Gå til innhold

Er rettetang farlig for barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På informasjonen om den rosa tangen på første link, står det at den kommer raskt opp i 200 grader.

Det er ingenting galt i å kjøpe rettetang til jentungen, men la henne i himmelens navn ikke holde på alene.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

På beskrivelsen av den rosa står det "kommer raskt opp i 200grader".

Min datter på 9 får ikke røre rettetanga alene, jeg er så redd for brannskader!

Endret av -hild
  • Liker 3
Skrevet (endret)

En liten rettetang blir nok like varm som en stor rettetang, den er ikke lagd for barn, den er laget for å rette ut kortete hår som f.eks pannelugg og til å ha med på reise.

Selger de rettetang i lekebutikken kanskje? Nei!! De er ikke laget for barn!!

Men hva skal jeg kjøpe da når det er dette hun ønsker?

Endret av Niennas
  • Liker 1
Skrevet

På informasjonen om den rosa tangen på første link, står det at den kommer raskt opp i 200 grader.

Det er ingenting galt i å kjøpe rettetang til jentungen, men la henne i himmelens navn ikke holde på alene.

Så jeg må være der å hjelpe når hun skal bruke den da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må bare la henne brenne seg. Kaster du kaffe på henne for moro skyld å?

Anonymous poster hash: 4547a...bbf
  • Liker 8
Skrevet

Jeg vil ikke at hun skaø få brannskader, men hun er veldig rolig å forsiktig av seg.

Mange som sier at det er farlig men vet ikke hva jeg skal kjøpe...

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal jeg kjøpe da når det er dette hun ønsker?

Hvorfor snakker du om troll?

Spør om hun ønsker seg noe annet? De aller fleste 5-åringer ønsker seg mer enn bare en ting.

Anonymous poster hash: 5e47e...9e6

• Liker 7
Skrevet

Nei, du må bare la henne brenne seg. Kaster du kaffe på henne for moro skyld å?

Anonymous poster hash: 4547a...bbf

Hvorfor skal jeg kaste ksffe på henne?

Skrevet

Ja.

En rettetang kan forårsake alvorlige brannskader som vil kreve omfattende behandling og vanvittige smerter. Det er IKKE et leketøy, men et redskap.

• Liker 3
Skrevet

Spør om hun ønsker seg noe annet? De aller fleste 5-åringer ønsker seg mer enn bare en ting.

Anonymous poster hash: 5e47e...9e6

Hun har vært helt hekta etter at hun besøkte en venine for litt siden..kun det hun snakker om, men når så mange snakker om at hun kan brenne seg så er det kansje lurest å la være, selv om hun blir skuffa. Har ikke så mye penger desvere, har du et bra tips til under 300 kroner?

Skrevet

Såklart, du lar da ikke en 5-åring drive med en rettetang alene, har selv brent meg såvidt på min og det gjør sabla vondt. Da har jeg vært bare såvidt borti...

Ikke minst har det noe med brannsikkerhet og gjøre og, du vet aldri hvordan barnet vil etterlate seg rettetangen, veldig fint hvis den ligger slik til at kontakten fortsatt står i, varmen på og det tar fyr i noe....

Enten så kjøper du og presiserer at dette er kun til bruk til fest og når du kan være der sammen med henne. Og den bør legges på et sted hun ikke kan nå frem til.

Kan du ikke det så får du la være å kjøpe det, barna har bare godt av å ikke få oppfylt ethvert ønske.

Og høres litt rart ut om en 5-åring ikke har andre ønsker enn rettetang....?

• Liker 4
Skrevet

Er det noen som har tips til andre gaver, hun liker veldig godt å holde på med hår.

Har ikke så mye penger, maks 300!

Skrevet

Såklart, du lar da ikke en 5-åring drive med en rettetang alene, har selv brent meg såvidt på min og det gjør sabla vondt. Da har jeg vært bare såvidt borti...

Ikke minst har det noe med brannsikkerhet og gjøre og, du vet aldri hvordan barnet vil etterlate seg rettetangen, veldig fint hvis den ligger slik til at kontakten fortsatt står i, varmen på og det tar fyr i noe....

Enten så kjøper du og presiserer at dette er kun til bruk til fest og når du kan være der sammen med henne. Og den bør legges på et sted hun ikke kan nå frem til.

Kan du ikke det så får du la være å kjøpe det, barna har bare godt av å ikke få oppfylt ethvert ønske.

Og høres litt rart ut om en 5-åring ikke har andre ønsker enn rettetang....?

Hun har bare vært helt hektet etter hun var på besøk med en venine, snakker kun om en ting. Du vet sikkert hvordan barn kan være noen ganger:) Hun har stor krøllete hår å synes det var magisk når hun fikk rett hår :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du rettetang selv? Bruk den på henne en gang i blant, f.eks til bursdagen hennes. Og DU må bruke den da. Da blir hun helt sikkert fornøyd, er jo det glatte håret hun vil ha, ikke nødvendigvis en rettetang.

Du kan jo se på en leke butikk om de har en lekerettetang, altså en uten strømtilkobling, så kan hun bruke den etterpå og late som at hun retter ut håret sitt. Hvis du ikke finner det så kjøp noe helt annet, hun overlever. Hadde du kjøpt henne kniver om det var det eneste hun ønsket seg? Eller en flaske vin? Man kan ikke alltid gi barna det de ønsker seg.

Anonymous poster hash: abab1...aa8
  • Liker 6
Skrevet

Jeg forstår jo at hun ønsker seg det :) men jeg synes du bør finne noe annet..

* Armbåndsur hvis hun ikke har det

* Brettspill eller dataspill hvis hun har data

* Klær

* Sparkesykkel

* Kinobilletter

* Smykker og armbånd

* Flotte, fargerike hårstrikk. Det kan man få på Toys`r`us faktisk.

* Prinsesseting hvis hun liker de

• Liker 3
Skrevet

De små blir ikke mindre varme, de er mindre for at det skal være mer praktisk å ha med seg når man er ute på reise.

En 5-åring har ikke noe med rettetang å gjøre....

Tidligst i tenårene, da kommer kanskje ønsket etterhvert og det vil være mer naturlig.

Sikker på at 5-åringen vil bli glad for så mye annet enn en rettetang også....

Har du noen tips da?

Skrevet

Hun kommer sikkert til å bare mase på å få bruke den selv, det vet jeg ikke om jeg orker.. Har du noen tips til hva en kan kjøpe, noen andre hår greier?

Skrevet

Jeg forstår jo at hun ønsker seg det :) men jeg synes du bør finne noe annet..

* Armbåndsur hvis hun ikke har det

* Brettspill eller dataspill hvis hun har data

* Klær

* Sparkesykkel

* Kinobilletter

* Smykker og armbånd

* Flotte, fargerike hårstrikk. Det kan man få på Toys`r`us faktisk.

* Prinsesseting hvis hun liker de

Ja hun er veldig rosa som mange andre jenter så kansje noen prinsesse ting, men tror hun uansett blir skuffet da. Men ser det er mange som skriver om at hunn kan brenne seg å det er ikke bra!

Skrevet

Har du rettetang selv? Bruk den på henne en gang i blant, f.eks til bursdagen hennes. Og DU må bruke den da. Da blir hun helt sikkert fornøyd, er jo det glatte håret hun vil ha, ikke nødvendigvis en rettetang.

Du kan jo se på en leke butikk om de har en lekerettetang, altså en uten strømtilkobling, så kan hun bruke den etterpå og late som at hun retter ut håret sitt. Hvis du ikke finner det så kjøp noe helt annet, hun overlever. Hadde du kjøpt henne kniver om det var det eneste hun ønsket seg? Eller en flaske vin? Man kan ikke alltid gi barna det de ønsker seg.

Anonymous poster hash: abab1...aa8

Har ikke rettetang selv, har veldig mye krøller som min datter.

Så jeg kan ikke med rettetang å kan ikke hjelpe henne med det :(

Nei hun kan ikke få alt, men hun ville veldig ha dette...

Skrevet

Det var kanskje litt varmt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...