Gå til innhold

Når mannen er på reisejobb rundt termin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man da? Ber noen venner overnatte hos seg?

Eller bare satse på at man får bestilt taxi i tide?

Eg er førstegangsfødene og bor 40 min unna sykehuset..

Anonymous poster hash: c188f...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som oftest så har man tid på seg når man er førstegangsfødende. Og 40 min reisevei er normalt sett ikke noe problem.

Ta kontakt med fødeavdelingen når du tror fødselen er i gang så veileder de deg(kan være greit å si fra at du er alene)



Anonymous poster hash: 34963...344
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må han reise bort, da? Det bør vel være veldig viktig for at han skal reise når du er innenfor termin... Arbeidsgiveren tar vel hensyn til det?

Men om han må så klarer du deg nok fint, men jeg ville avtalt med familie eller en god venninne at du kan ringe når som helst på døgnet om du trenger hjelp. Ellers bør du holde kontakten med fødeavdelingen fra starten, og be om å få komme inn tidlig.

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt en til å overnatte hos meg tror jeg, selv om du sikkert rekker det så kan det jo være greit å ha noen å støtte seg på... Du vet jo ikke hvordan du kommer til å reagere.



Anonymous poster hash: 055ad...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt noen til å overnatte for å passe på meg. Det kan gå fort også for førstegangs, iallefall så fort at man helst vil unngå å styre med taxi og sykehus osv. Noen fødsler starter med vannavgang og kraftige rier, da vil man komme seg ivei raskt fordi jo kraftigere rier, jo mer ubehagelig å sitte i bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Ville hatt en venninne eller familiemedlem hos meg.. Du vet jo ikke hvordan fødselen starter, eller hvor sterke smerter du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre venner og familie bor mange mil unna, så er det sjeldent noe problem å være alene rundt termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først og fremst krevd at hans arbeidsgiver tar hensyn til termin. Er jobben hans viktigere enn det som burde være det viktigste i hele livet hans, nemlig fødselen av at hans første barn? Jeg kan ikke skjønne det, og min mann hadde garantert sagt til arbeidsgiver at det er uaktuelt å reise innenfor noen uker rundt termin.

Men nå det er sagt, hvis det er helt umulig å unngå ville jeg bare sørget for at du har noen on-call som kan være hos deg innenfor en halvtime. Det er ekstremt sjelden at det går så fort med førstegangs at du ikke rekker å vente på noen før du må dra til sykehuset. Du kan jo ikke akkurat ha noen boende hos deg i 5 uker heller. Det kan jo skje når som helst innenfor noen uker før og to uker etter, som er maks overtid før igangsettelse.

Anonymous poster hash: 42e0a...d55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...