Gå til innhold

Navn som funker både på norsk og amerikansk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen fine navn som funker både på norsk og amerikansk? Min samboer er nemlig amerikaner og har mye familie der. Både jentenavn og guttenavn.

Forøvrig har jeg noen navn jeg tenker litt på..

Lorenso

Oliver

Lily

Leila

Amanda

Anonymous poster hash: 814e3...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lorenso ville jeg ikke sagt at "fungerer" på norsk.. Noen enkle og rimelig tradisjonelle navn som iallefall fungerer fint begge steder:

Anna

Maria

Lisa

William

Simon

Michael

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine

Charlotte

Ellen

Marie

Adam

Christian

David



Anonymous poster hash: 405b2...30e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare Amanda og Oliver som fungerer på norsk av disse. I USA heter man jo hva som helst, så hvis Kriteriet er at navnet skal kunne uttales og gjennkjennes som gutte-eller jentenavn, ville jeg foreslått Oliver, Amanda eller Lilly (med to l'er).

Forøvrig er det en drøss med navn som vil funke: amerikanske navn som Michelle, Liam (!), og sikkert en haug andre.

Begge land: Sara, Maria, Viktoria, Elisabeth, Martin, Eric, John, Christopher, Thomas, Philip etc etc

Norske navn som Ingrid, Ellen, Andrea, Jonas, Fredrik, Carl,

Jeg kjenner to amerikanere som heter Karsten og Eva. Det var oldeforeldrene deres som var norske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en liten amerikansk gutt som heter Leif - det uttales som "leaf". Synes det er litt kult :)

Ellers: Rebecca, Erica, Josephine, Danielle, Lilian, Nora/Norah, Kristy, Lisa, Hanna/Hannah, Emma, Louisa/Louise. Daniel, Simon, Alexander, Nicholas, Andreas, Kevin, Colin, Dennis, Victor, Adam, Allan, Benjamin , William, Oscar, Marcus.

Anonymous poster hash: 712bb...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn er et veldig kult navn som fungerer bra på engelsk. Og Hugo. Ellers er det drøssevis av navn som brukes både på engelsk og norsk uten stripper-assosiasjoner, som f eks Nina, Mona, Anne, Kristin, Elsiabeth. Cathrine, Siri, Karen, Karin, May, Liv, Elsa, Magnus, Christian, Christoffer, Marcus, Oscar, Leo, Tobias, Rudolph, Joseph, Aron, Albert, Robert osv osv.



Anonymous poster hash: 00131...a74
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også velge et litt mer skandinavisk navn fordi dere bor her. Ingrid, Emma, Laila, Axel, Mattias, Magnus og slike navn. Amerikanere synes det er kult å vise tilhørighet slik. Og de kan fint uttale dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas, Alexander, Daniel, Tommy, Robert, Fredrik, Marcus, Noah, Albert

Sarah, Emma, Elisabeth, Tina, Nina, Nora, Ella, Lisa, Mia,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella

Dennis, Colin, Noah, Max, Liam, Albert

Anonymous poster hash: 31cf7...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv gift med en brite, og våre tre barn har navnene

Felix, Oscar og Skye.



Anonymous poster hash: 6a5b4...2fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å slå et slag for Analius

Ja, eller Vaginius.
Endret av Floskelfrosk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emma, Maria, Gina, Dina, Sarah, Elizabeth, Sonja, Mari, Linda, Irene, Karen, Julia, Sandra, Amanda, Victoria, Olivia, Lisa,

David, Max, Adrian, Thomas, Fredrik, William, Philip, Marcus, Daniel, Kevin,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere at navnene skal uttales omtrent likt på begge språk? Sånn som Karl, Tim, Glenn, Finn?

Hvis navnet ikke trenger å uttales likt, men være "vanlig" på begge språk, så er det jo mange tusen navn: Jonas, Adrian, Mathias, Isac, Hugo, Patrik, Macus, Alexander osv.



Anonymous poster hash: a7187...58d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marcus

Simon

Willy

Anonymous poster hash: 78957...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet om en fyr som er halvt nork halvt amerikansk. Han skriver Paul, men uttaler det likt på begge språk, altså Pål. Genialt!

Anonymous poster hash: 4b317...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig og Henriette

Anonymous poster hash: f824c...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i samme situasjon - mannen min er fra Australia. Vi onkser oss barn om noen aar og jeg har allerede tenkt ut navn som uttales likt paa begge spraak.

Isabell/a

Mathilde/a

Emma

Liam

Finn

Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...