anonyma Skrevet 12. august 2004 Forfatter #201 Del Skrevet 12. august 2004 Er det ikke det ene så er det jaggu det andre. :evil: Jeg trenger et bestemt intrument i dag og selvfølgelig var det noe galt med ALLE på huset. Blir litt frustrert av sånt. Får liksom ikke gjort det jeg skal. Tror jeg har fått redda forsøket da. Og så kom det faktisk en reparatør så kanskje i løpet av dagen........... Hjemme er det ganske greit for tiden, det er varmt og klamt for oss begge og vi går liksom på halvgir. Vi var hjemme i går, spiste middag sammen og sløva på sofaen, så på nyhetene og snakka om alt mulig. Skulle ikke tro at det var noe galt. Det er fint å ha det sånn, håper ikke vi lurer oss selv. For jeg vet jo fortsatt ikke hva han vil og det er jeg ikke sikker på at han vet selv heller. Og det er så vondt når vi snakker sammen om oss og han sier at han ikke vet og at han kanskje holder oss for narr. Kjenner at jeg begynner å bli mer utålmodig. Nå vil jeg ha et svar snart. Uansett hva det blir. Og jeg vet ikke lenger om det viktigste for meg er å fortsette sammen. Har mista masse følelser for ham i det siste og tenker at jeg kunne ha det vel så bra sammen med med en annen. Han er liksom som en kamerat for meg nå. I morgen skal vi til familiekontoret igjen. Terapeuten spurte forrige gang om vi ville sette opp enda en time slik vi gjorde før ferien, sånn at vi hele tiden ligger en på forskudd, men det ville gubben ikke. Gadd ikke spørre hvorfor akkurat da. Kanskje han ikke vil gå dit mer? Vi får se i morgen. Er litt spent. Vi har ikke snakka noe personlig siden forrige uke, kanskje vi gjør det i kveld. Jeg kommer ikke til å ta initiativ til det, nå er det gubbens tur. Det har vært meg hver gang ellers. I morgen skal jeg også på fest med gjengen jeg var i Portugal sammen med. Det blir artig. Er ikke mer enn to uker siden vi så hverandre sist, men det kjennes som en evighet. Puh, håper reparatørmannen er ferdig snart da...... Kjeder meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 12. august 2004 #202 Del Skrevet 12. august 2004 Hei. Tror du gjør helt rett i å la gubben ta initiav i kveld til å snakke om dere. Er ikke rettferdig at det hele tiden er du som skal ta det opp. Godt å høre at du begynner å se fremover og setter et lite spm tegn ved han og vidre forhold. En skal ikke finne seg i venting i all evig tid og jeg synes du er kjempe flink og tøff som takler dette så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 12. august 2004 #203 Del Skrevet 12. august 2004 Venting er noe herk, det skjønner jeg. Rart du ikke har flydd på veggen allerede eller spikra gubben fast i den med spikerpistol. Tror jeg hadde blitt urasjonell i en tilsvarene situasjon. Du er både tøff og sterk, anonyma!! Håper det går bra i morgen, og at dere får forberedt dere litt i kveld sammen. Syns synd på deg og gleder meg over at du nå har fått tingene/han såpass på avstand at du faktisk blir så sterk at du stiller spørsmål ved hans væremåte og oppførsel. Og ikke minst dine følelser ovenfor han. Syns han fortjener å bli satt i ditt sted noen mnd. så kan han sitte der og bekymre seg over om han har mistet deg for godt i denne lange perioden han har fått til å vurdere livet sitt. Det er noen av min x's tanker han også sliter litt med har jeg fått inntrykk av. "Hva skal jeg bli når jeg blir voksen? Hva skal jeg gjøre framover? Er dette alt? Er gresset grønnere eller visent på den andre siden? Osv osv osv. Akuratt som om vi andre også ikke har slike tanker innimellom. Livet er her, nå. Det skal leves hver dag, ikke brukes opp med å tenke på hva en har gått glipp av tidligere. Syns du kan sette gubben litt opp mot veggen og si at nå må han faktisk tenke mer/oftere/grundigere gjennom tingene og bli ferdig med det. Det er ikke lov å holde andre på "gress" så lenge, for det er som tortur for partneren. Be han tenke på andre en seg selv og bli ferdig med denne tenkepausen sin. Er det for vanskelig så er kanskje det beste at dere får et middlertidig brudd/pause og bo ordentelig fra hverandre, så kansje han da klarer å samle tankene sine bedre og også kjenner det på kroppen hva han vil. (Kjenner jeg blir så frustrert på dine vegne, unskyld hvis jeg tråkker deg på tærne eller sårer deg. Det er ikke min mening). Uansett, ha det kult i morgen på festen og kos deg. La alle vode tanker bli igjen hjemme og nyt været, venner og kosen. 