Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått meg kjæreste og litt av hvert begynner å dukke opp. For noen år siden solgte han dop, han har aldri brukt, men han solgte for såpass store summer at han ikke trengte å jobbe på noen år. Og levde ganske ålreit. I tillegg har han vært "pengeinkrever" i fem-seks år og vært ganske voldelig pga det.

Han er nå 28 og sist han rørte en annen fyr var i sommer pga en dust slo dama si foran han. Men han har lagt alt det andre bort, og har fast jobb og god inntekt.

Han behandler meg ekstremt pent, får meg til å føle meg som det viktigste i verden og han er kjempesnill med meg. Men jeg kjenner jeg blir litt usikker på fortiden. For selv om det er fortid så har han fortsatt venner i det miljøet, og han har fått en telefon etter vi ble sammen om han kunne hjelpe til med å hente noe penger. Men han sa nei pga jeg ikke ønsket en sånn fyr.

Han er av typen som alle veit hvem er, og nå veit også alle at jeg er dama til "Han der". Og alle veit at jeg er "off limits". Vi bor i en ganske stor by, men fortsatt ser jeg jo at hvis vi er på butikken veit folk hvem han er.

Jeg er ufattelig glad i fyren, men er redd jeg tar meg litt vann over hodet? Er redd han kanskje ikke kan forandre seg, og at han fortsatt har den fyren i seg?

Vi har pratet om dette, og han er klar over hva jeg mener om sånt. Jeg er stikk motsatt, jeg kjøper kaffe til narkomane og vil at alle i hele verden skal ha det bra. Men han får meg til å føle meg helt fantastisk. Jeg ler, smiler og er lykkelig med han. Og han er kjempesnill. Men som han sier, han er snill med meg. Jg gjør han snill. Jeg endrer tankegangen hans totalt..

Han er overhode ikke den sjalue typen, og det er deilig. Og jeg føler vi klaffer 100% på det meste. Unntatt dette, jeg kunne aldri banket noen fordi de skylte meg noen tusenlapper. Jeg har drevet med dop når jeg var tenåring, men dette er snart ti år siden. Det er ikke mange åra siden han solgte dop og banka andre..

Det er mange hoder her på KG. Kanskje noen har erfaring med noe tilsvarende? Eller som har noen tanker?
Å be meg om å løpe er kanskje standarsvaret her når ting ikke er helt på stell, men det er ikke det jeg trenger. Trenger bare litt synspunkter om noe jeg ikke kan dele med andre. Det er ikke sånt jeg sier til andre.

Anonymous poster hash: 7665d...065
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Du har funnet deg en "alfa" og badboy. Dette går nok stråååålende skal du se... ... .....

Anonymous poster hash: c7d09...2cb

• Liker 8
Skrevet

For meg høres det ut som at han har forandret seg. Han respekterer deg og dine meninger om den saken, og passer på at du har det fint. Litt kjipt å vite hva han har vært, men så lenge han er ærlig mot deg og holder seg unna så virker det som en allright fyr.

• Liker 8
Skrevet

Dersom du virkelig har det bra med denne fyren og han har vist at han har endret seg, syns jeg i det minste du bør gi han en sjangse.
Han vet hvor du står, han er åpen om fortiden og for meg virker det som et godt tegn på at han faktisk er villig til å fortsette i riktig retning.

Ikke la en fortid ødelegge for det fine dere har sammen, la tvilen komme han til gode. Han kan jo ikke endre fortiden, men han kan endre det som er nå og sørge for en god fremtid.
Om du virkelig er glad i denne fyren syns jeg han fortjener såpass at du gir ham en sjangse til å vise at han har lagt dette tullegreiene bak seg.

Men skulle han derimot gå tilbake til gamle vaner er det greit å gå, da har han jo ikke respektert deg. Men som sagt, la tvilen komme han til gode. Fortid er tross alt fortid :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er kvinner flest så naive? Må nesten le...sånne som han forandrer seg ikke...de kan bli mer sofistikert ja...men...

Anonymous poster hash: c7d09...2cb

• Liker 9
Skrevet

Han kan kanskje ha forandret seg og lagt dette bak seg.
Men hva med miljøet han var del av tidligere? Hva om personer fra fortiden begynner å nærme seg?
Han har i hvert fall vært ærlig og fortalt deg om det her, men du bør snakke med ham om hvor sikker avstand disse personene er på.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du skal gi ham en sjanse, ikke la fortiden hans velge for deg. Ut fra det du forteller så høres det ut som at han virkelig bryr seg om deg og vil gjøre alt for deg. Hvis du går på grunn av tvilen så vil du kanskje angre på det senere. Du har tross alt sagt i fra hva du mener om hans fortid og det er (for meg) et godt tegn at dere kan snakke om fortiden hans uten at han ror seg vekk.

Du kan, som noen her foreslår, å snakke ham om miljøet og involverte personer. Utgjør de noen fare for deg? Hvis du er redd for at han går tilbake til det miljøet, bør du si i fra at han må velge deg eller fortiden sin.

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En sjangse får han nok uansett. Bare kjenner det er litt vanskelig å forholde seg til dette. Jeg har spurt han om det er noen fare for meg, hvis fortiden hans skulle dukke opp, og det kunne han garantere ikke kom til å skje.

Jeg får vel bare se hvor denne veien går. Og om han respekterer meg, og mine meninger når det kommer til dette. Jeg vet han kommer til å få "tilbud" om betaling for å hente penger seinere, og da får jeg se hva han gjør. Det viktigste for meg er at han behandler meg bra, og det gjør han jo virkelig. Han behandler meg bedre enn noen har gjort. Og kanskje det faktisk er sånn, at jeg gjør han til et bedre menneske. Jeg er ikke naiv, jeg bare tenker litt høyt..

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Han har holdt seg unna alt og jeg tror virkelig at han vil forandre seg for meg :)

Eneste er at det har kommet et par telefoner, og da har jeg blitt litt stressa. Og jeg merker at jeg er litt stressa for at han kan juge til meg. Men må bare stole på han, han har ikke gjort noe som tilsier at jeg ikke skal stole på han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i 8 år sammen med en som er akkurat slik du beskriver..
Han hadde solgt dop, men ikke brukt sa han (viser seg at han hadde brukt også), krevd inn en del penger på voldeligvis og alle viste hvem han var..

Han var verdens snilleste mann mot meg og vi hadde det veldig bra, men han drakk en del og det ble jeg fort dradd inn i, litt etter litt ble jeg introdusert for hasj og amfetamin for det var jo ikke noe han gjorde mye så istede for fylla på en lørdag var det jo et alternativ sa han..

Vel kort fortalt så gikk det 8 år der jeg til slutt hadde ruset meg en god del og drukket enda mer, han var fortsatt kjempe snill og alt det der men jeg ville noe med livet mitt, så jeg dro og vi hadde kun vennskapelig kontakt, nå snart 2 år senere er han på kjøret som aldri før, selger som han gjorde før vi ble sammen og er inn og ut av politiet..

Ikke alle ender slik, men noen få gjør dessverre det..
Mange kan forandre seg og jeg håper du er heldigere enn meg <3

Anonymous poster hash: ddf1a...0e7
  • Liker 6
Skrevet

Du må selv ta ansvaret for eget liv.

Kriminelle vinner ikke i dette landet.

• Liker 3
Skrevet

Her gjelder det å gjøre to ting...gi mannen en sjanse og sørge for å beskytte seg selv.

Jeg tror ikke denne mannen er farlig for deg slik fysisk, men man skal ikke stikke under en stol at her har vi en voksen mann som er/var blottet for moral, selvkontroll, empati og rasjonell tenkning.

Ens valg av partner skal jo definere DEG som person også..omverden skal se hva slags person du er, gjennom ditt valg av partner...akkurat som vi sender signaler gjennom vår oppførsel, ytrede meninger og holdninger, ja til og med gjennom hvordan vi ser ut.Alt signaliserer til andre hva slags person vi er eller vil fremstå.

Pass på så du ikke blir en som må gå rundt å unnskylde han eller bagatellisere hans oppførsel...gi mannen en sjanse til å fikse dette selv, noe som betyr løsrivelse fra et miljø, bryte kontakt med enkelte folk og faktisk velge sitt nye liv med deg.Viktig å fortelle at du støtter han, men han må ta avgjørelsene, han må ta jobben, så kan du stå ved hans side og være hans støttespiller.

Hvis ikke dette kommer på plass, er jeg redd at deres forhold vil bygges på vaklende pilarer.

Lykke til.

• Liker 4
Skrevet

Og han er kjempesnill. Men som han sier, han er snill med meg. Jg gjør han snill. Jeg endrer tankegangen hans totalt..

Her blinker det i varsellamper. Hvis det kun er du som "gjør han snill", er snillheten i beste fall midlertidig.

• Liker 3
Skrevet

Å selge dop til stakkarer, og banke opp de samme stakkarene for å få penger ut av dem, det sier mye om hvem du er.

Selv om han lar være for tiden, så er han faktisk et menneske som får seg til å gjøre sånt.

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Reagerer litt på at han sier d u gjør ham til et bedre menneske. Dette er noe han burde utviklet seg til på egen hånd.

Hadde han forklart skrittene han har tatt ut av det livet, ville jeg følt det mye tryggere.

Så reagerer jeg på at han kun svarte nei da vedkommende som ringte ba ham kreve inn penger. Han burde svart at slike telefoner vil han ikke ha mer!

Så er det at det ikke er et år siden engang han var voldelig.

Ber deg ikke gå fra ham, men her må du være forsiktig. At han fremdeles har kontakter i miljøet viser at han ikke er helt ferdig med fortiden.

Det er også slik at de som har levd som ham som selger av så mye dop at han ikke trengte å jobbe (?!), har bidratt til å gi andre masse problemer. Veldig kynisk.

Tror heller ikke han ikke brukte noe selv...selv om han ikke ble avhengig.

Ble mye skepsis her, men har opplevd en venninne som innledet et forhold med samme type. Voldelig og kynisk.

Han behandlet henne bra helt til hun tilslutt ville gå fra ham. Det er som regel da de ikke er så hyggelige lenger.

Ta det pent, og vær veldig veldig obs.

AnonymBruker
Skrevet

En sjangse får han nok uansett. Bare kjenner det er litt vanskelig å forholde seg til dette. Jeg har spurt han om det er noen fare for meg, hvis fortiden hans skulle dukke opp, og det kunne han garantere ikke kom til å skje.

Jeg får vel bare se hvor denne veien går. Og om han respekterer meg, og mine meninger når det kommer til dette. Jeg vet han kommer til å få "tilbud" om betaling for å hente penger seinere, og da får jeg se hva han gjør. Det viktigste for meg er at han behandler meg bra, og det gjør han jo virkelig. Han behandler meg bedre enn noen har gjort. Og kanskje det faktisk er sånn, at jeg gjør han til et bedre menneske. Jeg er ikke naiv, jeg bare tenker litt høyt..

Dette fikk jeg og høre av min ex og for å si det sånn, det varte kun så lenge forelskelsen rakk! Slik en sånn type behandler andre er det sannsynlig han til slutt vil behandle deg (vet det er vanskelig å tro det nå fordi han er så snill og god, men det var min og..)

Anonymous poster hash: a230e...a77

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har jeg lest et helt nøyaktig innlegg her inne før?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% sikker på at han ikke har tatt dop selv, dette har jeg også fått bekreftet fra andre steder (som ikke er kamerater e.l.) Han har solgt, og hatt noen bekjente som har fått dop for å teste det for han.

Han har nå fulltidsjobb og tjener godt (500k i året) så han har ikke behov for de ekstra pengene. Han har arbeidsmoral og mål i livet, og er stabil mtp bo og jobb.

Ja, jeg reagerer jo på at han har faktisk har gjort som han har gjort, men jeg har jo troa på at han har forandret seg. Jeg vil jo se det hvis han plutselig vender om, uavhenig av forelskelse. Han juger ikke til meg. ( Han henta noen penger for noen mnd siden, og da lot han bare vær å svare på spørsmålet om hvor han hadde vært, og når jeg fikk det ut av han sa han det jo. Han løy ikke, bare ignorerte spørsmålet)

Han vil aldri skade meg, det er jeg 100% sikker på.

Men joda, jeg trår litt forsiktig her.

Skrevet

TS er liksom den som gjør den her torpedoen snill....

Vel, hva skjer den dagen hun slår opp med ham, han viser sitt torpedotryne, kanskje???

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS er liksom den som gjør den her torpedoen snill....

Vel, hva skjer den dagen hun slår opp med ham, han viser sitt torpedotryne, kanskje???

Han er en snill gutt, det ser jeg. Selv om han ikke alltid har vært snill med andre så er jeg bombesikker på at han aldri vil gjøre meg vondt, uansett hva som skjer. Han ønsker at jeg skal ha det bra, uansett om det er med han eller uten.

Sier ikke at jeg gjør han snill. Men kanskje jeg får han til å innse at noen ting er viktigere enn å være slem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...