Gå til innhold

riktige jeans bukser


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest motefadesen

Hei!

Jeg er en motefadese. Jeg har slanket meg over tjue kg, og er nå str 34 i klær. Og nå har jeg endelig muligheten til å ha på meg det jeg vil, inkludert (dette er stort for meg) moteklær! Jeg blir derfor svært takknemlig for å få kyndig hjelp av dere fagre kvinner i forumet :-)

Jeg har lyst på mote-jeans. Sånne som er moteriktige og stilige. Som har lav midje og som får bena mine til å se lengre ut. Kan godt være trange/litt trange. Jeg har sett pene jenter på Onkel Donald i Oslo osv, som har på mørke jeans med et karakteristisk gult brodert mønster på de små lommene bak på rompa. Noen som vet hvaslags jeans dete er?

Hvilke butikker bør jeg lete i? Hva er prisklassen jeg bør satse på? (får jeg ikke noe sånt for 199,- :wink: ?)

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer! 20kg er en del.. jeg er imponert as ;)

sjekk ut carlings, jc, bikbok f.eks.. de selger fornarina, diesel, lee, miss sixty, killah babe, levis.. vet ikke hva mer.. vet ikke om du vil ha fjortisbukser eller hva ;)

prisklasse på disse buksene er over 600.. ærlig talt har jeg ikke så mye peiling, for jeg gidder vanligvis ikke bruke så mye penger på ei bukse.. du trenger jo ikke å kjøpe de typiske dyre merkene for å finne fine bukser.. ta deg en tur i forskjellige butikker og prøv, det er det lureste.. det dyreste er ikke alltid det fineste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nudie du mener kanskje? disse buksene selges ihvertfall på carlings har jeg sett:) jeg også vurderer en slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

De mørke olabuksene på Vero Moda er oxo stilige og sitter bra. Men Fornarina, Lee og Diesel er finest synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

De jeansene du har sett er sikkert av merket "For all mankind", koster omtrent 1500 på Tatler.

Jeg ville gått for Fornarina om jeg var deg, kjempestilige jeans og litt rimeligere... De ligger mellom 799 og opp til litt over 1000. Selges på Bik Bok, Carlings, Urban osv osv...

Lee ville jeg styrt unna, dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lee synes jeg er veldig gode...favorittbuksa mi er Lee Leola (tror jeg den heter)...veeeeldig lav i livet MEN holder formen!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile
lee synes jeg er veldig gode...favorittbuksa mi er Lee Leola (tror jeg den heter)...veeeeldig lav i livet MEN holder formen!!!:)

Jepp, den holder formen, men sømmene på lommene rakner. Og det gjelder ikke bare buksa mi, men alle jeg kjenner som har den buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, den holder formen, men sømmene på lommene rakner. Og det gjelder ikke bare buksa mi, men alle jeg kjenner som har den buksa.

:Nikke:

Måtte kaste buksa mi etter et par uker, da hadde alle sømmene gått opp i alle lommene og hempene hang såvidt på.. til og med stoffet hadde begynt å rakne.

Skikkelig kjipt, for buksene er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Mine favorittjeans er fra Dolce & Gabbana. Buksene som motefadesen snakker om er mest sannsynlig fra For All Mankind slik en annen skrev.

Fornarina jeans er også kjempebra, har endel av dem og selvsagt Levis :)

Men hvis det er sant som du sier at du har gått ned 20 kg- har du ikke ganske mye løs hud da? Da kan du ikke presse deg inni trange jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

:Nikke:

Måtte kaste buksa mi etter et par uker, da hadde alle sømmene gått opp i alle lommene og hempene hang såvidt på.. til og med stoffet hadde begynt å rakne.

Skikkelig kjipt, for buksene er fine.

Dumt å bare kaste dem da... :wink: Venninna mi går og bytter sine hver gang de rakner, nå er hun på tredje paret! :ler:

Kommer ikke til å kjøpe Lee (og ihvertfall ikke Leola) igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har gitt opp Lee...kastet akkurat et par Leola etter tre måneder. Da så de stygge og slitte ut. Mine favoritter er Fornarina og Nudie, og Diesel, men som total jeansfreak må jeg sjekke ut alt av nye merker, som For All Mankind osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Men hvis det er sant som du sier at du har gått ned 20 kg- har du ikke ganske mye løs hud da? Da kan du ikke presse deg inni trange jeans.

