hvorfor er det selvfølgelig? Jeg gjør ikke det, og sist jeg sjekka så var jeg en kvinne som ikke akkurat trenger å ta til takke med hva som helst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"There was a curvilinear association between height and number of children, with men of average height attaining the highest reproductive success. This curvilinear relationship remained after controlling for education and income, which were associated with both reproductive success and height."

Kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3277695/

"Our results suggest that average stature may give some advantage for reproduction in males."

Kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23298777

En grunn til at myten om at kvinner preferer unormalt høye menn har oppstått, tror jeg har å gjøre med at de fleste kvinner liker at den potensielle partneren er høyere enn kvinnen selv. I tillegg ble det altså nevnt i studiene, at utdanning og lønn kan ha en sammenheng med høyde. Det kan altså være prestisje i det å være høy eller veldig høy.

Min høyde er 182 cm btw.

Det så ut som de som var høye tjente meste penger og hadde mest utdannelse. Folk med mye utdannelse for ikke så ofte veldig mange barn og er som regel fornøyd med 2 stk.

Anonymous poster hash: 83f75...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Og du har kanskje ikke fått med deg at gjennomsnitthøyden til mennesket har steget jevnt og trutt i flere hundre år?

Når man ser på en hel populasjon så er det klart at man ender opp med at de fleste mennene har gjennomsnittshøyde. Rett og slett fordi folk flest er tilnærmet gjennomsnittlige av høyde! Det sier seg selv.

Det moderne mennesket har eksistert i over 150 000 år. Gjennomsnittshøyden varierer og har på ingen måte vært i kontinuerlig økning de siste 100 årene. Det siste du skrev er riktig i forhold til gjennomsnittshøyde, men poenget var at gjennomsnitt slettes ikke trenger å fungere på denne måten. Det at standardavviket er lite er ikke noe som taler for påstanden om at kvinner liker veldig høye menn bedre enn gjennomsnittlig høye menn, og dette sier seg selv uten at det er behov for forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Det så ut som de som var høye tjente meste penger og hadde mest utdannelse. Folk med mye utdannelse for ikke så ofte veldig mange barn og er som regel fornøyd med 2 stk.

Anonymous poster hash: 83f75...57b

Ehm, et viktig poeng i startinnlegget var at den potensielle feilkilden med utdanning og lønn faktisk ble kontrollert for i studie nr. 1. Hva med faktisk å lese/forstå hele innlegget før du responderer på det?

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lincoln

Det moderne mennesket har eksistert i over 150 000 år. Gjennomsnittshøyden varierer og har på ingen måte vært i kontinuerlig økning de siste 100 årene. Det siste du skrev er riktig i forhold til gjennomsnittshøyde, men poenget var at gjennomsnitt slettes ikke trenger å fungere på denne måten. Det at standardavviket er lite er ikke noe som taler for påstanden om at kvinner liker veldig høye menn bedre enn gjennomsnittlig høye menn, og dette sier seg selv uten at det er behov for forklaring.

Eh, jo. Gjennomsnittshøyden har vært i kontinuerlig økning de siste 100 årene.

Og den studien forteller ingenting annet enn at de fleste barn i en populasjon har fedre som er av gjennomsnittlig høyde. Ettersom de fleste menn i en populasjon er av gjennomsnittlig høyde så burde det si seg selv.

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning er at de fleste jenter vil ha en mann som er ca 10 cm høyere enn seg selv. Da er det ikke så rart at mange liker gjennomsnittshøyde, er jo masse korte damer. :P

Jeg selv liker gutter som er 15-25 cm høyere enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Eh, jo. Gjennomsnittshøyden har vært i kontinuerlig økning de siste 100 årene.

Og den studien forteller ingenting annet enn at de fleste barn i en populasjon har fedre som er av gjennomsnittlig høyde. Ettersom de fleste menn i en populasjon er av gjennomsnittlig høyde så burde det si seg selv.

1. Nei, det har den ikke. Kom med data istedenfor.

2. Beklager, men dette er idioti. Det har ingenting å si hvor stor sannsynligheten for at et vilkårlig barn har en far med gjennomsnittlig høyde. Selv om utvalget vil kunne variere, er det nok menn innen de forskjellige høydeintervallene til å få et godt estimat på reproduktiv suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

1. Nei, det har den ikke. Kom med data istedenfor.

2. Beklager, men dette er idioti. Det har ingenting å si hvor stor sannsynligheten for at et vilkårlig barn har en far med gjennomsnittlig høyde. Selv om utvalget vil kunne variere, er det nok menn innen de forskjellige høydeintervallene til å få et godt estimat på reproduktiv suksess.

Her:

https://www.ssb.no/a/histstat/tabeller/4-22.html

Du vil finne samme utvikling i alle land som fører statistikk. Ikke vær så bastant når du ikke vet hva du snakker om, lille venn.

Ellers har du litt tungt for det, tror jeg. Jeg skal prøve å forklare på en annen måte. Menn flest vil gjerne helst ha en smellvakker dame, ikke sant?

Men hvis man ser på populasjonen som helhet, så vil man se at menn flest har damer som ser helt gjennomsnittlige ut. Skal man da tolke det som at menn egentlig vil ha damer som ser helt gjennomsnittlige ut? NEI. Men det er slik fordi det er veldig få damer som er smellvakre og veldig mange damer som er gjennomsnittlige.

