Gå til innhold

Er rettetang farlig for barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte bare på om det var farlig for små barn, og hvor varme de ble de små rettetengene.

Jeg kan ikke med sånne ting, å synes det er rart at du drar fram en brystoperasjon for å gjøre sammenligning?

Som sagt, satt veldig på spissen. Poenget er at barn kan ikke få velge alt selv. Og jeg må si, om du er seriøs så mistenker jeg sterkt at barnet ditt sitt ønske om rettetang er printet inn i hodet hennes av nettopp deg. Nekter å tro at en 5åring ikke ønsker seg noe annet enn en rettetang til bursdagen sin

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sagt, satt veldig på spissen. Poenget er at barn kan ikke få velge alt selv. Og jeg må si, om du er seriøs så mistenker jeg sterkt at barnet ditt sitt ønske om rettetang er printet inn i hodet hennes av nettopp deg. Nekter å tro at en 5åring ikke ønsker seg noe annet enn en rettetang til bursdagen sin

Jeg har aldri vært interesert i verken hår eller mote og aldri eid en rettetang før, så jeg har ikke sagt at hun må ha dette.

Jeg har sagt at hun har hatt mest lyst på en mini rettetang å har vært veldig giret på dette etter å ha vært på besøk med en venine å fikk prøve det. Synes du er veldig frekk som sier at jeg har sagt at hun må ha en rettetang!!

Skrevet

Kan jeg ikke kjøpe det heller nå da?

Det er en hårflettemaskin, å håret kommer ikke til å bli flettet bare sette seg fast i håret. Da er det mye bedre at du fletter henne på den gamle måten.
Skrevet (endret)

Jeg er 21 og brenner meg fortsatt på rettetanga. Just sayin'

Endret av Jumo
  • Liker 2
Skrevet

Takk for noen gode tilbakemeldinger, men forstår ikke hvorfor mange kaller meg for et troll og sier at jeg er dum og ikke har noen inteligens når jeg bare ville ha hjelp med et spørsmål?

Jeg fant også plutselig noen vamrebeskyttende hansker til rettetang her, da kan jeg vell være mer sikker på

at hun ikke brenner seg? http://haargrossisten.no/elektriske-artikler/varmebeskyttende-hanske

Skrevet

Rettetang til en 5-åring?

For en syk verden vi lever i. Kjøp nå for all del en rettetang, men det er ikke ungen som som skal bruke den, det er du som voksen. De kommer med bruksanvisning for en grunn...

Og det er ikke bare fingrene som kan bli svidd av en rettetang, bare så det er sagt. Litt for nærme hodebunnen og det er gjort, for ikke å snakke om ørene som har en tendens til å være i veien når man driver på. Og 160-200 grader er ikke bra for håret i lengden, og holder du den for lenge på så svir den jo av håret

• Liker 3
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet (endret)

Takk for noen gode tilbakemeldinger, men forstår ikke hvorfor mange kaller meg for et troll og sier at jeg er dum og ikke har noen inteligens når jeg bare ville ha hjelp med et spørsmål?

Jeg fant også plutselig noen vamrebeskyttende hansker til rettetang her, da kan jeg vell være mer sikker på

at hun ikke brenner seg? http://haargrossisten.no/elektriske-artikler/varmebeskyttende-hanske

Mest sannsynlig fordi du oppfører deg som eit troll.

Skal sei dette til deg på ein enkel måte: Det er uansvarlig å la ein 5-åring ha sin egen rettetang.

edit: Som ho har fri tilgang til og får bruke aleine.

Endret av Hinkelpinkel
  • Liker 3
Skrevet

På hvilken måte er det uansvarlig å la en femåring eie en rettetang som barnet ikke får bruke alene?

Å la en femåring få fri tilgang til å bruke en rettetang alene er uansvarlig.

• Liker 1
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

På hvilken måte er det uansvarlig å la en femåring eie en rettetang som barnet ikke får bruke alene?

Å la en femåring få fri tilgang til å bruke en rettetang alene er uansvarlig.

Eg rekna nesten med at folk forstod at det var det eg meinte, siden heile denne tråden handler om at denne 5-åringen skal ha sin egen rettetang for å bruke aleine. Men eg har endra det.

• Liker 1
Skrevet

De hanskene funker ikke lengere enn to sekunder og er nesten verre enn ingenting. Har brent meg mer med hansker enn uten, de gir falsk trygghet.

• Liker 2
Skrevet

Nå når du har fått så mange negative tilbakemeldinger på å kjøpe rettetang til din 5-åring så synes jeg du bør da tilbakemeldingene til deg og droppe å kjøpe rettetang. En 5-åring har overhodet ikke noe behov for rettetang (eller for å rette ut håret sitt). Selv om jenta hadde en kjekk opplevelse og sier hun ønsker seg det så er det ikke dermed sagt du skal kjøpe det. Da mi jente var 5 så fikk hun ride på tanta si sin hest, og selvfølgelig ønsket jenta mi seg hest! Men aldri i livet om jeg ville kjøpe hest til henne bare pga hun hadde en kjekk opplevelse!

Hvis hun er glad i å stæsje og dalle seg så ville jeg heller kjøpt hårmascara (ligner på mascara, men med farge som lager striper i håret. Vaskes ut ved neste hårvask, og du kjøper det rimelig på H&M), "sminke" på BR leker som du kan vaske av..

Eller, hva med denne?

http://www.br.no/fætter-br-butik/rollelek-og-rollespill/sminke-og-frisørhode/fashion-girl-sminke-og-frisørhode?id=630970&vid=143817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...