Meandro Skrevet 4. mars 2014 #21 Skrevet 4. mars 2014 Vi som har impulskontroll, empati og IQ større enn skostørrelsen, velger en annen strategi enn deg. Vi velger en partner som vi ikke går lei av iløpet 6 mnd, fordi vi er mere selektive og kan velge noe annet enn den billigste bimboen som kaster seg over oss. Vi har også mulighet til å innse at selv om vi mulighet å ha å være utro så er omkostningene for store. Dessuten så er man så fornøyd med kona at det ikke er noe vits å gjøre det. Jeg kjøper hvertfall ikke dette. Må en dame være en billig bimbo for at du skal gå lei av henne etter hvert? Har du noen gang vært i et forhold som er lengre enn noen måneder? Jeg mener, hvis du ser på kvinner som billige bimboer så kanskje det er lettere å holde seg unna, men kvinner pleier igjen å sky menn som omtaler kvinner i negative ordlag, så det er noe som ikke går opp her.
Tba Skrevet 4. mars 2014 #22 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kjøper hvertfall ikke dette. Må en dame være en billig bimbo for at du skal gå lei av henne etter hvert? Har du noen gang vært i et forhold som er lengre enn noen måneder? Jeg mener, hvis du ser på kvinner som billige bimboer så kanskje det er lettere å holde seg unna, men kvinner pleier igjen å sky menn som omtaler kvinner i negative ordlag, så det er noe som ikke går opp her. Snart 23 år i det forholdet jeg er i nå, så jeg har noe erfaring med lengre forhold. Poenget mitt er at du virker ekstremt enkel og primitiv så jeg ser for meg at utvalget for deg i damer er av en type som jeg normalt vil unngå beskrive.
Meandro Skrevet 4. mars 2014 #23 Skrevet 4. mars 2014 Snart 23 år i det forholdet jeg er i nå, så jeg har noe erfaring med lengre forhold. Poenget mitt er at du virker ekstremt enkel og primitiv så jeg ser for meg at utvalget for deg i damer er av en type som jeg normalt vil unngå beskrive. Jeg er nok bare rett på sak, ærlig og direkte, og sitter på en fysisk kapital som gjør utvalget mitt ganske ubegrenset. Som 23 år med "noe erfaring" på lengre forhold, har du neppe hatt anledning til å være utro, og hvertfall ikke grunnlag for å uttale deg om trofasthet over lengre tid. Desto mer erfaring du kommer til å få, desto mer vil du skjønne hva jeg snakker om. Hver enkelt kvinne blir mindre interessant desto flere av dem du har hold på med, og den røde tråden er hyppigere avtagende seksuell interesse for jentene dine. Det finnes ingen kvinne der som du faktisk ikke må innstille deg og tvinge deg selv til å ha seksuelle følelser for, gjennom å nekte deg selv seksuelt begjær mot andre, så hvorfor kaste bort den korte tiden vi har på å holde oss tro mot jenter som vil forakte oss for hvordan vi naturlig fungerer?
