Gå til innhold

Kjøpe en bil til halv pris av det som er vanlig...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en ny bil, etter å ha lett godt og lenge. Har lest meg opp om flere modeller, lært meg TÜV-statistikk og bladd i Bilprövningen sine resultat. Jeg har snakket med alle pålitelige, mekanisk oppegående menn i min nærhet. Prosessen var faktisk litt gøy. Endte opp med en Honda som jeg er fornøyd med så langt.

Men...underveis så jeg på et par-tre biler som var annonsert til halv pris av det som er vanlig. Annonsene er som regel skrevet av folk som bare oppgir fornavnet. Den typiske teksten er "Alt perfekt, ring for mer info". Tja.

Nå fant jeg en bil som vanligvis annonseres for 60-90000kr hvis den er bygd i 1998, passe velutstyrt, og ikke har over 250000km på turtelleren. Den siste "ekte" bilen ifølge mange av mine kontakter. En Volvo 940 stasjonsvogn. En bil der kilometerstand skal være nærmest irrelevant, og alt skal fungere til jula etter apokalypsen. Teksten er god, og jeg får så lyst til å dra til Oslo for å se på denne...Hondaen min er en flott bil den, men den er også mye kjedeligere.

Hva ville dere ha gjort?



Anonymous poster hash: 25e2f...79b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Murphy's lov

Viss du syns det er for godt til å være sant, er det antakelig det :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det nok...og bilen er solgt.

Anonymous poster hash: 25e2f...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Murphy's lov

Viss du syns det er for godt til å være sant, er det antakelig det :opplyser:

Det er ikke Murphy's lov. Den går på at alt som kan gå galt vil gå galt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murphy's lov

Viss du syns det er for godt til å være sant, er det antakelig det :opplyser:

Det der er ikke Murphys lov. Murphys lov er at "Alt som kan gå galt, vil gå galt. (Gitt uendelig mange muligheter for at det går galt.)". Litt som "Monkey's with typewriters", har du uendelig mange apekatter med skrivemaskiner kommer en av dem til slutt til å gi ut Shakespeares samlede verker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne "Halv pris" biler er gjerne svindel, der du blir bedd om å betale på forhånd eller det viser seg at du kjøper en stjålen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fins det fortsatt i vår digitale tid, salg av stjålne biler?

Anonymous poster hash: 25e2f...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Murphy's lov. Den går på at alt som kan gå galt vil gå galt.

Det der er ikke Murphys lov. Murphys lov er at "Alt som kan gå galt, vil gå galt. (Gitt uendelig mange muligheter for at det går galt.)". Litt som "Monkey's with typewriters", har du uendelig mange apekatter med skrivemaskiner kommer en av dem til slutt til å gi ut Shakespeares samlede verker.

Joda joda, det er 'Murphys lov om kjærlighet' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda joda, det er 'Murphys lov om kjærlighet' :)

Doesn't exist. :) Eneste lovene oppkalt etter Murphy er "Murphy's Law" som noen ganger også blir kalt "Murphy's Law of Thermodynamics".

Alt annet kommer fra bøker som ikke er skrevet av Murphy selv. Feks "Murphy's Law of Medicine: Malpractice Makes Perfect". (husker ikke helt om tittelen der stemmer helt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...