Gå til innhold

Engels treningsdagbok

Engel

Anbefalte innlegg

Var ute og løp intervaller i går! 15x40 sek, 20 sek pause... Ikke all verden å skryte av, men ble litt tempotrening i det minste.

Bursdagsfeiring for svigerinne i dag, pølser og kake... veldig sunn løpsoppkjøring med masse bursdager i mai.:fnise: Nåja, får se om jeg får gått en tur etterpå i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ble det en runde på 6 km i går, men uten futt for å si det sånn. Hadde problemer med magen i hele går, også på løpeturen.

Men nå får det bare gå som det går på lørdag.:) Har ikke tid til å trene mer før det, og det er ingen vits heller. Jeg sykler til og fra jobb da, så får jo rørt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en runde på 6 km her i formiddag også, så får det gå som det går på lørdag. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Wolfmoon skrev:

Det ble en runde på 6 km her i formiddag også, så får det gå som det går på lørdag. Lykke til! :)

Takk, Takk!:) Er smånervøs kjenner jeg. noe som er helt tullete når man er lavnivås-mosjonist som meg som i bestefall kan kjempe om en plass sånn omtrent midt i aldersgruppa (sånn rundt plass 40 kanskje...). Men vil jo gjerne prestere godt for meg å være da. Selv om jeg prøver å se på dette løpet som ren gjennomkjøring i opptrening til løpet om 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk overraskende rolig, men det er kanskje fordi jeg føler at jeg har slått de andre jeg kjenner allerede, siden jeg stiller i 10 km og de i 5 km :laugh:  Har du noe tidsmål, eller blir det bare gjennomkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er årets først løp gjennomført! Helt greit fornøyd.

Wolfmoon: Jeg hadde som mål å se 57-tallet først, eller ikke høyere enn det da. Ellers tørte jeg ikke håpe formye med ukjent løype som jeg ikke har løpt før. Endte med tida 56:33, men da var løypa 9,9 km i følge både Garmin og Endomondo. Med tanke på at jeg fikk hold i nesten alle nedoverbakker (tror det var pga en halv banan jeg dyttet innpå bare 30 min før start) så var det en grei gjennomkjøring. Ble 42. plass i aldersklassen, av 110 startende. Helt ok det. Løpet i slutten av juni skal gjennomføres på under 56 min (fjordårets tid var 56:06), og den løypa er nesten 10,2 km, så det er bare å legge seg i hardtrening den siste månden. Men har da tro på at jeg skal klare målet så lenge jeg ikke blir syk eller noe nå i juni. Må ellers si at for 3 år siden løp jeg 10 km på tider rundt der du er nå. Så det er bare å stå på!;) Ellers hadde jeg også samme fordel som deg, de andre var sammen med løp 5 km. Men så er de ferske løpere i forhold til meg da, jeg har løpt jevnlig i 4-5 år nå. Så da må man jo sette seg litt høyere mål etter hvert.

Tok en sjekk på Endomondo, og fant ut at jeg bare mangler noen få km på å ha løpt over 10 mil i mai også, enda så hektisk mai ha vært. Så det er jeg veldig fornøyd med. Skal prøve å få tatt meg en liten runde i kveld. Kjenner jeg er litt småstøl i leggene etter lørdag, så det blir bare en rolig runde for å løse opp litt. Og så kjenner jeg at løpet ga meg litt motivasjon igjen. I forrige uke var jeg nemlig veldig lei.:fnise: Det går litt opp og ned.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror de burde ha kontrollermålt den løypa altså, for siden alle med GPS havnet under 10 og 5, så var den nok ikke helt riktig. Ikke at det spiller så stor rolle, altså, men rett skal være rett :laugh:

Det er godt å høre at flere har vært der jeg er nå, og at det kan bli bedre, for når man leser i forum med lesere, så høres det ut som om alle løper 10 km sub 40 og halvmaraton på timen eller noe sånn :fnise: Har jo et mål om å komme under timen på 10 km, men jeg trener jo ikke strukturert nok til at jeg raskt kommer dit. Og hvis jeg skulle trene strukturert, tror jeg fort jeg kunne endt opp med å ikke løpe :P

Jeg endte på 88 løpte kilomter i mai, godt fornøyd med det i grunn. Tror ikke jeg rekker en løpetur til i morgen. Og med tanken på hvordan beina kjentes i dag, så tror jeg ikke jeg har 12 km inne heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 5 km rolig løpetur i går, deilig! Og litt styrketrening etterpå.:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og løp ca 6 km på torsdag i forrige uke, i 27 varmegrader. Det var håpløst. Pulsen ble skyhøy straks jeg prøvde å øke tempoet litt eller løp opp en bakke, så måtte bare ta det ekstremt rolig. Så har jeg ikke rukket noe trening siden, men skal definitivt ut i kveld. Litt bedre temperatur nå heldigvis. Jeg kan godt vente med den ekstreme varmen til ferien jeg altså, trenger den ikke nå i juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk løpt nesten 8 km i går, men det gikk tungt og sakte. Formen er ikke der i det heletatt.:icon_frown:

Skal prøve meg på noen intervaller i dag, se om det kan hjelpe å få igang kroppen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 6 km rolig jogg/gange. Var totalt utslitt etter 2 dager med intenst kurs og lite søvn, så tørte ikke presse kroppen. Men samtidig MÅTTE jeg bare komme meeg ut litt. I dag er jeg småøm i hele kroppen, og fortsatt veldig sliten. Håper bare ikke at jeg blir syk... Ingen tid til trening i dag. Men i morgen bør jeg få tatt en skikkelig økt. MÅ få tatt en skikkelig økt. Neste uke er nemlig også ekstremt hektisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig oppdatert her, men ja, har vært ekstremt hektisk. De siste par ukene før skoleferien er et rent h... Men nå er det heldigvis over! Og nå er det bare 1 uke til løp, så det får bare gå som det går. Formen er IKKE inne for å si det sånn.

