Gå til innhold

Begynne å spise fisk - tips til middager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å jekke seg ned noen hakk og lese tråden? Da ser du at jeg har tipset TS om å oppsøke lokale fiskemarkeder og be om tips til tilbehør og tilberedning, sjekke ut hva restaurantene serverer og oppskrifter som benyttes der hun bor. I tillegg hadde jeg en lang liste over retter jeg pleier å lage.

Hvis man aldri har bodd i utlandet er det lett å tro at alt er som hjemme på berget. Det varierer veldig fra land til land og by til by hvilke fiskesorter som er tilgjengelige og hva slags grønnsaker som er å få tak i. Man skal ikke reise langt fra Norge før nye sorter dukker opp, mens de som vanligvis er billige i Norge koster en hel formue.

Anonymous poster hash: 4b8fe...fb9

Jeg foreslår at DU kan jekke deg ned noen hakk, lese svaret Brunhilde ga deg et par ganger til og avrunde det hele med å passe dine egne saker.

Jeg kom inn i tråden for å tipse TS om enkle oppskrifter hun kan finne på nett, hvorvidt de oppskriftene passer hennes situasjon eller ei er opp til TS å avgjøre. Ikke deg.

Anonymous poster hash: 7cb86...321

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår at DU kan jekke deg ned noen hakk, lese svaret Brunhilde ga deg et par ganger til og avrunde det hele med å passe dine egne saker.

Jeg kom inn i tråden for å tipse TS om enkle oppskrifter hun kan finne på nett, hvorvidt de oppskriftene passer hennes situasjon eller ei er opp til TS å avgjøre. Ikke deg.

Jeg har lest hele tråden og har ikke kalt noen dust, i motsetning til deg.

Det var TS selv som poengterte at noen av tipsene kunne bli vanskelige fordi hun bor i utlandet. Da er det lov å ta hensyn til det når man skriver tips og ikke bare si "gå på Rema".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest hele tråden og har ikke kalt noen dust, i motsetning til deg.

Det var TS selv som poengterte at noen av tipsene kunne bli vanskelige fordi hun bor i utlandet. Da er det lov å ta hensyn til det når man skriver tips og ikke bare si "gå på Rema".

Jeg kalte deg dust fordi du kom med en unødvendig og spydig bemerkning på noe som er ment som et godt råd fra min side.

Jeg har heller ikke sagt at hun kan gå på rema; jeg har flere ganger poengtert at oppskriftene ligger til allmenn beskuelse på nettet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kalte deg dust fordi du kom med en unødvendig og spydig bemerkning på noe som er ment som et godt råd fra min side.

Jeg har heller ikke sagt at hun kan gå på rema; jeg har flere ganger poengtert at oppskriftene ligger til allmenn beskuelse på nettet.

Det jeg kommenterte var et gratis hefte fra Rema, altså ikke oppskrifter på nett, og videre de rimelige og gode ingrediensene som ikke nødvendigvis er rimelige og gode og kanskje ikke engang tilgjengelige der TS bor.

Det er lov å være saklig selv om man er uenig, og jeg synes ikke unnskyldningen du har for å gå til personangrep holder særlig mål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg kommenterte var et gratis hefte fra Rema, altså ikke oppskrifter på nett, og videre de rimelige og gode ingrediensene som ikke nødvendigvis er rimelige og gode og kanskje ikke engang tilgjengelige der TS bor.

Det er lov å være saklig selv om man er uenig, og jeg synes ikke unnskyldningen du har for å gå til personangrep holder særlig mål.

Og jeg synes ikke unnskyldningen din for å henge som en igle på meg holder særlig mål, så vennligst kutt ut.

Jeg poster som sagt tips til oppskrifter, hvorvidt TS får tak i ingrediensene eller ei aner jeg ikke. Men det er ikke verre enn at hun selv leser gjennom oppskriftene og forkaster dem dersom de ikke virker interessante.

Flere her har også kommet med tips til ting som kan erstatte ingredienser de ikke har eller ikke finner, selv gidder jeg som sagt heller ikke følge oppskrifter slavisk og maten blir likevel god.

TS

Jeg personlig er veldig glad i oppskriften på marinert laks.

1 finhakket chili

3 ss soyasaus

1/2 lime

1 ss ingefær (jeg bruker fersk)

3 ss olivenolje

500 g laksebiter legges i og hele herligheten marineres i 20 minutter.

Oppskriften er her.

http://www.rema.no/oppskrifter/laks-%C2%ABginger-lime%C2%BB-med-rissalat/REC-68483

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke det at det er så viktig, men oppskriftsheftene til Rema er vel tilgjengelig på nett og. Jeg har i hvert fall funnet oppskrifter fra heftene der.

Anonymous poster hash: cd45c...34f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...