Man kan ikke se på gjennomsnittet og basert på det trekke en konklusjon på hva det er folk ville hatt om de helst kunne velge. Folk tar det de får til syvende og sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg menger meg kun med menn over 190.



Anonymous poster hash: 2f70c...b30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal antall barn ha noe å si for attraktivitet?

Anonymous poster hash: b1a03...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

https://www.ssb.no/a/histstat/tabeller/4-22.html

Du vil finne samme utvikling i alle land som fører statistikk. Ikke vær så bastant når du ikke vet hva du snakker om, lille venn.

Ellers har du litt tungt for det, tror jeg. Jeg skal prøve å forklare på en annen måte. Menn flest vil gjerne helst ha en smellvakker dame, ikke sant?

Men hvis man ser på populasjonen som helhet, så vil man se at menn flest har damer som ser helt gjennomsnittlige ut. Skal man da tolke det som at menn egentlig vil ha damer som ser helt gjennomsnittlige ut? NEI. Men det er slik fordi det er veldig få damer som er smellvakre og veldig mange damer som er gjennomsnittlige.

Man kan ikke se på gjennomsnittet og basert på det trekke en konklusjon på hva det er folk ville hatt om de helst kunne velge. Folk tar det de får til syvende og sist.

Så negativ du er da. Tenker du bare sånn at damer vil ha smellvakre menn og menn vil ha smellvakre damer, men folk bare tar det de får? ..

Anonymous poster hash: 85a2b...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dude91

Her:

https://www.ssb.no/a/histstat/tabeller/4-22.html

Du vil finne samme utvikling i alle land som fører statistikk. Ikke vær så bastant når du ikke vet hva du snakker om, lille venn.

Ellers har du litt tungt for det, tror jeg. Jeg skal prøve å forklare på en annen måte. Menn flest vil gjerne helst ha en smellvakker dame, ikke sant?

Men hvis man ser på populasjonen som helhet, så vil man se at menn flest har damer som ser helt gjennomsnittlige ut. Skal man da tolke det som at menn egentlig vil ha damer som ser helt gjennomsnittlige ut? NEI. Men det er slik fordi det er veldig få damer som er smellvakre og veldig mange damer som er gjennomsnittlige.

Man kan ikke se på gjennomsnittet og basert på det trekke en konklusjon på hva det er folk ville hatt om de helst kunne velge. Folk tar det de får til syvende og sist.

Tabellen er kjønnsnøytral, og den utviklingen har å gjøre med sunnere kosthold, modernisering og generelt bedre helse.

Hva er det du mener med "damer som ser helt gjennomsnittlige ut"? Ansiktstrekk? Gjennomsnittet for objektivt sett appellerende ansiktstrekk hos kvinner, er vel ikke veldig dårlig, om jeg ikke tar helt feil. I denne sammenhengen er det viktig å fokusere på ting som er sterkt genetisk betingede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge den forskningen der er det gutter på 1.73 som får flest barn. De er de mest attraktive da eller?

Anonymous poster hash: b1a03...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PREFERER?

:hoho: :hoho:

Altså, det heter foretrekker på norsk.

De er ingen revolusjonerende tanker du kommer med akkurat, alle vet at kvinner gjerne foretrekker noen som er høyere enn seg selv, ikke at mannen skal være så høy som mulig.



Anonymous poster hash: d9828...26f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lincoln

Så negativ du er da. Tenker du bare sånn at damer vil ha smellvakre menn og menn vil ha smellvakre damer, men folk bare tar det de får? .. Anonymous poster hash: 85a2b...9a8

Folk vil selvfølgelig ha en så attraktiv partner som mulig. Er det virkelig noe å diskutere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Tabellen er kjønnsnøytral, og den utviklingen har å gjøre med sunnere kosthold, modernisering og generelt bedre helse.

Hva mener du med kjønnsnøytral? Hvordan er en tabell som viser gjennomsnittshøyden til vernepliktige menn kjønnsnøytral? Det er jeg virkelig spent på å høre.

Og i stad skrev du at gjennomsnittshøyden ikke har økt. Nå har du fått bevis for det. Innrøm at du tok feil og ikke vær en taper som plutselig finner på all verdens unnskyldninger.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

Hva mener du med kjønnsnøytral? Hvordan er en tabell som viser gjennomsnittshøyden til vernepliktige menn kjønnsnøytral? Det er jeg virkelig spent på å høre.

Og i stad skrev du at gjennomsnittshøyden ikke har økt.

Oops! Granted. Årsaken til også denne økningen har å gjøre med bedre helse, kosthold og modernisering - spesielt i jordbruket. Legg spesielt merke til økningen i perioden før 2. verdenskrig og like etter. Hvis du ser på de siste 27* årene, har gjennomsnittshøyden vært på +/- 180 cm.

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at det ikke finnes nok høye menn til samtlige kvinner. At gjennosnittlige menn er oftest representert betyr ikke at det er de som er de egentlige foretrukkede.

Men det er en større andel av den kvinnelige befolkningen som formerer seg, enn den mannlige, fordi de mest attraktive mennene gjerne får flere kull med flere kvinner. Dermed vil man etterhvert selektere ut mindre attraktive egenskaper hos menn.

Anonymous poster hash: b0e74...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...