Gå til innhold

Tror du på dommedag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nostradamus spådde dommedag i 1999, og folk gikk mann av huse i visse kretser- noen bunkret opp m hermetikk mens andre fikk til mer drastiske steg... I bibelen står det at dommedag kommer men ingen vet når. Tenker du noe på dette?

Anonymous poster hash: daa75...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, og om det skulle finnes en slik dag, så er det uanett ikke noe jeg kan gjøre med det, så hvorfor bekymre seg for noe som er utenfor min handlekraft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nostradamus spådde dommedag i 1999, og folk gikk mann av huse i visse kretser- noen bunkret opp m hermetikk mens andre fikk til mer drastiske steg... I bibelen står det at dommedag kommer men ingen vet når. Tenker du noe på dette?

Anonymous poster hash: daa75...0e6

Tenker at det er ren galskap som i verste fall kan ende opp i hendelser som dette.

Anonymous poster hash: e3906...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig så tror jeg ikke på Nostradamus, snåsamannen eller andre tullinger som hevder de kan spå i fremtiden.

"tror" jeg på dommedag? Vel det spørs hvordan du definerer det, jeg tror med rimelig sikkerhet at jorden til slutt vil bli tilintetgjort av sola og at universet til slutt vil bli et kaldt og livløst sted. http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_death_of_the_universe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Nostradamus har skrevet en bok av kombinerte løse påstander som kan passe en hvilken som helst historisk beskrivelse, gitt nok godvilje. Om du leser skriveriene hans vil du skjønne hva jeg mener. Og det finnes ingen faste datoer, alt er tilsynelatende systematisk satt opp, men det går ikke an å matche noen av prefacene til våres kalender og si at dette stemmer med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nostradamus spådde dommedag i 1999, og folk gikk mann av huse i visse kretser- noen bunkret opp m hermetikk mens andre fikk til mer drastiske steg... I bibelen står det at dommedag kommer men ingen vet når. Tenker du noe på dette?

Anonymous poster hash: daa75...0e6

100% enig med Bibelen.

Anonymous poster hash: 21950...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei jeg lider ikke av vrangforestillinger...



Anonymous poster hash: fceab...667
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja - jeg har til tider stor tro på at mennesket kommer til å klare å rævkjøre jorda fullstendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at hele greia går til driten en dag, men dommedag impliserer at noen skal dømmes, og det tror jeg ikke noe på - så mitt svar blir nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Nei, pokker heller. Fins da grenser for hva man skal la seg hjernevaske av og bekymre seg for. Jorda går nok under en gang før eller senere, men det overlever ingen av oss uansett, så det er ingenting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommens dag er den dagen konsekvensen av menneskets handlinger blir irreversibel. "Point of no return." Hvor lang tid det tar etter dommedag før verden blir ubeboelig og uten evne til å brødfø folk, er noe annet. Det blir nok en gradvis men eskalerende prosess.

Kommer dommens dag, eller har vi allerede passert den?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag kommer en astroide til å utrydde det meste av livet på jorda. Det har skjedd med jevne mellomrom og etter frekvensen dette har forekommet så er vi faktisk allerede "på overtid" for en slik hendelse. Det kan skje i morgen og det er ingen ting vi kan gjøre med det.

Ellers så er jo et utbrudd i yellowstone også "på overtid" i dag og selv om dette ikke vil føre til en like stor masseutryddelse som en stor komet så vil det drastisk redusere befolkningen på jorden.

Anonymous poster hash: a8b8c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest black nailpolish

At mennesker greier å fucke opp jorda kan godt være, og om det er no "point of no return" som en bruker over her sa trur jeg vi har passert det, trur ikke vi kan reversere utviklinga i særlig stor grad uten at alle går av skaftet.

Men noen dommedag a la "du får komme te himmelen, du får ikke, ikke du heller men du får!" har jeg ingen tru på. heller aliens.

Endret av black nailpolish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommens dag er den dagen konsekvensen av menneskets handlinger blir irreversibel. "Point of no return." Hvor lang tid det tar etter dommedag før verden blir ubeboelig og uten evne til å brødfø folk, er noe annet. Det blir nok en gradvis men eskalerende prosess.

Kommer dommens dag, eller har vi allerede passert den?

Hvilke handlinger? Det er ingen tinng menneskelagd i dag som truer vår eksistens. Selv en total atommkrig vil ikke ramme alle deler av verden.

Anonymous poster hash: a8b8c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag kommer en astroide til å utrydde det meste av livet på jorda. Det har skjedd med jevne mellomrom og etter frekvensen dette har forekommet så er vi faktisk allerede "på overtid" for en slik hendelse. Det kan skje i morgen og det er ingen ting vi kan gjøre med det.

Ellers så er jo et utbrudd i yellowstone også "på overtid" i dag og selv om dette ikke vil føre til en like stor masseutryddelse som en stor komet så vil det drastisk redusere befolkningen på jorden.

Anonymous poster hash: a8b8c...156

Slik tingene er pr idag er det desverre helt riktig:

Even with all these eyes on the sky, there are roughly a million such rocks that could potentially, someday, impact the Earth. Eventually, it’s bound to happen: We’ll spot one with our name on it. What then?

You won’t like this answer much, but: nothing. As things currently stand, even if we had a few years’ warning, there’s little we could do to stop an impact. It takes time to plan a mission, build it, launch it, travel to the rock, and then do whatever it is you plan to do.

Men vi har en fordel fremfor dinosaurene; vi har et romfartsprogram. De hadde ikke noe valg, og de ble utryddet. Så om vi virkelig vil, kan vi gjøre noe med trusselen:

So, we can now answer our original question: When will the Earth suffer its next big impact?

If we make the right choice, then the answer to our question is: never.

Anbefaler folk å lese hele artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke handlinger? Det er ingen tinng menneskelagd i dag som truer vår eksistens. Selv en total atommkrig vil ikke ramme alle deler av verden.

Anonymous poster hash: a8b8c...156

Tror du undervurderer mengden og kraften av alle verdens atomvåpen......

Anonymous poster hash: c71dd...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke handlinger? Det er ingen tinng menneskelagd i dag som truer vår eksistens. Selv en total atommkrig vil ikke ramme alle deler av verden.

Anonymous poster hash: a8b8c...156

Unnskyld meg, men er du helt idiot?

Du skjønner at klimaet er globalt ikke sant?

Så hva som skjer i en del av verden vil påvirke en annen del av verden og at det ikke skal så mye til som du tror for at det vil bli radikale endringer i måten vi lever på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men er du helt idiot?

Du skjønner at klimaet er globalt ikke sant?

Så hva som skjer i en del av verden vil påvirke en annen del av verden og at det ikke skal så mye til som du tror for at det vil bli radikale endringer i måten vi lever på.

Tror poenget til AB er at det skal mye til for at menneskerasen blir helt utryddet. Full atomkrig = massedød, ja. Men alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror poenget til AB er at det skal mye til for at menneskerasen blir helt utryddet. Full atomkrig = massedød, ja. Men alle sammen?

Det er mye mulig Lutetium, men vi lever allerede på en klimatisk knivsegg og det skal ikke så mye for å vippe oss av pinnen.

Selvfølgelig skal det mer en en atombombe eller to til, men man skal også huske på at slike ting som en atombombe kan sette igang kjedereaksjoner som f.eks at yellowstone vulkanen eller andre mega vulkaner får utbrudd, som igjen får videre konsekvenser osv.

Det skal ikke så mye til å sette oss tilbake flere hundre år i teknologisk utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...