Gå til innhold

Når du ikke får start på bilen og skal på jobb..


Orchideae

Anbefalte innlegg

.hva gjør du da?

Tanken slo meg i dag, da jeg ikke fikk start på bilen. Jeg har ingen som kan hjelpe meg om morgenen til vanlig. Mannen reiser før oss andre og alle andre jobber jo også. Taxi er uaktuelt, vi skal et stykke og er avhengig av riktig barnesete også. Levering i bhg også kjøring til jobben, det ville kommet på flere tusen. Og buss/tog går ikke her.

Heldigvis er min mor sykemeldt for en skade i skulderen så hun kunne rykke ut. Hadde vi ikke hatt henne så vet jeg ikke hva vi hadde gjort. Vanligvis jobber jo hun 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke, jeg har hverken bil eller barn, men man må vel bare ringe jobb og barnehage og si det som det er, få bilen på service og evt få leiebil gjennom forsikringen til bilen er i orden igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en filleting som er galt, så verksted er ikke nødvendig, mannen ordner det i kveld. Er en ganske ny bil, har aldri hatt noen problemer før. :) Leiebil gjennom forsikringen tror jeg ikke vi har.

Har heller ingen mulighet til å ta hjemmekontor f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Da ringer man på jobb mens man river seg i håret. Beklager hundre ganger før man tar ungene under armen og ringer taxi. Barnesetet tar man fra egen bil, pengene fra kredittkort og så beklager man igjen når man kommer to timer for sent på jobb.

Endret av Jørild
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg hadde en episode ifjor vinter hvor samboer hadde parkert sin bil foran min. Oppgaven min den morgenen var da å flytte hans bil slik at jeg kom meg ut. Problemet var at hans bil er en skikkelig lurverusthaug og både lås og dør hadde frøset fast. Så etter å ha brukt 10 minutter på å låse opp fikk jeg likevel ikke opp døra.

Tiden var knapp og bussen den var kjørt, her går bussen en gang i timen så gode råd var dyre.

Jeg endte opp med å gå mot hovedveien mens jeg så etter folk. Passerte et hus hvor det sto en nediset bil på tomgang, og tenkte som så at de skulle sikkert i retning byen. Ringte på, forklarte situasjonen til den stakkar mannen jeg aldri hadde sett før og jammen fikk jeg skyss retning sentrum.

I ditt tilfelle…tja, mulig jeg hadde brukt "syktbarn" dag på det, Jøril over foreslår bruk av kredittkort. Men det skal jo ikke koste deg hundrevis av kroner og minus i kassa fordi du skal på jobb.



Anonymous poster hash: c6320...c15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde på bygda hadde jeg en veldig fleksibel arbeidsplass, som er vant til at shit happens, siden dette var en problemstilling som gjaldt alle ansatte i ny og ne, så ingen hisset seg opp om man kom noen timer for seint.



Anonymous poster hash: ac4a9...241
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Men det skal jo ikke koste deg hundrevis av kroner og minus i kassa fordi du skal på jobb.

Anonymous poster hash: c6320...c15

Jo? Man har da forpliktelser overfor arbeidsgiver. Når uforutsette ting skjer kan dette være nettopp konsekvensen.

Tenk hvordan det kunne blitt om slike ting var gyldig fraværsgrunn, da hadde man aldri visst hvem som kom på jobb og ikke. Plutselig hadde Per fått ødelagt ruten, Berit hadde punktert og Pelle hadde frieksos, så da satt du der alene mens de så serier på tv. Hvordan tror du samfunnet hadde blitt om man ikke måtte legge to pinner i kors for å komme seg på jobb?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder jeg har jobbet hadde tolerert at jeg ikke kom på jobb én dag fordi bilen streiket. Eller er du kirurg eller lege eller har et annet livsviktig yrke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer man på jobb mens man river seg i håret. Beklager hundre ganger før man tar ungene under armen og ringer taxi. Barnesetet tar man fra egen bil, pengene fra kredittkort og så beklager man igjen når man kommer to timer for sent på jobb.

Unnskyld, men mener du seriøst at man skal ruinere seg på å ta taxi. Hva mener du de som bor langt unna, og utenfor kollektivtransport liksom skal gjøre? En taxi inn til byen på under fem minutter her koster langt over en hundrings. Hva tror du da f.eks. en tur på tre-fire mil blir da? :klaske:

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi, naturligvis. Man sitter ikke hjemme bare fordi det er for dyrt å dra på jobb. Hvis man må punge ut for den taxituren mer enn en ytterst sjelden gang, så må man revurdere metoden sin for å komme seg på jobb, for da er den altfor dårlig.

Jeg hadde blitt jækla forbanna om jeg ble ringt opp klokka sju om morran og måtte avlyse mine planer og stresse avgårde på jobb i hundreoghelvete fordi en eller annen idiot ikke giddet å betale for en taxitur til jobb.

Har dere seriøst så lite skamvett at dere tar imot betaling for å sitte hjemme på ræva bare fordi bilen er syk?

Anonymous poster hash: dfbb4...458

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men mener du seriøst at man skal ruinere seg på å ta taxi. Hva mener du de som bor langt unna, og utenfor kollektivtransport liksom skal gjøre? En taxi inn til byen på under fem minutter her koster langt over en hundrings. Hva tror du da f.eks. en tur på tre-fire mil blir da? :klaske:

Hvorfor i all vide verden skal det bli arbeidsgivers og dine kollegers problem? Er det rettferdig at arbeidsgiver skal betale deg lønn for en hel arbeidsdag mens du sitter og glor på tv, bare fordi du ikke vil betale for taxi? Er det rettferdig at kollegene må dekke opp for deg fordi du ikke evner å komme deg på jobb?

Anonymous poster hash: dfbb4...458

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer man på jobb mens man river seg i håret. Beklager hundre ganger før man tar ungene under armen og ringer taxi. Barnesetet tar man fra egen bil, pengene fra kredittkort og så beklager man igjen når man kommer to timer for sent på jobb.

Jeg hadde ringt og sagt at jeg hadde sykt barn, fått fiksa bilen og kommet på jobb dagen etter. Er ikke alle som har råd til en ekstrautgift på flere tusen for å komme seg på jobb.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all vide verden skal det bli arbeidsgivers og dine kollegers problem? Er det rettferdig at arbeidsgiver skal betale deg lønn for en hel arbeidsdag mens du sitter og glor på tv, bare fordi du ikke vil betale for taxi? Er det rettferdig at kollegene må dekke opp for deg fordi du ikke evner å komme deg på jobb?

Anonymous poster hash: dfbb4...458

Hvor kom det fram at en skulle plutselig sitte å se på tv? Gjør man kanskje ikke det mens syke unger sover heller?

Det er ikke noe særlig anderledes enn at et barn blir sykt. Shit happens. Kan ikke seriøst mene at folk skal gjøre slikt når de blir ruinert av det?! Og det med at kollegene ikke skal lide for noe en selv ikke har kontroll over. Det er jo helt sinnsykt! Sorry, men det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Shit happens, og det må en arbeidsgiver regne med. Det får være måte på!

Edit; Har man ikke mulighet, så har man ikke mulighet. Sånn er det bare.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bare en ting man kan gjøre.

Dette var sånn ca det jeg faktisk gjorde når min ikke ville starte. Heldigvis, vet jeg at bilen min er shit og hadde beregnet med god tid slik at jeg kunne ta buss uten å bli veldig forsinket.

Anonymous poster hash: 5a14f...3a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gidder ta taxi? Syns jeg ser noen av dere her ta taxi i rush i to timer for å komme dere på jobb. Ja, det syns jeg virkelig jeg ser. Løgnere, the lot of ya.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gidder ta taxi? Syns jeg ser noen av dere her ta taxi i rush i to timer for å komme dere på jobb. Ja, det syns jeg virkelig jeg ser. Løgnere, the lot of ya.

Ja, det har jeg gjort.

Var lur nok til å avtale fastpris før jeg satte meg inn. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Ikke gidder ta taxi? Syns jeg ser noen av dere her ta taxi i rush i to timer for å komme dere på jobb. Ja, det syns jeg virkelig jeg ser. Løgnere, the lot of ya.

Der det er rushtrafikk er det kollektivtransport - problem solved!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Unnskyld, men mener du seriøst at man skal ruinere seg på å ta taxi. Hva mener du de som bor langt unna, og utenfor kollektivtransport liksom skal gjøre? En taxi inn til byen på under fem minutter her koster langt over en hundrings. Hva tror du da f.eks. en tur på tre-fire mil blir da? :klaske:

Selvfølgelig mener jeg det! Jeg er sjokkert over dere som synes det er arbeidsgivers problem at dere ikke får start på bilen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...