Gå til innhold

Treffsteder for de som tar avstand fra religioner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ikke troende, meldt meg ut fra den norske statskirken og kaller meg ingenting spesielt. Hverken ateist eller annet. Jeg bare ikke tror på noen religiøse retninger og ønsker en verden uten religioner.

Hvor finner jeg likesinnede?



Anonymous poster hash: b9da0...e35
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Internett...

Siden du ikke tror, så antar jeg at spørsmålet om Gud er relativt uinteressant. Den holdningen er vel den mest vanlige i Norge, så du møter likesinnede over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett, men jeg finner ingen steder som utpeker seg. Opplever at mange ikke deler samme syn vedr religionfri verden. Eller så har de ikke tenkt så langt.



Anonymous poster hash: b9da0...e35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ateist er ikke noe du kaller deg. Det er noe du er eller ikke er. Tror du ikke på gud(er), er du ateist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på julenissen. Så jeg må nok finne meg en klubb for de som ikke tror på julenissen for å kunne føle en tillhørighet.

Det er forresten veldig mange andre ting jeg heller ikke tror på så det kommer til å bli veldig hektisk med alle de forskjellige klubbene jeg må delta i...

Noen som blir med å stifte den Norske ikke-fotballsupporter foreningen for alle oss som ikke er fotballsupportere? Vi kan samles forran en storskjærm ved kamp og ikke se på den...

Anonymous poster hash: 553a1...7a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheism is a religion like abstinence is a sex position...

Er det sånn at du ønsker å treffe andre aktive ateister som jobber for promotering av sekulære verdier?

Eller ønsker du å møte andre å diskutere religion fra et sekulært ståsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også en form for religion og tro spør du meg! Særlig når du søker likesinnede... Hvorfor dyrke noe som helst?

Anonymous poster hash: 53175...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheism is a religion like abstinence is a sex position...

Er det sånn at du ønsker å treffe andre aktive ateister som jobber for promotering av sekulære verdier?

Eller ønsker du å møte andre å diskutere religion fra et sekulært ståsted?

Kan du oversette dette til enklere forståelig norsk? :fnise: Jeg ønsker å møte mennesker som deler samme synet og som aktivt lever etter det.

Anonymous poster hash: b9da0...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også en form for religion og tro spør du meg! Særlig når du søker likesinnede... Hvorfor dyrke noe som helst?

Anonymous poster hash: 53175...04e

Det er det vel ikke.

Anonymous poster hash: b9da0...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange med samme syn som deg innenfor alle felt som har med naturvitenskap å gjøre, men også mange andre steder.

Blir vanskelig å finne noe "trossamfunn" lignende hos en gjeng folk som ikke tror på noen form for gud(er).

De fleste ateister, eller ikke troende hvis du liker den beskrivelsen bedre, har jo ingen agenda, ingen misjonering, og de trenger ikke ha så mye mer felles enn et fravær av en gudetro.

Du kan jo sjekke om det finnes noen fora for fremming av kritisk tenkning i ditt nærområde, eneste jeg kan tenke meg som kanskje kan passe sånn nogenlunde.

Endret av AUG---UAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker en møteplass hvor du kan rakke ned på religiøse med likesinnede? LOL.



Anonymous poster hash: e7dfe...2da
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker en møteplass hvor du kan rakke ned på religiøse med likesinnede? LOL.

Anonymous poster hash: e7dfe...2da

Jeg er ikke typen til å rakke ned på andre, så der tok du feil.

Anonymous poster hash: b9da0...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Jeg er en ikke troende, meldt meg ut fra den norske statskirken og kaller meg ingenting spesielt. Hverken ateist eller annet. Jeg bare ikke tror på noen religiøse retninger og ønsker en verden uten religioner.

Hvor finner jeg likesinnede?

Anonymous poster hash: b9da0...e35

her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du oversette dette til enklere forståelig norsk? :fnise: Jeg ønsker å møte mennesker som deler samme synet og som aktivt lever etter det.

Anonymous poster hash: b9da0...e35

Hva vil du ha oversatt?

Ateisme har ingen dogmer, så du kan ikke leve etter det.

Jeg tror du tenker på folk som definerer seg som sekulære og er politisk aktive mot ting som reservasjonsretten KrF har foreslått eller for et mer resolutt skille mellom kirke og stat etter Amerikansk modell osv.

Det finnes sikkert støttegrupper for eks. Jehovas vitner, pinsemenigheten osv. men jeg tror ikke du ville finne noe særlig nyttig der, såfremt du ikke har en bakgrunn som matcher deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du ha oversatt?

Ateisme har ingen dogmer, så du kan ikke leve etter det.

Jeg tror du tenker på folk som definerer seg som sekulære og er politisk aktive mot ting som reservasjonsretten KrF har foreslått eller for et mer resolutt skille mellom kirke og stat etter Amerikansk modell osv.

Det finnes sikkert støttegrupper for eks. Jehovas vitner, pinsemenigheten osv. men jeg tror ikke du ville finne noe særlig nyttig der, såfremt du ikke har en bakgrunn som matcher deres.

Jeg tenkte vel mer på en nerdete gruppe med mennesker som møtes og prater. Ikke politisk aktive og sånt.

Anonymous poster hash: b9da0...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her :)

Hvor i Norge holder du til? :)

Anonymous poster hash: b9da0...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...