Trening siden sist:

11. juni gåtur pga litt hard sommeravslutning på jobb kvelden før :rodme:

12 juni 9,6 km løpetur

16. juni 6,2 km løpetur

18. juni 5,3 km intervaller

Så er planen en skikkelig 10 km i kveld, men nå er det pokker meg plutselig meldt høljregn, så er litt spent på den... Mulig det må bli en kortere tur om det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stolt av meg selv! :tommelsmil: Gjennomførte 10 km i regn og vind i går! Og kroppen føltes bra for en gangs skyld, så løp og gliste for meg selv. Må å sett idiotisk ut, men det var så godt som ingen mennesker ute pga været, så det var jo helt greit. :fnise:

I dag har jeg tenkt å ta en tur på utetrening med " 20 min Løpeteknikk". Spent på om det er bra eller bare helt generelt. Litt redd det er beregnet på nybegynnere på løping bare. Uansett så kan det kombineres med en løpetur, så helt greit å gjøre. Litt sent å få endret på teknikken før løpet nå, men alltid greit å få med seg noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 10 km løp i morgen. Der jeg liksom skulle prøve å sette ny pers... Jeg har svært liten tro på å klare det i år altså, har fått trent altfor dårlig den siste mnd. Har løpt ca 5 mil i juni, mot 10 mil i april og mai. Og kroppen har fullstendig manglet energi og overskudd på 80% av de treningsøktene jeg HAR fått gjennomført. Er derfor også veldig usikker på hvordan jeg skal legge opp løpet i morgen. Om jeg skal starte i den farten jeg vet jeg må ha for å sette pers, med risiko for å sprekke, eller om jeg skal starte roligere. Får prøve å kjenne litt på dagsformen. Jeg vet jeg har litt å gå på psykisk også. Jeg er alltid så redd for å gå tom for krefter at jeg gjerne har igjen masse når jeg kommer i mål. I år skal jeg prøve å satse litt mer på slutten, man klarer mer enn man tror.

Den "løpeteknikk-økta" på tirsdag var forresten ikke noe nytt. Mye folk og bare de vanlige drilløvelsene, så det var lite nyttig. Men ble jo litt variasjon mot en ren løpetur da. Var dønn sliten i kroppen da også, null energi. Nei, er litt bekymret for det løpet i morgen altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp fullført på 5 sek dårligere tid enn i fjor. greit nok, om enn litt surt når det er så lite det er snakk om. Men med tanke på hvordan treningen har vært de siste ukene hadde jeg nesten forventet dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Ble 2 løpeturer uka etter løpet, så en uke på ferie uten trening... Jaja, sikkert sunt innimellom det også.

Løping 5 km rolig + styrketrening på søndag, innetrening styrke på tirsdag (bøtta ned ute), og er litt usikker på hva jeg skal trene i dag.... Jeg sliter med motivasjonen og klarer ikke presse meg selv noe for tida, så jeg bør dra på organisert utetrening i dag for å bli pushet bitte litt i alle fall. Får se om jeg kommer meg avgårde... Det starter 17.30, noe som er litt tidligere enn jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på utetrening på torsdag. Var ok, men nesten bare styrke og lite kondisjonstrening. Ny instruktør, nye øvelser og vanskelig å vite hvor mye men burde pushe. Kunne nok kjørt en del hardere.

Fredag og lørdag ble det ikke trening, bare en gåtur på fredagen. I går søndag ble det nesten 7 km joggetur + styketrening for rumpe/lår, mage og armer/bryst.

I morgen blir det fjelltur, så dropper trening i dag.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

På tide å oppdatere litt her også. Jeg har trent jevnt og trutt i ferien. Men ikke hardt, bare "vedlikeholdstrening". Tilbake til hverdagen denne uka, så da ble det løpetur på søndag, 7 km, spinning på mandag (utrolig bra time med masse harde intervaller!), hviledag på tirsdag med gåtur bare, og 6 km løpetur i går. Har prøvd å trene litt styrke etter løpeturene også.

I dag er det grilling på jobben, så null trening. Men sykler til og fra jobb da, 6 km hver vei.

La på meg 2 kg i ferien også, men 1 av dem er allerede borte. Helt greit da, jeg tåler det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ble ikke så veldig mye trening i forrige uke. En 9 km på lørdagen, en 5 km på mandag, og så 3 km med 11-åringen på onsdag. Og så løp jeg 9,7 km i går (søndag), en veldig deilig tur faktisk, der kroppen endelig funket litt igjen.

Staffetten jeg egentlig skulle løpe sammen med kollegaer 3. september utgikk. Så nå vurderer jeg å hive meg med på KK-mila i Oslo istedet. Men det er mye som skjer i helgene nå, så får se om jeg får det til.

I dag skal jeg prøve å komme meg på bootcamp. Ny instruktør, så det blir litt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...