Gå til innhold

Er rettetang farlig for barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hva skal jeg kjøpe da når det er dette hun ønsker?

Hvorfor snakker du om troll?

Så hvis datteren din ønsker seg pupper når hun blir 12år så gir du henne gavekort på brystoperasjon fordi det er DET hu ønsker seg? Satt på spissen, men man kan ikke la små barn få akkurat hva de ønsker seg til en hver tid

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor varme blir de da?

Jeg vet ikke hvor mange grader de blir, men varme nok til at hun kan brenne seg kraftig, svi av håret og starte brann. Det er ikke en leke.

• Liker 3
Skrevet

Så hvis datteren din ønsker seg pupper når hun blir 12år så gir du henne gavekort på brystoperasjon fordi det er DET hu ønsker seg? Satt på spissen, men man kan ikke la små barn få akkurat hva de ønsker seg til en hver tid

Jeg lurte bare på om det var farlig for små barn, og hvor varme de ble de små rettetengene.

Jeg kan ikke med sånne ting, å synes det er rart at du drar fram en brystoperasjon for å gjøre sammenligning?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange grader de blir, men varme nok til at hun kan brenne seg kraftig, svi av håret og starte brann. Det er ikke en leke.

Jeg forstår det nå...

Skrevet

Å kjøpe en rettetang som du kan hjelpe henne med innimellom er jo en god ide, og at du ikke vet hvordan du skal bruke det trenger ikke være noen hindring.

Se videoer på nettet og lær det, og varmebeskyttende produkt i håret slik at håret blir minst mulig skadet.

Men andre forslag er jo strikker, spenner, egen kul hårbørste som er god å bruke i krøllete hår f.eks.

Neglelakker, liten negleklipper, toalettveske.

Et annet tips er hvis du har en Extra-leker butikk i nærheten.

Der er det stort utvalg av forskjellige ting til forskjellige aldre, samt at prisene ofte er mye rimeligere enn andre lekebutikker, det har reddet oss til bursdager og jul, både når det gjelder gaver til egne barn, nevøer, nieser og venner av barna osv....

Skrevet

Å kjøpe en rettetang som du kan hjelpe henne med innimellom er jo en god ide, og at du ikke vet hvordan du skal bruke det trenger ikke være noen hindring.

Se videoer på nettet og lær det, og varmebeskyttende produkt i håret slik at håret blir minst mulig skadet.

Men andre forslag er jo strikker, spenner, egen kul hårbørste som er god å bruke i krøllete hår f.eks.

Neglelakker, liten negleklipper, toalettveske.

Et annet tips er hvis du har en Extra-leker butikk i nærheten.

Der er det stort utvalg av forskjellige ting til forskjellige aldre, samt at prisene ofte er mye rimeligere enn andre lekebutikker, det har reddet oss til bursdager og jul, både når det gjelder gaver til egne barn, nevøer, nieser og venner av barna osv....

Men blir litt redd for å bruke rettetang når alle side at hun kan bli veldig brannskadet å at ting kan ta fyr. Har du noen gode videoer du vet om?

Skrevet

Hva er det du som voksen rollemodell forteller datteren din på 5 år hvis du gir henne en rettetang? Det er din jobb som mor å holde utseendefokus borte lengst mulig, ikke dra det inn i hus. Hun er da bra nok selv om håret ikke er rett??

Dette synes jeg var en dårlig idé, i tillegg stor sjans for brannskader. Jenta blir ikke lei seg hvis hun får en annen fin gave å fokusere på.

Hva med lego? Trimmer hjernen også. Og noen gøye hårstrikker kanskje.

• Liker 9
Skrevet

Hva er det du som voksen rollemodell forteller datteren din på 5 år hvis du gir henne en rettetang? Det er din jobb som mor å holde utseendefokus borte lengst mulig, ikke dra det inn i hus. Hun er da bra nok selv om håret ikke er rett??

Dette synes jeg var en dårlig idé, i tillegg stor sjans for brannskader. Jenta blir ikke lei seg hvis hun får en annen fin gave å fokusere på.

Hva med lego? Trimmer hjernen også. Og noen gøye hårstrikker kanskje.

Hun synes hun ble så fin når hun prøvde det med en venine, så jeg ville at hun skulle bli glad for gaven :) Men det er mange som sier at den blir ekstremt varm, så jeg tror ikke jeg kjøper det uansett..

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel bare en ny reklametråd for den rettetang-siden. ingen er så dum som ts prøver å fremstille seg som.

Anonymous poster hash: 62508...e3a
  • Liker 8
Skrevet
Det der kommer bare til å sette seg fast i håret, så lekene må klippes ut etterpå.
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere brannsår på håndleddene etter litt rask bruk av rettetang (og jeg kjøpte min første da jeg var 18). De blir glovarme. Jeg ville aldri gitt dette til en 5-åring, eller latt en 5-åring bruke dette alene.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal begynne å gi skjønnhetsprodukter i denne alderen. I mitt hode blir dette helt feil, og gir feil signaler til barn. Da jeg var 5 var det kuleste å plaske i søla.

Anonymous poster hash: 4d546...dbb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene, men RETTETANG til en 5 år gammel jente??

En ting er om hun skulle brenne seg skikkelig, det kommer garantert til å skje, men hva hvis hun ikke slår den av og den blir liggende gloheit uten oppsyn? Det er jo brannfarlig!

Rettetang sliter også veldig på håret, så slike ting burde ikke små barn ha!

Anonymous poster hash: 3a8d3...999
  • Liker 2
Skrevet

Det der kommer bare til å sette seg fast i håret, så lekene må klippes ut etterpå.

Kan jeg ikke kjøpe det heller nå da?

Skrevet

Er det ingen som vet nøyaktig hvor varm en litten rettetang kan bli når en stor en kan begynne på 160??

Like varm som en vanlig en. Dvs alt for varm for en unge på 5 år!

Barn og rettetang er en kombinasjon som absolutt ikke hører sammen. Barn kan få alvorlige brannskader ved eksponering for noe som holder 60 grader i noen få sekunder. Hva tror du da at noe som holder MINST 160 grader gjør?

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Hun kommer sikkert til å bare mase på å få bruke den selv, det vet jeg ikke om jeg orker.

Viss du ikkje orkar å seie nei og å sette grenser for jenta di så trur eg du skal jobbe litt med akkurat det. Og så bør du tenke litt over kva det gjer med ei lita jente å heile tida ha fokus på korleis ho ser ut og om ho er fin. Det gir eit enormt sug etter bekreftelse, og gjer at ho søker det i form av tilbakemelding på korleis ho ser ut gjennom heile livet. Slitsomt både for henne og alle andre rundt henne. Ha heller fokus på kva ho kan og gjer. Les denne: http://latinafatale.com/2011/07/21/how-to-talk-to-little-girls/

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Niennas, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...