1000 fra Titti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 12. august 2004 Forfatter #204 Del Skrevet 12. august 2004 Du har som vanlig så rett så rett Titti. Jeg har snart nådd et vendepunkt føler jeg, hvor jeg ikke kan utsette dette lenger. Jeg vil ha noe helt klart å forholde meg til. Og spikerpistol har jeg ikke Det ble ikke noe snakking i kveld, gubben dro ut på konsert. Det hadde han snakka om før, men han var ikke sikker på om de fikk billetter og da han ikke hadde hørt noe innen i går så tenkte jeg at de kanskje ikke ble. Jeg håper bare han tenkt litt og har noe å bidra med på familiekontoret i morgen. Jeg kjenner at jeg kan komme til å bli ganske krass og forlange svar. Jeg vil ha endring i tilværelsen!! Festen i morgen kommer sikkert til å bli moro. I tillegg har bestisen (til gubben, men også litt min bestis) bursdag i morgen og de lurte på å ha vorspiel der før de skal på konsert. Så da kan jeg få med meg begge deler. Ellers har jeg et luksusproblem i helga, for mange sosiale aktiviteter Jeg har egentlig billett til en konsert på lørdag, men så var det mange av de som skulle gå som ikke kunne, så det blir kanskje bare gubben og meg. Og så skal venninna mi, som skal reise utenlands i noen måneder snart, ha en sammenkomst samme dagen. Jeg kan kanskje få med meg litt av begge deler, men jeg har litt lyst å droppe konserten siden den opprinnelige gjengen ikke kan. Men da må jeg kvitte meg med billetten på et eller annet vis..... :klø: De neste helgene er ganske opptatte, det er litt deilig. Ha noe å se fram til og glede seg til. Jeg er ellers ikke så flink til å ta kontakt med folk og finne på noe, så jeg er redd jeg blir endel alene om jeg blir alene. Og det liker jeg ikke :-( Det er en ting jeg må gjøre noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 13. august 2004 #205 Del Skrevet 13. august 2004 *hvisker* Hvordan gikk det i dag? PS Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. august 2004 #206 Del Skrevet 13. august 2004 Hei, måtte bare legge igjen en hilsen når jeg har vært innom og lest litt i dagboka di. For noen måneder du har hatt!! Håper det ordner seg for deg! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 14. august 2004 Forfatter #207 Del Skrevet 14. august 2004 Hvordan det gikk? Hm, si det. Vi snakka litt som forrige gang. Snakka om hva vi føler og hvordan et evt brudd kommer til å påvirker andre relasjoner og sånt. Det er også helt klart at vi ikke har vært så flinke til å snakke skikkelig sammen i den tida vi har vært sammen. Jeg merka at jeg ble mer og mer utålmodig underveis, følte ikke at vi kom noen vei og det tror jeg terapeuten så på meg også. Gubben har fått mulighet til psykologtimer der nede, men tror du han har fått ringt og avtalt noe da? Neida. Om han får ut fingern i løpet av neste uke er det et under. Vi snakka om frihet, ansvar, respekt og sånne ting. Om hvem gubben var redd for å finne ut at han er. Terapeuten spurte om gubben hadde bedt om unnskyldning, noen han ikke har gjort og ikke hadde tenkt å gjøre mens vi var der. Han gjorde det etterpå da vi var alene, men den var ganske halvhjerta synes jeg. Han mente at det eneste han måtte be om unnskyldning for var at han hadde gjort meg vondt, ikke det han hadde gjort. Da han hadde dette forholdet hadde han ikke tenkt noe på at dette var feil eller ville gjøre meg vondt. Er det mulig??? :klø: Vi avtalte ikke noe ny time sammen, jeg fikk i hvertfall sagt at mye avhenger av at gubben får orden på seg selv før vi kan gå videre sammen i hvertfall. Jeg påpekte at om det skal være noen vits må gubben bruke litt mer tid og energi på dette enn han hittil har gjort, jeg sa det rett ut at han ikke har tenkt noe særlig og tida går. Så nå vet jeg ikke hva som skjer. Gubben må få kommet seg til sine timer og så fikk vi ta kontakt igjen mente terapeuten. Det var ikke noe gjennombrudd i går for å si det sånn. I går var jeg på fest med Portugal-gjengen og det var kjempemoro. Litt rart å se alle igjen, føles som det har gått en evighet siden sist, men så er det jo ikke det. Ble ikke så fryktelig mye alkohol eller veldig