Tba Skrevet 4. mars 2014 #24 Skrevet 4. mars 2014 Jeg er nok bare rett på sak, ærlig og direkte, og sitter på en fysisk kapital som gjør utvalget mitt ganske ubegrenset. Som 23 år med "noe erfaring" på lengre forhold, har du neppe hatt anledning til å være utro, og hvertfall ikke grunnlag for å uttale deg om trofasthet over lengre tid. Desto mer erfaring du kommer til å få, desto mer vil du skjønne hva jeg snakker om. Hver enkelt kvinne blir mindre interessant desto flere av dem du har hold på med, og den røde tråden er hyppigere avtagende seksuell interesse for jentene dine. Det finnes ingen kvinne der som du faktisk ikke må innstille deg og tvinge deg selv til å ha seksuelle følelser for, gjennom å nekte deg selv seksuelt begjær mot andre, så hvorfor kaste bort den korte tiden vi har på å holde oss tro mot jenter som vil forakte oss for hvordan vi naturlig fungerer? Du misforsto jeg har vært 23 år i det forholdet jeg er i nå. 4
Tidus Skrevet 4. mars 2014 #25 Skrevet 4. mars 2014 Jeg kjøper hvertfall ikke dette. Må en dame være en billig bimbo for at du skal gå lei av henne etter hvert? Har du noen gang vært i et forhold som er lengre enn noen måneder? Jeg mener, hvis du ser på kvinner som billige bimboer så kanskje det er lettere å holde seg unna, men kvinner pleier igjen å sky menn som omtaler kvinner i negative ordlag, så det er noe som ikke går opp her. Det finnes sikkert mange menn og kvinner som ønsker åpne forhold, så hvorfor ikke finne seg en likesinnet, istedenfor å risikere partnerens mentale helse? 1
Tba Skrevet 4. mars 2014 #26 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg er nok bare rett på sak, ærlig og direkte, og sitter på en fysisk kapital som gjør utvalget mitt ganske ubegrenset. Som 23 år med "noe erfaring" på lengre forhold, har du neppe hatt anledning til å være utro, og hvertfall ikke grunnlag for å uttale deg om trofasthet over lengre tid. Desto mer erfaring du kommer til å få, desto mer vil du skjønne hva jeg snakker om. Hver enkelt kvinne blir mindre interessant desto flere av dem du har hold på med, og den røde tråden er hyppigere avtagende seksuell interesse for jentene dine. Det finnes ingen kvinne der som du faktisk ikke må innstille deg og tvinge deg selv til å ha seksuelle følelser for, gjennom å nekte deg selv seksuelt begjær mot andre, så hvorfor kaste bort den korte tiden vi har på å holde oss tro mot jenter som vil forakte oss for hvordan vi naturlig fungerer? Det er forskjell på hvordan vi menn fungerer i forhold, du er ekstremt rastløs. Det er din natur, men det blir feil når du prøver å bortforklare personlighetsavviket du har med at det er alle menn er slik som deg. Edit Men det er morsomt at du innbiller deg at du har en fysisk kapital som gjør deg umotstålig, men sliter med å finne damer som du syns er attraktive i mer enn 2mnd. Endret 4. mars 2014 av Tba
Meandro Skrevet 4. mars 2014 #27 Skrevet 4. mars 2014 Det finnes sikkert mange menn og kvinner som ønsker åpne forhold, så hvorfor ikke finne seg en likesinnet, istedenfor å risikere partnerens mentale helse? Jeg sier ikke at det er noe ønske senario, men nå er vi nå engang skapt sånn, og kan lite for det. Hvis man er diskret og tar sine forholdsregler, så bør det være mulig å ha sex på si, samtidig som man gjør det til damas fortjeneste også. Hvis man bare er en utro slask og lite engasjert i forholdet sitt, så er det noe annet, men bruker man overskuddet aktivt for å glede dama si på forskellige måter, så må det være berettiget. Eller mener du at vi skal moralisere ts til å skjerpe seg for en kort periode, og så falle tilbake til gamle synder og såre dama på nytt, eller skal vi oppfordre han til å gjøre det beste ut av situasjonen? Jeg mener sistnevnte er mest konstruktivt og noe begge parter tjener på.
Gjest Whitestripes Skrevet 4. mars 2014 #28 Skrevet 4. mars 2014 Utrolig trist når menn reduserer seg selv til en viljeløs klump, kun styrt av biologi og drifter. Heldigvis er det et fåtall som er så avstumpet at de gjemmer seg bak en så latterlig forklaring. At man går lei av dama etter 6-8 måneder, handler ikke om dama, men om ens egen tilkortkommenhet, både intellektuelt og følelsesmessig. Jeg tenker at den som hele tiden bytter partner, enten det er for sex eller kortvarige affærer, har problemer med tilknytning og har dårlig utviklete sosiale evner. TS er i det minste klar over at han har et problem, men er han villig til å gjøre jobben for å endre på handingsmønsteret sitt? Det er jo ekstremt ødeleggende å holde på sånn, både i forhold til eget følelsesliv, eget forhold og partneren. 1
Meandro Skrevet 4. mars 2014 #29 Skrevet 4. mars 2014 Edit Men det er morsomt at du innbiller deg at du har en fysisk kapital som gjør deg umotstålig, men sliter med å finne damer som du syns er attraktive i mer enn 2mnd. Det er det jo ikke. Hvor mange kvinner er virkelig pene? Kanskje 1/1000. Og hvor ofte har ikke disse sjeldenhetene allerede en ganske pengesterk type som putter mynt på henne stadig for å få henne til å holde igjen beina?
Tidus Skrevet 4. mars 2014 #30 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg sier ikke at det er noe ønske senario, men nå er vi nå engang skapt sånn, og kan lite for det. Hvis man er diskret og tar sine forholdsregler, så bør det være mulig å ha sex på si, samtidig som man gjør det til damas fortjeneste også. Hvis man bare er en utro slask og lite engasjert i forholdet sitt, så er det noe annet, men bruker man overskuddet aktivt for å glede dama si på forskellige måter, så må det være berettiget. Eller mener du at vi skal moralisere ts til å skjerpe seg for en kort periode, og så falle tilbake til gamle synder og såre dama på nytt, eller skal vi oppfordre han til å gjøre det beste ut av situasjonen? Jeg mener sistnevnte er mest konstruktivt og noe begge parter tjener på. 1. Alle er ikke skapt sånn. Jeg har vært i flere langvarige forhold, det lengste på 6 år (Altså 12 ganger lengre enn hva du påstår man blir lei etter) og jeg var aldri utro, eller hadde aldri noe ønske om å ligge med andre jenter. 2. Uansett hvor diskré man er, så er det en sjanse å ta. Folk kan ta livet sitt etter å ha opplevd utroskap. Det sårer for mange mye mer enn å miste familiemedlemmer til død. 3. Jeg mener han bør gå fra dama si, slik at hun finner seg en kar som ikke er utro. Han kan finne seg ei som ønsker åpent forhold. Endret 4. mars 2014 av Tidus 1
Tba Skrevet 4. mars 2014 #31 Skrevet 4. mars 2014 Det er det jo ikke. Hvor mange kvinner er virkelig pene? Kanskje 1/1000. Og hvor ofte har ikke disse sjeldenhetene allerede en ganske pengesterk type som putter mynt på henne stadig for å få henne til å holde igjen beina? Er nok uenig med deg der også. Vi har et veldig forskjellig syn på kvinner og samliv. Hvis du setter så ekstremt høye krav til utsende og vektlegger det så høyt så blir det nok vanskelig for deg å være trofast. Du mister veldig mye av det som er viktig i et forhold. Du fikk med deg at jeg ikke er 23 år, men har vært 23 år i nåværende forhold? Så når du prøver å spille livserfaringskortet så blir det litt dumt.
Meandro Skrevet 4. mars 2014 #32 Skrevet 4. mars 2014 1. Alle er ikke skapt sånn. Jeg har vært i flere langvarige forhold, det lengste på 6 år (Altså 12 ganger lengre enn hva du påstår man blir lei etter) og jeg var aldri utro, eller hadde aldri noe ønske om å ligge med andre jenter. 2. Uansett hvor diskré man er, så er det en sjanse å ta. Folk kan ta livet sitt etter å ha opplevd utroskap. Det sårer for mange mye mer enn å miste familiemedlemmer til død. 3. Jeg mener han bør gå fra dama si, slik at hun finner seg en kar som ikke er utro. Han kan finne seg ei som ønsker åpent forhold. Du syns ikke det er ganske unødvendig drastisk å gi opp et forhold, et hjem, kanskje til og med en familie, fordi egoet til dama fortjener en som er skreddersydd for det? MAnge kvinner vil ikke engang høre om utroskapet til mennene deres, så hva får deg til å tro at symbolsk moral trumfer forholdet de har til hverandre?
Tidus Skrevet 4. mars 2014 #33 Skrevet 4. mars 2014 Du syns ikke det er ganske unødvendig drastisk å gi opp et forhold, et hjem, kanskje til og med en familie, fordi egoet til dama fortjener en som er skreddersydd for det? MAnge kvinner vil ikke engang høre om utroskapet til mennene deres, så hva får deg til å tro at symbolsk moral trumfer forholdet de har til hverandre? Og hva får deg til å tro at overseksuell drift og dårlig impulskontroll trumfer en annen persons mentale helse? Egoet til dama? Du kødder ikke sant? Leser du engang hva du skriver? Hva med egoet til mannen som ikke elsker dama si, men allikevel blir sammen med henne og er utro, fordi han er for feig til å gjøre annet?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #34 Skrevet 4. mars 2014 Det er så enkelt som dette: Vil du ligge rundt - vær singel Vil du ha et fast monogamt forhold - så holder du deg til dama di evt valg nr 3: åpent forhold Uff er så mange ekle menn, synd det er så få konservative menn der ute som er til å stole på og som ikke spruter sæden sin i gud og hvermann! Anonymous poster hash: 665a0...bcc
Tarsan97 Skrevet 4. mars 2014 #35 Skrevet 4. mars 2014 Oppsøk psykolog! Alle trenger bekfretselse i ulike grader, men når man må gå så langt for bekreftelse at man er notorisk utro, er det noe som skurrer for min del. Det du sier betinger att menn og kvinner er like. Det er der dere tar feil hele tiden. Han har rett i det han sier, men de fleste menn klarer å stå imot tror jeg da. Selv om det er helt unaturlig. Att du bruker ord som alle trenger BEKREFTELSE....En mann ville neppe være utro bare fordi han trengte bekreftelse. I ett annet innlegg såg jeg en kvinne som hadde vert utro fordi hun så såret trengte OPPMERKSOMHET !!!!??? Ingen mann i verden jeg kjenner ville vert utro bak ryggen på konen sin som han som regel er svært glad for ...oppmerksomhet.... Og her kommer vi til ett stort poeng. Det er nettopp dette vi manner får med oss og lærer med tiden, att kvinner har andre grunner, og for oss, ikke "gyldige" grunner for utroskap. Vi vet inne i oss, og oss i mellom att våre drifter er sånn att de nesten ikke kan styres, i allefall ikke over lang tid. Det er en forbannelse og jeg har hørt menn kaller egne drifter og resultatene av disse driftene som forbannelse, ett helvette osv. Derfor ,uansett hva kvinner sier, så vil menn alltid dømme kvinner annerledes for utroskap, enn de dømmer andre menn. De ver att jenters grunner er emosjonellt baserte og dermed alltfor pinglette til å få forståelse.
Meandro Skrevet 4. mars 2014 #36 Skrevet 4. mars 2014 Det er så enkelt som dette: Vil du ligge rundt - vær singel Vil du ha et fast monogamt forhold - så holder du deg til dama di evt valg nr 3: åpent forhold Uff er så mange ekle menn, synd det er så få konservative menn der ute som er til å stole på og som ikke spruter sæden sin i gud og hvermann! Anonymous poster hash: 665a0...bcc Det var ikke gud og hvermann det var snakk om heller, men attraktive kvinner som gjør seg tilgjengelige og nærmest krever seksuell oppmerksomhet. Det lar seg ikke motstå. 1
Tba Skrevet 4. mars 2014 #37 Skrevet 4. mars 2014 Det var ikke gud og hvermann det var snakk om heller, men attraktive kvinner som gjør seg tilgjengelige og nærmest krever seksuell oppmerksomhet. Det lar seg ikke motstå. Har du burde prøve overse de kvinnene som nærmest krever seksuell oppmerksomhet. Det er veldig underholdene å se hvor desperate de blir når ikke får oppmerksomhet. Hvis du hadde litt mer impulskontroll, og ikke så desperat selv kunne du kanskje klare det.
Meandro Skrevet 4. mars 2014 #38 Skrevet 4. mars 2014 Har du burde prøve overse de kvinnene som nærmest krever seksuell oppmerksomhet. Det er veldig underholdene å se hvor desperate de blir når ikke får oppmerksomhet. Hvis du hadde litt mer impulskontroll, og ikke så desperat selv kunne du kanskje klare det. Det er jeg nok for stolt til. Det gir meg ingenting å avvise kvinner, det gjør jeg rett som det er, når jeg faktisk ikke er interessert. Men jeg ble ikke skapt for å føye meg etter en enkeltkvinnes monogamibehov. Jeg er avlet frem med lyst og et sterkt instinkt til å ha sex med flere kvinner og stille opp når de byr seg frem. Noe annet ville vært å snyte seg selv for sitt fulle potensiale. For at vi skal holde oss trofast mot dama vår, krever det av vi underkuer vår egen seksualdrift i mye høyere grad enn det kvinner trenger å gjøre, og jeg vil ikke føye meg i rekken av menn som får testikkel og prostatakreft fordi de lever et utilfreds seksualliv som resulterer i lite lyst og impotens. Vi var skapt til å betjene aktuelle og villige kvinner seksuelt. Det er det hundretusenvis av år med seksuell seleksjon bak, og når hvilken som helst annen mann med selvverd (ja du hørte riktig) ville ikke latt en sånn mulighet gå fra seg når den dukker opp. Det er kvinnedefinerte mannsroller og standarder som lokker oss inn i seksuelt monogami, til tross for hvor unaturlig og vanskelig det er. Dette blir mitt siste innlegg i denne debatten, men jeg vil gjenta en gang til for ts at det er lite vits å stritte imot dette. Har han først vært utro går det ikke an å endre møsnteret, og flertallet av menn med samme anledning, ville benyttet den. Det er et resultat av evolusjonen. Jeg ville dog gjort meg fortjent til det ved å ellers ta godt vare på dama mi, men å være selvutslettende gavner ingen av dere. Lykke til.
Tidus Skrevet 4. mars 2014 #39 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Det er jeg nok for stolt til. Det gir meg ingenting å avvise kvinner, det gjør jeg rett som det er, når jeg faktisk ikke er interessert. Men jeg ble ikke skapt for å føye meg etter en enkeltkvinnes monogamibehov. Jeg er avlet frem med lyst og et sterkt instinkt til å ha sex med flere kvinner og stille opp når de byr seg frem. Noe annet ville vært å snyte seg selv for sitt fulle potensiale. For at vi skal holde oss trofast mot dama vår, krever det av vi underkuer vår egen seksualdrift i mye høyere grad enn det kvinner trenger å gjøre, og jeg vil ikke føye meg i rekken av menn som får testikkel og prostatakreft fordi de lever et utilfreds seksualliv som resulterer i lite lyst og impotens. Vi var skapt til å betjene aktuelle og villige kvinner seksuelt. Det er det hundretusenvis av år med seksuell seleksjon bak, og når hvilken som helst annen mann med selvverd (ja du hørte riktig) ville ikke latt en sånn mulighet gå fra seg når den dukker opp. Det er kvinnedefinerte mannsroller og standarder som lokker oss inn i seksuelt monogami, til tross for hvor unaturlig og vanskelig det er. Dette blir mitt siste innlegg i denne debatten, men jeg vil gjenta en gang til for ts at det er lite vits å stritte imot dette. Har han først vært utro går det ikke an å endre møsnteret, og flertallet av menn med samme anledning, ville benyttet den. Det er et resultat av evolusjonen. Jeg ville dog gjort meg fortjent til det ved å ellers ta godt vare på dama mi, men å være selvutslettende gavner ingen av dere. Lykke til. Men du svarer ikke på hvorfor man er nødt til å være i et forhold, dersom det har seg slik som du sier (noe det ikke har, da jeg selv får tilbud støtt og stadig på byen av attraktive kvinner). Edit: Og monogami har sin rolle utover å beskytte barnet i ung alder (og kjærlighet, for de av oss som tror på det). Dersom alle hadde sex med alle gjennom historien, ville menneskeheten dødd ut av seksuelt overførbare sykdommer for lenge siden. Endret 4. mars 2014 av Tidus
kari2 Skrevet 4. mars 2014 #40 Skrevet 4. mars 2014 Har vel med bekreftelsesbehov å gjøre. Ta tak i det, gå til psykolog eller noe. Men vær åpen mot din samboer, for samme hva det bunner i, så er det beddriten oppførsel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå