Gå til innhold

Notorisk utro

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem. Jeg elsker min samboer, men jeg har stadig behov for å føle meg attraktiv også for andre damer. Det fører til at jeg stadig vekk kommer i en situasjon som ender med utroskap. Jeg har et godt samliv, og skulle ønske jeg ikke hadde dette sterke behovet for bekreftelse.

Noen andre som har det slik?

Hvordan skal jeg komme ut av det?

ja, føl fritt frem, kom med fordømmelsene!

Anonymous poster hash: 19be8...176
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Har ikke tenkt å dømme deg. Du innser at ting ikke er slik det skal, ellers hadde du ikke skrevet her. Så du vet selv at du fører din samboer bak lyset og sårer henne.

Du skriver at du har et godt samliv, min mening er at du har et samliv basert på løgn og bedrag, det kan umulig være godt for verken henne eller deg.

Det viktigste er at du konfronterer deg selv med hvorfor du har behov for å bli sett, føle deg attraktiv og få bekreftelse. Innerst inne er du vel en bra fyr som svikter din samboer. Vil du virkelig endre deg? Da går handling foran ord. Snakk med en psykolog og lov deg selv å være 100% ærlig - da kan finne ut hvorfor du tar de valgene du tar. Og i mellomtiden mens du jobber med deg selv så kan du prøve å få tilsvarende oppmerksomhet på andre arenaer i livet. Hva med å hevde seg selv med idrettslige prestasjoner eller gjøre andre positive ting som får deg til å føle deg bra? Bytt ut en avhengighet med noe mer positiv.

At du er utro er ikke noe som tilfeldigvis skjer, fordi man er full, altfor kåt, blir forført osv. Det er et bevisst valg som du er sjef over. Ta deg selv på alvor og få hjelp. Det kan ligge mer bak enn du tror.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har rett i at det har med alkehol å gjøre. Når jeg er full, og en vakker kvinne vrikker på rumpen og ber meg om å ha sex med henne klarer jeg ganske enkelt ikke stå i mot.

Jeg må nok prøve å unngå slike situasjoner der dette kan skje.Videre tror jeg det er lurt å være aktiv med andre aktiviteter for å ha andre ting å tenke på.

Har klart å holde meg unna dette en tid nå, men jeg må innrømme at det er et stort savn.

Anonymous poster hash: 19be8...176
Gjest åffårno
Skrevet

Når det er så gjennomgående problematisk at du aldri/sjeldent takker nei er det på tide å oppsøke psykolog.

Om man ser bort fra moral så er det jo ikke en sunn handling når du faktisk ønsker handle annerledes.

• Liker 2
Skrevet

Du har det som alle andre. Forskjellene består i evt. om en faktisk gjør noe ut av det eller mottstår den naturlige driften og holder tissen i underbuksen.

Skrevet (endret)

Du har det som alle andre. Forskjellene består i evt. om en faktisk gjør noe ut av det eller mottstår den naturlige driften og holder tissen i underbuksen.

Menn er naturlig selektert for å betjene kvinner, spesielt seksuelt. At en vakker kvinne byr seg fram skal i praksis være umulig å motstå for en mann som ikke har fått driftene okupert av en annen kvinne, som uansett er en kortvarig tilstand på under 6 måneder.

At en del menn ikke har den anledningen og aldri får tilbud fra uimotståelige kvinner skal ikke fungere som et argument for at de fleste klarer å motstå utroskap.

Jeg ser det sånn at det ikke er noe galt med ts. Det er kanskje noe moralsk galt over situasjonen, men igjen så er det jo uansett karaktertrekk kvinner har valgt i menn gjennom seksuell seleksjon. Dama de kommer aldri til å forstå det, og kvinner vil naturlig nok ikke støtte det, men jeg tenker at det hun ikke vet, har hun ikke vondt av. Så får du heller være nøye på å bruke det ekstra overskuddet de andre damene gir til å glede dama di, for det her kommer du ikke til å kunne endre.

Endret av Meandro
Gjest åffårno
Skrevet

Menn er naturlig selektert for å betjene kvinner, spesielt seksuelt. At en vakker kvinne byr seg fram skal i praksis være umulig å motstå for en mann som ikke har fått driftene okupert av en annen kvinne, som uansett er en kortvarig tilstand på under 6 måneder.

At en del menn ikke har den anledningen og aldri får tilbud fra uimotståelige kvinner skal ikke fungere som et argument for at de fleste klarer å motstå utroskap.

Jeg ser det sånn at det ikke er noe galt med ts. Det er kanskje noe moralsk galt over situasjonen, men igjen så er det jo uansett karaktertrekk kvinner har valgt i menn gjennom seksuell seleksjon. Dama de kommer aldri til å forstå det, og kvinner vil naturlig nok ikke støtte det, men jeg tenker at det hun ikke vet, har hun ikke vondt av. Så får du heller være nøye på å bruke det ekstra overskuddet de andre damene gir til å glede dama di, for det her kommer du ikke til å kunne endre.

Nummeret før jeg inviterer deg ut på ei øl bare for å se om du virkelig mener disse tingene i fullt alvor :P

• Liker 3
Skrevet

Jeg har svært mange kommentarer og spørsmål til dette innlegget, men for å teste deg litt spør jeg bare dette:

Hvorfor er det minst like mange kvinner som er utro som menn? (Flere undersøkelser viser at flere kvinner enn menn er utro og omvendt, så vi sier det er likt).

• Liker 3
Skrevet

Jeg har svært mange kommentarer og spørsmål til dette innlegget, men for å teste deg litt spør jeg bare dette:

Hvorfor er det minst like mange kvinner som er utro som menn? (Flere undersøkelser viser at flere kvinner enn menn er utro og omvendt, så vi sier det er likt).

Fordi de får flere tilbud fra andre, og har ektemenn som er lei av dem.

Skrevet

Det handler rett og slett om tilbud og etterspørsel. En kvinne i et forhold vil fortsatt ha like mange tilbud da det er hovedsakelig menn som står for sjekkingen. En mann i et forhold vil ha færre tilbud da de fleste menn er mindre opptatt av å sjekke opp jenter og tilbudene dermed blir færre.

Skrevet

Oppsøk psykolog! Alle trenger bekfretselse i ulike grader, men når man må gå så langt for bekreftelse at man er notorisk utro, er det noe som skurrer for min del.

Alle kan komme opp i ulike situasjoner der man kan kjenne en tenning av andre, selv om man er i forhold. Men de fleste vurderer fornuft over handling, fordi man ikke vil såre den man er sammen med. Hvorfor får du ikke nok bekreftelse fra din samboer? Hva søker du bekreftelse for? Du sier du blir slik av alkohol, hva med å vurdere å droppe alkoholen? Eller drikk under "trygge" omstendigheter, der du ikke setter deg selv i slike situasjoner, eller fristelser for din del..

For min del, forstår jeg ikke at du ikke dør av dårlig samvittighet, eller har et behov for å fortelle din samboer om det.. Men vi er alle forskjellige :)

Men, test deg iallefall for sykdommer, og bruk kondom slik at du ikke smitter din samboer med noe...

Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Hvordan du skal komme deg ut av det? Tja...

Har du ikke noe annet du er god på, foruten å få damer til sengs, som du kunne ha fått heder og ære på?

Utvikle et talent du har eller noe?

Skrevet

Fordi de får flere tilbud fra andre, og har ektemenn som er lei av dem.

Jo, men du sier ikke noe om hvorfor de også velger å være utro.

"Dama de kommer aldri til å forstå det, og kvinner vil naturlig nok ikke støtte det, men jeg tenker at det hun ikke vet, har hun ikke vondt av. "

Skrevet

Det handler rett og slett om tilbud og etterspørsel. En kvinne i et forhold vil fortsatt ha like mange tilbud da det er hovedsakelig menn som står for sjekkingen. En mann i et forhold vil ha færre tilbud da de fleste menn er mindre opptatt av å sjekke opp jenter og tilbudene dermed blir færre.

Det var et retorisk spørsmål til han jeg siterte for å vise hvor tåpelig det er å si at: "kvinner ikke vil forstå" i en slik sammenheng.

Skrevet (endret)

Jo, men du sier ikke noe om hvorfor de også velger å være utro.

"Dama de kommer aldri til å forstå det, og kvinner vil naturlig nok ikke støtte det, men jeg tenker at det hun ikke vet, har hun ikke vondt av. "

Jo, det var nettopp det jeg sa. De blir ikke begjært på hjemmebane og tar imot de tilbudene som kommer fra andre menn. Det handler om anledning og mangel på tilfredstillelse i hjemmet.

Det handler om å både vise mannen sin at andre menn vil ha henne, samt hevne seg for et krenket ego.

Endret av Meandro
Skrevet

Det var et retorisk spørsmål til han jeg siterte for å vise hvor tåpelig det er å si at: "kvinner ikke vil forstå" i en slik sammenheng.

Nei, fordi det handler om naturlige biologiske karatertrekkk som faktisk er favorisert gjennom seksuell seleksjon blant vår art. Menn skal og vil tilfredsstille attraktive kvinner som byr seg frem.

Kvinner og promiskuøsitet har ikke samme appell blant menn, så de kvinnene som hadde lett for å hoppe i senga med andre menn uprovosert, fikk ikke like mange overlevende avkom. Derfor skjer det oftere i affekt av mangel på oppmerksomhet fra den hun har valgt seg ut, og hun legger noe mer i selve utroskapen enn det at en flott mann vil tilfredsstilles.

Det handler om henne og hennes partner, mens når vi gjør det, handler det kun om sex og anledning.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange menn her inne som ønsker vitenskapelig bekreftelse for utroskapen sin. Det er jo bare en helt idiotisk tankegang. Enten er man monogam og er trofast mot den man såkalt "elsker" og ønsker å gjøre alt for at den personen skal bli lykkelig, eller så er man en egoistisk drittsekk som elsker kuken sin mer enn dama. Sånne menn burde bare forbli singel og fyke rundt å knulle på ei ny så ofte de vil og med god samvittighet. Spar dere for bortforklaringer. Kvinner føler begjær slik som menn og har samme evne til å gå i fella eller holde seg i skinnet. Jeg kan se mange pene menn by seg frem men jeg vet hvilke konsekvenser handlinger har og ønsker aldri å såre den jeg er sammen med.

Anonymous poster hash: f4258...aaf
Skrevet

Tror det er mange menn her inne som ønsker vitenskapelig bekreftelse for utroskapen sin. Det er jo bare en helt idiotisk tankegang. Enten er man monogam og er trofast mot den man såkalt "elsker" og ønsker å gjøre alt for at den personen skal bli lykkelig, eller så er man en egoistisk drittsekk som elsker kuken sin mer enn dama. Sånne menn burde bare forbli singel og fyke rundt å knulle på ei ny så ofte de vil og med god samvittighet. Spar dere for bortforklaringer. Kvinner føler begjær slik som menn og har samme evne til å gå i fella eller holde seg i skinnet. Jeg kan se mange pene menn by seg frem men jeg vet hvilke konsekvenser handlinger har og ønsker aldri å såre den jeg er sammen med.

Men hvis det overskuddet han får av å følge sin natur faktisk gjør han til en bedre mann på hjemmebane og gjør dama lykkeligere, samt at han er såpass diskre at hun aldri finner det ut, hvilken skade har skjedd egentlig? Det virker så unødvendig at egoet skal gå utover et bedre samliv, for det skader faktisk ikke henne at han ligger med andre, så lenge han bruker beskyttelse og holder det for seg selv.

Jeg skjønner godt at det å tenke på at mannen sin har seg med andre ikke går i lengden, men så lenge det ikke blir altoppslukende og skjer hundre prosent utenfor damas mistanke så klarer jeg ikke skjønne hvorfor det er så skadelig. Kvinner vi ligger med på si betyr ingenting.

Skrevet

For øvrig kan jeg si at penisen min er det kjæreste jeg har. Det vil det alltid være, og at det liksom skal være utenkelig for en eventuell kjæreste er helt latterlig.

Skrevet

Vi som har impulskontroll, empati og IQ større enn skostørrelsen, velger en annen strategi enn deg.

Vi velger en partner som vi ikke går lei av iløpet 6 mnd, fordi vi er mere selektive og kan velge noe

annet enn den billigste bimboen som kaster seg over oss. Vi har også mulighet til å innse at selv

om vi mulighet å ha å være utro så er omkostningene for store.

Dessuten så er man så fornøyd med kona at det ikke er noe vits å gjøre det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...