seint så jeg er i relativt god form i dag. Skal prøve å få meg en tur ut i sola. Hva jeg gjør i kveld vet jeg ikke, jeg har ikke blitt kvitt billetten min. Gubben sier han vil gå med meg om jeg vil og det er vel greit det. Klarte ikke å være så veldig blid mot ham i går etter timen, men jeg vil jo omgås han også da. Han foreslo å reise ut på søndag om det er fint vær, men jeg må muligens jobbe litt. Og så har jeg en halvveis avtale om å stikke oppom ei av de jeg var på tur med på dagen på søndag. At jeg ikke lærer! Trenger ikke være med på alt, jeg sier bare JA jeg og så plutselig har jeg avtalt litt for mye. Vi får se. Jeg vil jo bruke tid sammen med gubben, men jeg må også pleie andre bekjentskaper. Gubben har nok godt av å være litt alene og tenke................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 14. august 2004 #208 Del Skrevet 14. august 2004 Hei! Etter å ha smuglest i dagboka di siden du startet den så må jeg kanskje legge igjen en hilsen... :oops: Synes at du er utrolig sterk, med tanke på hvilket (unnskyld uttrykket...:)helvete du lever i for tiden! Jeg forstår bare ikke at du klarer å leve i uvisshet...hadde det vært meg så hadde jeg kastet ham ut for at han kunne finne seg selv uten å torturere deg med prosessen! Det er så utrolig egoistisk å ha deg gående på gress mens han temmelig halvhjertet prøver å finne seg selv! Beklager hvis jeg er for direkte..men jeg blir så provosert på dine vegne! Ønsker deg alt godt, og håper at det snart løser seg for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 15. august 2004 Forfatter #209 Del Skrevet 15. august 2004 Bare hyggelig at du stikker innom Madden. I dag var jeg hos en av Portugal-damene, vi var tre stykker som satt ute i sola, drakk vin og kosa oss. Det var så deilig å gjøre noe annet enn å være her. Begge de to andre har vært gjennom skilmisser og jeg endte med å fortelle dem hele greia. Føler jo at jeg kjenner dem etterhvert. Veldig godt å snakke med dem. Hjelper også å se hvordan andre takler sine liv og singeltilværelsen. De hadde jo også noen synspunkter på hvordan vi har håndtert dette og advarte mot å la det gå for langt. Ble ikke noe jobbing i helga da, men jeg har ikke så fryktelig dårlig samvittighet for det. Det var bare i tilfelle jeg hadde lyst. Men jeg ville heller være ute i sola. I går var vi på konsert, gubben, bestisen og jeg. Det var veldig OK, bra band og det ble en hyggelig kveld. Så denne helga har det vært lite søvn og mye alkohol. Men jeg har hatt mye moro. Er i godt humør, føler meg sterkere enn før og ser ikke så tungt på framtida alene om det blir sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. august 2004 Forfatter #210 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg forstår bare ikke at du klarer å leve i uvisshet...hadde det vært meg så hadde jeg kastet ham ut for at han kunne finne seg selv uten å torturere deg med prosessen! Dette har jeg tenkt en del på i det siste. Om han han hadde flytta ut med en gang hadde vi nok ikke vært der vi er i dag. Nå ser vi hverandre hver dag, vi gjør ting sammen, vi prates og har et vennskapelig forhold. Det tror jeg ikke vi hadde hatt om han hadde bodd et annet sted. Vi hadde nok ikke sett hverandre så ofte og det ville være vanskeligere å holde kontakt og være så bra venner som vi faktisk er. Vi ville ha mista nærheten. Jeg kjenner både meg og han såpass godt Legg til litt såra stolthet og triste følelser og tilværelsen ville bli mye verre. For meg har det egentlig vært en fin overgang, jeg er mer forberedt på å takle et evt brudd nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. august 2004 Forfatter #211 Del Skrevet 16. august 2004 Jaha, her kom det to ganger ja........... :klø: Va'kke jeg som ba om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 16. august 2004 #212 Del Skrevet 16. august 2004 Du er både sterk og tøff!! Synd det ikke gikk bedre på fredagen, men kanskje gubben nå merker hvordan du har det? Hva du føler og tenker på. Kanskje han merker at du snuser på singeltilværelsen og ikke finner den så skremmende? Skulle gjerne vært inni hans hode og sparket igang tankevirksomheten hans. Hadde han flyttet ut med en gang så kunne det vært sluttstreken på forholdet, eller han