Gå til innhold

CB ukes indikator. Kan jeg teste på kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er over 1 uke siden forventet mens. Kan jeg ta ukes indikator på kvelden da så lenge det er konsertert urin ? Eller er den mer sikker på morgningen ?



Anonymous poster hash: 9d4e9...17c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er en uke over ventet mens(og vet at det er over to uker siden eggløsning) kan du teste på kveld ja.



Anonymous poster hash: 4fe48...849
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Mener du kan ta den når som helst på døgnet da. Uansett er vel urinen mest konsentrert om morgenen og vil kanskje gi et annet resultat?

Mener man må ha en hcg på over 200 for å få 2-3 uker. Kjedelig om du får 1-2 fordi hcg er i grenseland på kvelden.

Når det er sagt varierer verdiene såpass at jeg ville tatt ukesindikatoren med en klype salt. Det vil ta lang tid for mange å få 3+ selv om hcg kun trenger å være over 2000. Store variasjoner innenfor normalen av hcg.

hCG-snitt ut fra uker etter siste mens (svangerskapsuker):3 uker: 5 - 50 mIU/ml 4 uker: 5 - 426 mIU/ml 5 uker: 18 - 7,340 mIU/ml 6 uker: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 uker: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 uker: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 uker: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 uker: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 uker: 3,640 - 117,000 mIU/ml Ikke gravid: <5.0 mIU/ml Etter overgangsalder: <9.5 mIU/ml

Noen vil for eksempel ha hcg over 2000 før uke 5. Da vil cb vise 3+ selv om man i realiteten er kortere på vei.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du kan ta den når som helst på døgnet da. Uansett er vel urinen mest konsentrert om morgenen og vil kanskje gi et annet resultat?

Mener man må ha en hcg på over 200 for å få 2-3 uker. Kjedelig om du får 1-2 fordi hcg er i grenseland på kvelden.

Når det er sagt varierer verdiene såpass at jeg ville tatt ukesindikatoren med en klype salt. Det vil ta lang tid for mange å få 3+ selv om hcg kun trenger å være over 2000. Store variasjoner innenfor normalen av hcg-verdier.

Jeg får knall positiv(med strek test) på ukonsentrert urin på kvelden. Hvis jeg holder meg 2 timer burde det vel gå? Den skal være 92% korrekt.

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en uke over ventet mens(og vet at det er over to uker siden eggløsning) kan du teste på kveld ja.

Anonymous poster hash: 4fe48...849

Det er over 2 uker siden eggløsning

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig med 2-3, når man er 5 uker ? 5+0



Anonymous poster hash: 9d4e9...17c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det riktig med 2-3, når man er 5 uker ? 5+0

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Testen viser fra befruktning, så ja. Du er muligens i grenseland til å få 3+

Anonymous poster hash: 4fe48...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen viser fra befruktning, så ja. Du er muligens i grenseland til å få 3+

Anonymous poster hash: 4fe48...849

Så testen viser ikke fra EL, men fra egget festet seg og begynner å produserer Hcg ? Om jeg forstår riktig.

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Så testen viser ikke fra EL, men fra egget festet seg og begynner å produserer Hcg ? Om jeg forstår riktig.

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Testen viser kun hvor mye hcg du produserer, og regner uker ut i fra et gjennomsnitt basert på hcg-nivå.

Men, ja - du kan plusse på to uker (1-2 = 3-4, 2-3 = 4-5, 3+ = 5+)

Den er sikkert fin denne testen dersom man har uregelmessig menstruasjon og sykluser. For min del har den bare gjort meg stressa, og har ofte ikke vist riktig antall uker.

Hcg varierer veldig.

Sorry at jeg er så negativ :P

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så testen viser ikke fra EL, men fra egget festet seg og begynner å produserer Hcg ? Om jeg forstår riktig.



Anonymous poster hash: 9d4e9...17c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Så testen viser ikke fra EL, men fra egget festet seg og begynner å produserer Hcg ? Om jeg forstår riktig.

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Sorry at jeg maser om det, men CB viser strengt tatt ikke fra noe som helst. Den vet jo ikke når befruktningen skjedde eller eggløsning var, og tar kun utgangspunkt i hcg-nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testen viser fra eggløsning som er da du ble befruktet.

Fant en liten skrift i bruksanvisningen at den regner fra man begynner å produserer hcg , altså når egget er festet og ikke fra eggløsning :)

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg maser om det, men CB viser strengt tatt ikke fra noe som helst. Den vet jo ikke når befruktningen skjedde eller eggløsning var, og tar kun utgangspunkt i hcg-nivå.

Den viser ca. men den stemte faktisk her så er fornøyd med testen. Har brukt den en gang før og da stemte den også.

Anonymous poster hash: 9d4e9...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Clearblue® Advanced Pregnancy Test with Weeks Estimator is the FIRST and ONLY pregnancy test that not only tells you if you are pregnant but also estimates the number of weeks since ovulation. "

Den regner seg ut til sånn ca når eggløsningen var ut ifra HCG-nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...