Gå til innhold

anonymas dagbok.

anonyma

Anbefalte innlegg

Auuuuu, jeg har fått en superdiger kvise på nesa, skikkelig underjordisk som gjør hele ene siden av nesa mi rød og hoven. Herlig. Føler meg helt fjortis igjen. :ler: Og så bevisst man blir på sånne ting da. :roll: Godt den ikke kom før festen forrige helg, det hadde vært krise det. Denne helga skal jeg bare synge og sees på lang avstand så det burde gå bra. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Veldig god dag i dag, har fått veldig fin og grei takst på leiligheten min, så no skin alle soler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert atta. :tommelsmil: Ingenting er bedre enn soler.

Jeg skulle skrive jobbsøknader i dag, men ble plutselig så demotivert. Det er så mye krav og ditt og datt om ting som jeg ikke egentlig har. Er forsåvidt kvalifisert, men du verden så mye erfaring på ulike områder de søker etter da. :forvirret: Er nok litt trøtt i hodet også, for jeg sovna på sofaen i kjent stil i ettermiddag. Vet godt at jeg trengte det, så det kom ikke overraskende. Har tre søknader inne nå, får heller ta en økt til uka. Liker heller ikke når det står "søknadsfrist snarest". Noen ganger ser jeg ikke utlysningen før litt seinere, men hvor seint er for seint? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor mange folk her. Klarer ikke å tenke. :forvirret: Det har skjedd en eksplosjon i antall mennesker på labben, klager egentlig ikke på det, men det er litt uvant å støte på folk overalt. :ler: Og så kommer folk fra forskjellige steder med forskjellig arbeidskultur og så må vi forklare alt, hvordan vi gjør ting, hvor ting er osv. Blir alt for mye på en fredag. Puh!

I kveld skal jeg ut og pilse bittelitt. Siden jeg skal synge i helga blir det bare bittelitt men siden det er så fint vær, og jeg har veldig lyst på en pils, går jeg en tur allikevel. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: bare fredagshopper litt jeg. Har hatt noen deilige dager - og har nok litt å oppdatere meg på her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hopp i vei du, bare ikke krev at jeg skal holde følge. Jeg er nemlig bittelitt sliten i dag. En lang syngehelg tar på. Har forsåvidt fått nytt det fine været mellom slagene, men det er jo typisk at det skal bli så fint når jeg er opptatt. :forvirret:

Har hatt en koselig helg ellers da, var ute en liten utepilstur på fredag, var sammen med elskeren i går og en snartur på cafe i ettermiddag. Godt å være litt sosial og, for når jeg kommer hjem er jeg helt skutt. Har spist litt middag nå og vurdert om jeg skal gidde å gjøre noe som helst her. Jeg burde tatt ett tak i kåken, samt at en gigaoppvask står og venter. Men gidder jeg? :sjenert:

Fikk en hyggelig overraskelse i dag og, mail fra Aftenposten at jeg har vunnet deres festivalquiz, dvs festivalbilletter. Kjempemoro det, spesielt siden det var til en festival jeg har vært på de siste par årene og hadde tenkt å komme meg på i år og. Må bare finne ut om noen av de jeg har pleid å være der sammen med skal dit. Er jo litt kjedelig å dra aleine. Vet ennå ikke hvor mange eller hva slags billetter det er, det sto det ingenting om, men det får jeg tidsnok vite tenker jeg. Qlt. Jeg har ellers svært dårlig vinnerlykke. Menmen, hell i spill, uhell i .... Øhm, det passer visst ikke helt det heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeeeiii. Vaaaarmt. :frustrert:

Det er helt badstu på kontoret mitt, jeg har masse å gjøre og da må jo noe gå galt. Men det er bare å gjøre det på nytt så blir det så bra så....

Ingen jobber å søke på for tida heller, har ikke hørt noe fra de jeg har søkt på.

Gubben har "rappa" den tradisjonelle 17. mai frokosten. :forvirret: Den har vi hatt på samme sted, på samme måte i sikkert 10 år. Men i år har "vi flytta tradisjonen" sier han. Går vel ikke an å flytte en tradisjon vel? Da er det ikke en tradisjon lenger, men et brudd på den. Og da kan det kanskje være på tide å gjøre noe annet? Lage en ny? I fjor var jeg invitert på middag på kvelden, bare meg og ikke gubben. Mer min setting enn hans og det var veldig hyggelig. Har sondert litt rundt da, men ikke kommet fram til noe ennå.

Ser ut som konserten til høsten med det ene koret krasjer med festivalturen med det andre koret. Er det ikke typisk. :forvirret:

Det er så mange sånne små tulleting og irritasjonsmomenter om dagen. Blir litt lei av det. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få til et bedre skille mellom må-ting, vil-ting og ha-behov-for-ting? :klø:

Må-ting er f eks jobb, klesvask, oppvask, husvask pluss en uendelighet av småoppgaver hjemme som alltid fyller opp så masse tid. Føler det tar tid fra vil-tingene som f eks kan være å lese en bok, se en film, gå tur, kose meg med god mat osv. I tillegg kjenner jeg et større og større behov for ro, tid til å gjøre ikkeno'. Og det blir det veldig lite tid til. For når jeg kommer hjem fra jobb så må jeg fikse middag, det er alltid et eller annet å gjøre hjemme og jeg klarer ikke helt finne roen når det er rotete rundt meg og hybelkaninene flekker tenner. Det går bare ikke.

Kanskje jeg bør se litt på hva jeg faktisk bruker tida til, sånn at jeg mer kan føle at jeg lever, ikke bare er til stede. ;)

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Var på teater i går, litt impulstur. Såg Stones in his pockets. Morsomt og ganske lett stykke, imponerande kreativt! Anbefalast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå ja, den missa jeg forrige gang den gikk, så jeg hadde tenkt å få den med meg denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag nærmest rømte jeg hjemmefra. :ler: Sto i dusjen og hørte at de begynte å rive utenfor vinduene mine, hørtes nesten ut som de var på vei gjennom veggen. Fikk kledd på meg og sjekka hvor de holdt på og jeg hadde dem på begge sider av leiligheten ja. Så det orka jeg ikke høre på. Fikk gjort meg ferdig i en fart og kommet meg ut.

I går hadde jeg en deilig kveld sammen med kameraten min. Vi gikk tur (ikke no' sjakktrekk for to pollenallergikere egentlig, men man kan jo ikke mure seg inne heller) og satt på verandaen og drakk kaffe og skravla. Evigheter siden vi har gjort det, veldig veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, deilig. Har sjaina kåken akkurat nok til at jeg er fornøyd (dvs arbeidsrom, så ikke datamusa kjører rundt i murstøvet lenger, soverom, litt gulv og støvsuget, resten får jeg ta i morgen), iskald cider i glasset (boksen hang fast i bunnen av kjøleskapet, noe som har lekket? betyr sikkert at det trengs å vaskes.:ler:), musikk på pc'n og fred og ro. Kjempedeilig.

Det har vært en strevsom dag på jobben og jeg så veldig fram til å ha en kveld for meg selv. Det er en stund siden det var en helt "tom" helg og det blir ikke mange av dem framover heller. Skal jobbe på søndag og kan late meg i dag og i morgen med god samvittighet. :Nikke: Har tenkt å rydde vekk vinteren, sette vekk vintersko og skjerf og lue og sånt som jeg forhåpentligvis ikke trenger på en stund. Prøver å ikke planlegge å rekke over for mye, kjenner jo meg. Da blir jeg bare stressa og får ikke ro i meg.

Ser ut som det meste ordner seg utover og. Jeg fikk en annen invitasjon 17. mai, så jeg kan med god følelse si nei til gubben. Det blir både teater og kino framover, samt at sommerplaner (og høstplaner) tar til å sette seg.

Nå skal jeg kose meg med cideren og så smått begynne på et lite prosjekt om rehabiliteringen som pågår her. Har tatt endel bilder som jeg tenkte å bruke på en webside. Småpuslerier. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg er en fast leser av dagboken din og når jeg ser meg tilbake, så har jeg etterlatt meg et par dumme kommentarer... Vel, vel... Du skriver bra!!! ... og har dessuten hatt "guts" nok til å skrive om godt og vondt her i temmelig nøyaktig to år!

:klem: fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Leo. :bukke: Alltid hyggelig med hilsen og tilbakemeldinger.

Jeg har aldri vært noen "skriver", hata å skrive stil på skolen og har stort sett vært vant til å skrive rapporter og uttrykke meg kort og konsist. Men de siste par årene har jeg fått trena meg skikkelig. :ler: Ingen tvil om at denne boka har vært fin å ha på mange måter. Tror ikke en papirdagbok hadde funka like bra sånn terapimessig, selv om jeg har hatt det og i perioder.

Det er veldig befriende å skrive her, ingen kjenner meg og jeg kan få ut alt jeg vil. Godt og vondt. I begynnelsen var det mest vondt og kaos, men nå ser jeg jo at det meste handler om hverdagslivet mitt og de gode tingene. Det er som du nevner snart to år siden jeg starta og jeg føler vel nå at jeg er tilbake til normalen. Det hadde jeg nesten ikke trodd da jeg skrev det første innlegget. :sjarmor: Jeg har forresten vurdert å avslutte etter to år og starte en ny, men det føles litt feil det og, ikke få med meg hele historien i én bolk.

Har jo og skjønt ut fra visningstallene at det er flere som leser her uten å legge igjen spor etter seg annet enn i ny og ne. ;)

I dag hadde jeg ingen planer, men i og med at jeg fikk lønn i går i stedet for mandag tenkte jeg å ta en tur i butikken. Trenger endel basisting og så var det tomt for halve viner i går. :ler: Derav cideren. Pleier å ha noen halvflasker liggende om jeg får lyst på en kveld, men nå var det bare hele og av den fine sorten, de jeg ikke akkurat spretter en hvilken som helst kveld. Får vel fylle opp med sommerlig hvit- og rosevin. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hei snuppa! Har mimra meg gjennom ganske mange av dei første sidene i denne boka, og om du gjer det vil du sjå kor utruleg masse som har skjedd og kor langt du har kome! Det er ganske fantastisk ser du. Og gubben? Han har gått frå å vere ein som øydela masse for deg til å bli ein du ler av. Strålande!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, gubben er mindre og mindre viktig for meg nå. Klart han har ødelagt masse med det han har gjort, det er ikke til å glemme i en håndvending. Jeg klarer og mer og mer å se ham som en annen person enn min ex nå, ser alle de merkelige trekkene og tingene jeg er ganske glad for å ikke være en del av. :ler: Men jeg ser og hvor sjarmerende og tiltrekkende han og kan være. Han har gått endel ned i vekt i det siste, har vært masse sjuk visstnok. Men han kler godt å være så tynn, senete liksom, ikke den smårunde, slappe, dvaske fyren jeg etterhvert var gift med. ;) Jeg ser jo godt hva som gjorde at jeg falt for ham i sin tid. :sjenert:

I dag har jeg hatt en dag helt i mitt eget tempo. Sov litt dårlig i natt og var veldig tett i dagmorges. Var en tur på butikken, spiste litt og slumra på sofaen da jeg kom hjem, leste blad, gjorde litt :husarbeid:, bakte frokostboller, lagde et smykke, vaska kjøleskapet, så på tv, surfa, lagde meg litt god mat med en pils til. Ikke akkurat i den rekkefølgen da. :ler: Men det har vært en bra dag.

Nå gjenstår bare jobb i morgen, vaske bunadskjorta og forberede lunsj til uka av de tingene jeg har planlagt å få unnagjort. Får jeg rydda bort litt vinterklær er det en ekstra bonus. Og får jeg i tillegg truffet elskeren, ja da skal ikke jeg klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netthandel er farlig :sjenert: Jeg skulle bare ha påfyll av fuktighetskrem og noe sånt. Har jo nettopp fått lønning må vite, og denne måneden er ikke like trang som den forrige. Så da ble det opptil flere bøker, dollerkursen er jo så lav og brukte bøker er jo så billig på Amazon. :sjenert: Og så var det noen ny filmer.... Godt også at man har et fungerende Amex-kort, sånn at deler av dette kommer på neste lønning, feriepengene. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...