Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har aldri likt fisk og har spist veldig lite av det opp igjennom - det eneste jeg har spist rimelig ofte er fiskeboller (det ELSKER jeg). Nå har jeg lyst til å bli vant til å spise fisk en gang for alle iom at det er veldig sunt og har mange helsefordeler. Vil gjerne ha tips til hva slags gode middager jeg kan lage med fisk - helst noe som ikke er for vanskelig å lage og som passer for en person. Jeg må også tenke litt på pris da jeg er student. Setter veldig pris på det dersom dere kan dele deres yndlingsfiskemiddager!
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er heller ikke spesielt glad i fisk, den eneste rene fisken jeg liker er laks, og da kun ovnsbakte stykker uten skinn og bein, servert med poteter, agurksalat og rømme. Ellers synes jeg fiskekaker, fiskepudding og annen fiskemat er godt, men det er kanskje ikke det du er ute etter?
Leahisabella Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er heller ikke noe særlig glad i fisk. Det eneste jeg liker er fiskegrateng, seibiff, fiskeboller, laks og fish and crips (tror jeg det heter)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 jeg har heller aldri likt fisk, bortsett fra fiskeboller som er dødsgodt Men har begynt å spise litt mer fisk nå i det siste, og jeg har begynt med laks Var faktisk overraskende godt. Anonymous poster hash: f6f24...29c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er heller ikke noe særlig glad i fisk. Det eneste jeg liker er fiskegrateng, seibiff, fiskeboller, laks og fish and crips (tror jeg det heter) Da liker du jo fisk Anonymous poster hash: c0bb1...c7c 14
Leonia Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Tjaa, la meg tenke. * Krydret Laks i ovnen i form. Med pasta/ris, pesto og salat til. * Krydret Laks i ovnen i aluminiumsfolie, med grønnsaker og smør inni. * Vanlig, god torske/kveitemiddag med poteter,bacon og smør til * Steke seifilet (også veldig godt med stekte poteter til) * Bacalao f.eks, det er kjempegodt Det var det jeg kom på. Men så er det jo også veldig godt å ha forskjellige sauser til vanlige fiskemiddager også. (tenker på f.eks kokt torsk/kveite med poteter, bacon og saus
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Umulig å ikke like fisk når man får den så godt som fersk! Jeg har falt for disse eskene med torskefilet og laks, det er milevis unna harsk kjip frossenfisk!! (muligens ikke noe for studentbudsjettet da, men). Juicy sweet! Anonymous poster hash: d53a2...6c2
Leahisabella Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Da liker du jo fisk Anonymous poster hash: c0bb1...c7c Hvis du sier at jeg liker fisk så gjør jeg vel det. Takk for opplysningen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Hvis du sier at jeg liker fisk så gjør jeg vel det. Takk for opplysningen. Alt du nevnte du like var ihvertfall lagd av fisk Anonymous poster hash: c0bb1...c7c 6
Leahisabella Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Alt du nevnte du like var ihvertfall lagd av fisk Anonymous poster hash: c0bb1...c7c Ja, det var litt derfor jeg nevnte de middagsrettene også.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Ja, det var litt derfor jeg nevnte de middagsrettene også. Fordi du liker fish? Anonymous poster hash: c0bb1...c7c 3
Leahisabella Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Fordi du liker fish? Anonymous poster hash: c0bb1...c7c Ja, jeg liker de fiskemiddagene jeg nevnte. Men bortsett fra de rettene så er jeg ikke spesielt glad i fisk. Får du det til å stemme, eller hva er poenget ditt?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Ja, jeg liker de fiskemiddagene jeg nevnte. Men bortsett fra de rettene så er jeg ikke spesielt glad i fisk. Får du det til å stemme, eller hva er poenget ditt? På samme måte som at jeg liker chips og potetstappe men jeg liker ikke poetet Anonymous poster hash: c0bb1...c7c 2
Gjest RompeRusk Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Kokt torsk blandet med kokte poteter og kokte gulrøtter, ha over litt smeltet smør og pris med et godt flatbrød Fiskegrateng
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er heller ikke spesielt glad i fisk, den eneste rene fisken jeg liker er laks, og da kun ovnsbakte stykker uten skinn og bein, servert med poteter, agurksalat og rømme. Ellers synes jeg fiskekaker, fiskepudding og annen fiskemat er godt, men det er kanskje ikke det du er ute etter? Det var helst fiskeretter med ren fisk og tilbehør, akkurat som laksen du nevner.
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Tjaa, la meg tenke. * Krydret Laks i ovnen i form. Med pasta/ris, pesto og salat til. * Krydret Laks i ovnen i aluminiumsfolie, med grønnsaker og smør inni. * Vanlig, god torske/kveitemiddag med poteter,bacon og smør til * Steke seifilet (også veldig godt med stekte poteter til) * Bacalao f.eks, det er kjempegodt Det var det jeg kom på. Men så er det jo også veldig godt å ha forskjellige sauser til vanlige fiskemiddager også. (tenker på f.eks kokt torsk/kveite med poteter, bacon og saus Takk for gode tips! Det er mange som nevner laks her, så jeg får prøve meg på det først.
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Umulig å ikke like fisk når man får den så godt som fersk! Jeg har falt for disse eskene med torskefilet og laks, det er milevis unna harsk kjip frossenfisk!! (muligens ikke noe for studentbudsjettet da, men). Juicy sweet! Anonymous poster hash: d53a2...6c2 Jeg får nok ikke tak i akkurat disse ettersom jeg bor i utlandet, men satser på å finne noe som ligner
Salmonella Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Umulig å ikke like fisk når man får den så godt som fersk! Jeg har falt for disse eskene med torskefilet og laks, det er milevis unna harsk kjip frossenfisk!! (muligens ikke noe for studentbudsjettet da, men). Juicy sweet! Anonymous poster hash: d53a2...6c2 Hvor mye koster en slik pakke? Jeg har så lyst på torsk for tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå