Gå til innhold

Har jeg spontanabortert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde min siste menstruasjon 26.desember. Da jeg ikke fikk mensen i slutten av januar tok jeg flere graviditetstester, og de viste at jeg var gravid. På denne tiden og i noen uker etter hadde jeg daglige krampelignende smerter i magen. Jeg hadde også brunt utflod. En dag var det plutselig friskt blod. Kom litt friskt blod i ca en dag. Så gikk det tilbake til brunt utflod. Nå i dag har jeg "vanlig" utflod som jeg alltid har pleid. Jeg er heller ikke øm i brystene eller trøtt hele tiden lenger. Disse symptomene forsvant omtrent samtidig som jeg blødde.

Jeg lurer på om jeg har spontanabortert. Vet jeg burde dra til lege, men har mine grunner. Jeg er snart 10 uker på vei (dersom jeg fortsatt er gravid), og burde vel hatt symptomer om jeg var gravid? Og denne brune utfloden og den dagen jeg blødde rødt, friskt blod?

Tenkte å ta en graviditetstest og to, men de vil vel kanskje vise at jeg er gravid uansett..Hva tror dere? :)



Anonymous poster hash: bc8c1...b26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok dratt til legen, ja. Var litt sånn det var når jeg hadde en sa for noen år siden, men det er jo veldig vanskelig å si. Kom deg til legen, du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det som du har opplevd også kan være symptom på svangerskap utenfor livmor hadde jeg dratt til legen ASAP! Men nå er jeg i overkant hysterisk da,jeg måtte faktisk operere bort egglederen for 2 uker siden pga EXU, og da hadde jeg så og si like symptomer som deg.. Ikke morsomt :( Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mer ut som svangerskap utenfor livmor.



Anonymous poster hash: aa3b3...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det som du har opplevd også kan være symptom på svangerskap utenfor livmor hadde jeg dratt til legen ASAP! Men nå er jeg i overkant hysterisk da,jeg måtte faktisk operere bort egglederen for 2 uker siden pga EXU, og da hadde jeg så og si like symptomer som deg.. Ikke morsomt :( Lykke til :)

Hva er EXU???

Anonymous poster hash: bc8c1...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig med svangerskap utenfor livmoren? Hvilke konsekvenser kan dette få?



Anonymous poster hash: bc8c1...b26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggstokken kan sprekke så veldig viktig å sjekke opp så tidlig som mulig. Har en venninne som måtte hastes inn på sykehuset for kikkhull operasjon og fjernet den ene eggstokken. Kunne gått veldig galt.



Anonymous poster hash: aa3b3...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man arr etter kikkhullsoperasjon? Vil virkelig ikke sitte igjen med arr altså



Anonymous poster hash: bc8c1...b26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man arr etter kikkhullsoperasjon? Vil virkelig ikke sitte igjen med arr altså

Anonymous poster hash: bc8c1...b26

Er du gravid utenfor livmoren så er førsteprioritet å fjerne embryoet så egglederen ikke sprekker. Det er livsfarlig hvis den sprekker og man kan i de verste tilfellene dø! Mener ikke å skremme deg, men ville ikke bekymret meg over arr!

Anonymous poster hash: 0fe77...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man arr etter kikkhullsoperasjon? Vil virkelig ikke sitte igjen med arr altså

Anonymous poster hash: bc8c1...b26

Hvis du ikke vil ha arr, får du vel nekte operasjon da? Og evt. bli et vakkert lik.

Beklager brutaliteten.

Men det er seriøst helt idiotisk å bekymre seg om arr når det er snakk om en mulig livstruende tilstand.

Anonymous poster hash: 3fad4...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hun har mistet symptomene og så er hun plutselig gravid utenfor livmoren og kommer til å dø hvis hun ikke kommer seg til lege? Snakk om at tråden har eskalert... Blir jo nervøs selv, og jeg er ikke gravid engang.