kunne da ha brukt "tenkeboksen" sin flittigere. Det vet vi ikke, men du vet ihvertfall nå, at om dere går ifra hverandre så har du ihvertfall prøvd. Du kastet han ikke ut, du ga han en stor sjanse, du prøvde og kommunisere med han, du gikk i terapi, du prøvde det du kunne. Det gir meg stor respekt for deg. Du har vært tålmodig og grei for ikke å snakke om utrolig sterk. Håper han tar til fornuft snart og ser hva han holder på og ødelegge. Millioner fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 16. august 2004 Forfatter #213 Del Skrevet 16. august 2004 Hadde han flyttet ut med en gang så kunne det vært sluttstreken på forholdet' date=' eller han kunne da ha brukt "tenkeboksen" sin flittigere. Det vet vi ikke, men du vet ihvertfall nå, at om dere går ifra hverandre så har du ihvertfall prøvd. [/quote'] Hm, jeg er stygt redd for at den "tenkeboksen" ikke ville vært så flittig i bruk nei. Kjenner jo fyren ganske godt etter så mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 16. august 2004 #214 Del Skrevet 16. august 2004 Tenkeboksen til min x blir snart overbelastet og kan kortslutte hvert øyeblikk virker det som. Han er mer omtenksom, oppmerksom, "kjærlig og kosete" nå en da vi var sammen!! Tenker han sliter nå som han har så mye fritid og ingen kompiser å henge sammen med å prate skit med hver kveld. Nå er det mye hjemmesitting på han, så tankene hans kverner mye. Har snakket med han mange timer disse 3 ukene og får utrolig mange sms'er. Han skriver at han tenker på meg og savner meg. Og det er sjeldne ord fra den kanten. Litt frustrerende i grunn. Nå betyr jeg noe for han, mens vi var sammen virket det som om vi kun var kompiser. Pipa har virkelig fått en annen lyd nå som han er alene. Det var det jeg tenkte på med gubben din når jeg skrev det. Blir han sittende alene 4-5 av 7 kvelder i uka så må jo tenkeboksen slå inn en del ganger og da burde han sette seg ned og analysere livet, tankene og ønskene sine. Jeg trodde at jeg var den som skulle slite mest av x'n og meg, men det har vist seg at det er fullstendig motsatt. Jeg har det 95 % bra og sliter lite. Han tenker, grubler og sliter masse, og det hadde jeg ikke regnet med!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. august 2004 Forfatter #215 Del Skrevet 17. august 2004 I dag kjenner jeg meg litt fandenivoldsk. :evil: Får lyst å sparke gubben og alt sammen langt pokkerivold og gå i gang med livet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 17. august 2004 #216 Del Skrevet 17. august 2004 I dag kjenner jeg meg litt fandenivoldsk. :evil: Får lyst å sparke gubben og alt sammen langt pokkerivold og gå i gang med livet igjen. Wow..... Det er det jeg sier. Du er en skikkelig tøffing!!! Fikk selv tlf fra x'n i går. Det satte meg helt ut... Kjipt... Dra hjem i dag og stram opp gubben litt og be han skjerpe seg betraktelig og se og få ræva i gir!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 17. august 2004 Forfatter #217 Del Skrevet 17. august 2004 Men jeg blir litt forvirra også. Målet var jo ikke først og fremst å få ham ut av huset............ :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. august 2004 #218 Del Skrevet 17. august 2004 Da det ble slutt med meg og sambo, var det vikitg for meg å flytte så raskt som mulig. Dette for at han skulle få se hvordan det var å leve uten meg så raskt som mulig. Og det funka etter 2 mnd. Men alle forhold er ikke like, og jeg skjønner godt din vegring for å ikke bo sammen. Men det går ann å tenek på egenhånd også. Kanskej man rett og slett ser ting litt klarere? (Tror flere ekteskap kunne vært reddet om flere benyttet seg av dette, og ikke var så drittlei når man først tok ut separasjon at det var for sent) Uansett så ønsker jeg deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 17. august 2004 #219 Del Skrevet 17. august 2004 P.S. Kan du ta deg en tur i dagboka min og komme med noen velvalgt ord. Trenger litt trøst og oppmuntring nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 18. august 2004 #220 Del Skrevet 18. august 2004 Måtte bare innom og deg!!!! Ha en god dag. Jeg har masse å gjøre i dag, har omtrent ikke jobbet mand/tirsdag så her har det hopet seg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg