Gå til innhold

Livet som mamma og kone med lavt stoffskifte


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Doping?? hahaha.. Jeg måtte lese den setningen 5 ganger jeg altså :P

Hvor mye levaxin tar du om dagen? Jeg har måtte få meg en slik boks med ukedager på sånn at jeg kan se om jeg har tatt medisinen hver dag :P Så gjelder det bare å huske å fylle opp boksen hver søndag :fnise:

Så flink E er. Det er jo så stas når de kommer med så mange ord :)

Kan man skylde på dårlig ordbok på telefonen? :ler:

Jeg bruker 150 mg per dag. Foreløpig virker det som en grei dose, så får bare håpe det fortsetter.

Har lurt på å skaffe meg en dosent jeg også, men vil ha en litt mer fancy enn de man kan kjøpe på vanlige apotek. Så jeg jakter i vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri tålt jern, men nå sist jeg var gravid ble jeg anbefalt noe som heter Aminojern, og det tåler jeg veldig godt :Nikke: Fås på apotek.

Det skal jeg prøve å få tak i neste gang jeg er innom et apotek :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo. hva kvalifiserer som et fancy dosett?? Ble fryktelig nysgjerrig jeg nå :fnise:

Jeg fant et enkelt et i ensfarga mørk rosa. De med klokkeslett på fikk meg bare til å føle meg som en skikkelig pillenarkis :hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ooo. hva kvalifiserer som et fancy dosett?? Ble fryktelig nysgjerrig jeg nå :fnise:

Jeg fant et enkelt et i ensfarga mørk rosa. De med klokkeslett på fikk meg bare til å føle meg som en skikkelig pillenarkis :hoho

Jeg har ikke funnet meg noe enda, så jakten på fancy dosett fortsetter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har sneglet seg avgårde. Jeg har vært veldig plaget med tannverk, men fikk trukket en tann i går så håper at det hjelper på :Nikke:

E har blitt flink på tørre å gå på do her hjemme :) Hun synes det er gøy å sitte der, og koser seg med å lese bøker og annet for å sitte der en stund. Det blir nok ne stund til før vi blir mer "på" når det gjelder å gå på do, nå får hun lov å gå hvis hun vil, og så spør vi noen ganger for dagen - og som regel er hun veldig glad for å prøve. Tenkt at hun er blitt så stor alt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en liten oppdatering fra deg :)

Ikke noe kjekt med tannverk :( Godt du er kvitt dritten!

Så flink vesla er til å gå på do. L snakker alltid om å gå på potta/do, men når det kommer til stykket så skal han ikke alikevel :fnise: Men vi stresser absolutt ikke noe med det.

Har dere planer for sommeren da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig med en liten oppdatering fra deg :)

Ikke noe kjekt med tannverk :( Godt du er kvitt dritten!

Så flink vesla er til å gå på do. L snakker alltid om å gå på potta/do, men når det kommer til stykket så skal han ikke alikevel :fnise: Men vi stresser absolutt ikke noe med det.

Har dere planer for sommeren da? :)

Satser på at interessen kommer for fullt etterhvert ;)

Ferien vår blir å være hjemme, og finne på ting i nærområdet. Håper at vi blir heldige med været :sol:

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Jeg som deg startet med for høyt stoffskifte. Ikke stabil over år på medisin. I samråd med spesialister så fjernet jeg skjoldbruskkjertelen som deg. Siden fant jeg aldri igjen overskuddet og energien + brainfog, dårlig hukommelse og konsentrasjon. Nå prøver jeg ut en naturlig medisin som ikke heter Levaxin og jeg merker positive endringer. Drømmer om at jeg kan få tilbake meg selv nesten slik jeg var.

Skal ikke ta mer her inne, men du er velkommen til å sende meg en pm og du ønsker.

Kos deg med lillejenta og alle fremskrittene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjespegjest

Vitusapotek har fine ukedosetter til ca. En 50 lapp.

Bruker også Levaxin pga lavt stoffskifte. Har i tillegg fått Liothyronin de siste ukene.

Veldig viktig å ta medisinen til omtrent samme tidspunkt på morgene og uten mat eller melk. Ellers blir blodprøvene som en bergogdalbane.

Noter deg alltid tallet på TSH og T3, T4, og samtidig om du har det bra eller mindre bra, både med soving tarmfunksjon, humør m.m.

Thyroxin er som en regulator i kroppen den regulerer de aller fleste prosesser. Når blodprøven viser for høye tall blir håret tårt og ekkelt. det er ikke lett å finne riktig dose med Levaxin selv etter flere år på medisin.

Du bør lese boka til Per Egil Heggø, også må du ikke stille spørsmål, eller noe sånt. Den ligger på nettet, bare å google. Da får du en forståelse av alvoret i sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at interessen kommer for fullt etterhvert ;)

Ferien vår blir å være hjemme, og finne på ting i nærområdet. Håper at vi blir heldige med været :sol:

Hva med dere?

Satser på det 😊

Vi har heller ikke lagt noen planer for ferien. Vi er heller spontane hvis det dukker opp noe spennende 😊 Men håper selvsagt på fint vær slik at vi kan kose oss på stranda og sånn 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...