Da jeg var gravid så mistet jeg også graviditetstegnene som tretthet, ømme bryster og kvalme i uke 10. Jeg tok abort, så jeg bekymret meg ikke, men jeg var fortsatt gravid. Fikk ikke blødninger, men det kan være helt normalt under et svangerskap, så lenge det ikke dreier seg om store mengder sammen med sterke kramper. Men kom deg til legen! Uansett hvordan "grunner" man har til å ikke oppsøke lege så er det ikke nok. Dersom det er mulighet for at du er gravid utenfor livmoren så vil du ikke vente, ei heller om det er noe galt med fosteret.



Anonymous poster hash: 1a69f...4eb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hun har mistet symptomene og så er hun plutselig gravid utenfor livmoren og kommer til å dø hvis hun ikke kommer seg til lege? Snakk om at tråden har eskalert... Blir jo nervøs selv, og jeg er ikke gravid engang.

Da jeg var gravid så mistet jeg også graviditetstegnene som tretthet, ømme bryster og kvalme i uke 10. Jeg tok abort, så jeg bekymret meg ikke, men jeg var fortsatt gravid. Fikk ikke blødninger, men det kan være helt normalt under et svangerskap, så lenge det ikke dreier seg om store mengder sammen med sterke kramper. Men kom deg til legen! Uansett hvordan "grunner" man har til å ikke oppsøke lege så er det ikke nok. Dersom det er mulighet for at du er gravid utenfor livmoren så vil du ikke vente, ei heller om det er noe galt med fosteret.

Anonymous poster hash: 1a69f...4eb

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: bc8c1...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være kjemisk graviditet da.



Anonymous poster hash: bc8c1...b26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, hun har mistet symptomene og så er hun plutselig gravid utenfor livmoren og kommer til å dø hvis hun ikke kommer seg til lege? Snakk om at tråden har eskalert... Blir jo nervøs selv, og jeg er ikke gravid engang.

Da jeg var gravid så mistet jeg også graviditetstegnene som tretthet, ømme bryster og kvalme i uke 10. Jeg tok abort, så jeg bekymret meg ikke, men jeg var fortsatt gravid. Fikk ikke blødninger, men det kan være helt normalt under et svangerskap, så lenge det ikke dreier seg om store mengder sammen med sterke kramper. Men kom deg til legen! Uansett hvordan "grunner" man har til å ikke oppsøke lege så er det ikke nok. Dersom det er mulighet for at du er gravid utenfor livmoren så vil du ikke vente, ei heller om det er noe galt med fosteret.

Anonymous poster hash: 1a69f...4eb

Hvordan kan du mene tråden har eskalert?? Hun skriver hun har krampelignende smerter i flere dager, og blødninger. Dette er SYMPTOMENE på svangerskap utenfor livmor! Dette er bare sånn det er.

Anonymous poster hash: aa3b3...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare få dette bekreftet/avkreftet om du kommer deg til legen og får tatt en ultralyd. Gravide kan også ha småblødninger og kramper. Det er ikke alltid lett å vite. Ingen her er synske.

Anonymous poster hash: ca390...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arr er vel ingenting å tenke på vell... Håper du kommer deg til legen! Lykke til :-)



Anonymous poster hash: aa3b3...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe... Må le litt her. Jeg blødde nesten som normalt under tiden jeg skulle hatt mensen første mnd. På alle tre graviditetene mine. Hadde også kramper, som viste seg å være det at ungen vokste :) Ta livet med ro, og ring til legekontoret for å hør hva de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Kontakt lege, ingen annen måte å få noen svar. Enten det eller vente noen måneder og se om du føder en frisk baby.

Ang kommentarene om exu: Høres rart ut at en exu skal gi smerter som går over igjen og holder seg vekk i en mnd, TS skriver at hun hadde smerter i slutten av januar. (hvis jeg forstår hovedinnlegget rett)

Og ang exu er ikke hovedproblemet at man kan miste en eggleder, men at man kan blø ihjel på et par minutter når vevet utenfor livmoren ikke tåler belastninger lenger. Det er derfor man tar det så alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...