Herregud menneske. Du fokuserer virkelig bare på de negative tingene. Har ikke vært lenge på dette forumet, men alle innlegg jeg har sett av deg har vært negative på en eller annen måte. Vet ikke om du er klar over det selv, men du bør kanskje tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi

Mente det ikke slik. Syntes bare det virket veldig rart å miste 20 kg. og gå rett inn i str. 34 uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

spørs vel hvor gammel man er det?? (er man 40 har man ikke akkurat den samme elastisiteten i huden som når man er 20...) ei venninne av meg gikk ned så mye; flott kropp, ikke akkurat noe hengemage der! har vel sett for mye på extreme make-over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Kjempe fint at du har gått ned så mye, men syns det er tåpelig at jeansene må være "riktige". Hvem er det som bestemmer hva som er "riktige" jeans? og hvem bestemmer hva som "ikke er riktige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest motefadesen
Men hvis det er sant som du sier at du har gått ned 20 kg- har du ikke ganske mye løs hud da? Da kan du ikke presse deg inni trange jeans.

Hei!

Jeg har ingen løs hud, nei. Sikkert en kombinasjon av ung frisk hud og at jeg trener masse: Jeg har en sterk, atletisk kropp med fine muskuløse kurver, ikke et gram for mye fett på kroppen :wink: (nå skal det sies at de tjue kiloene er noe jeg la på meg og bar på i kun to år grunnet sær sykdom. Har ellers vært slank og sporty hele livet.)

Motefadesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motefadesen
Kjempe fint at du har gått ned så mye' date=' men syns det er tåpelig at jeansene må være "riktige". Hvem er det som bestemmer hva som er "riktige" jeans? og hvem bestemmer hva som "ikke er riktige"?[/quote']

Hei!

Med litt bakgrunnsinfo, så forstår du meg kanskje bedre: Jeg har vokst opp i trange kår. Gått i arvede klær fra to eldre fettere t.o.m ut ungdomskolen. Opplevd hvordan der er å ikke blir "inkludert" av visse mennesker/miljøer basert rent overfladisk på hvordan man ser ut/hvilke klær man har. (ja, sånne miljøer/mennesker vil man vel ikke ha noe med å gjøre uansett: men det er allikevel en smerte man føler ved utfrysning)

I perioden da jeg var tjukk, opplevde jeg alle marerittene man har hørt om: Negative kommentarer om kroppen min fra fremmede gutter på gata, å bli oversett av jentene i klesbutikkene, å ikke bli invitert på fester, stygge blikk, osv.

Nå er jeg i begynnelsen av 20 årene. Mote og pent utseende er denne aldersgruppens maktmiddel og inngangsbillett. Jeg har i dag både klesstr og økonomi til å kunne gå til innkjøp av et par essensielle klesplagg som vil kunne fungere som en inngangsbillett for meg. I tillegg vil det være en premie etter en lang slankeprosess, og oppfyllelse av en drøm: å føle meg pen!

"Riktige" jeans for meg, er jeans som er komfortable og som gjør at jeg ser og føler meg pen og litt sexy. Det er jeg som bestemmer hvilke jeans som er "riktige og feil". Det har seg slik at jeg har sett jenter i Oslo med jeans som jeg synes er fine, og som jeg ser er på moten akkurat nå, og som jeg tror jeg også ville sett bra ut i. Jeg har også sett mange jenter i jeans som jeg ikke synes er fine, selv om disse også er på moten.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Nå er jeg i begynnelsen av 20 årene. Mote og pent utseende er denne aldersgruppens maktmiddel og inngangsbillett.

:wink:

Jeg håper da virkelig du har flere positive egenskaper enn bare et pent utseende. Det er en slitsom tilværelse der man blir bedømt etter hvordan man ser ut, men et pent utseende vil aldri erstatte andre, mer dypereliggende verdier og egenskaper. Uansett, lykke til som slank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har favorittjeans:

Har dere ikke/kan dere ikke finne bilde å legge ut? Nysgjerrig... :)

Jeg syns Lee er knallfine bukser, men har aldri hatt det selv. Det er deprimerende for ei med breie hofter og smal midje å finne jeans, det er ikke så lett! Vil jo helst ha noe kult da... Hvis dere vet om en modell, så si i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...