Gå til innhold

Slutt å snakk dritt om NAV folk!


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Gjest Winza

Et mot argument til alle dere som hater nav folk og sier vi er late og burde bli piska av den nye regjeringen som forresten suger til å komme i jobb, det er grunner til at vi ikke er i jobb, jeg har aspergers og adhd mixed med kraftig sosial angst så jeg har en god grunn til å ikke jobbe. Dere fra http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=815733&page=7#entry14055479 er skikkelig onde og slemme og jeg håper dere kan beklage over hva dere har sagt til nav folk. Dere som er ute og drikker og blir full og gjør dumme ting mens dere røyker er langt ifra noe bedre...

Denne tråden er for alle andre nav folk som også ble kraftig provosert av den andre tråden, tror dere det er lett for meg å innrømme her til og med med min egen bruker at jeg er arbeids løs, ung uføre, sosial angst osv? Nei det er det ikke, det er tøft og jeg føler at jeg er modig som tør å påstå det,

Innlegget er ryddet for anonymbruker-hets.

Yvonne (mod)

Endret av Sid Walker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke er naver så skjønner jeg ikke problemet ditt? Du vet hva en naver er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Hvis du ikke er naver så skjønner jeg ikke problemet ditt? Du vet hva en naver er?

Utifra hva jeg skjønte så er det folk som går på nav og ikke jobber men tjener penger og drar på kafeer og spiser og hygger seg

Fordi man ikke kan jobbe så skal det ikke hindre folk fra å hygge seg skal det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg skjønte så er det folk som går på nav og ikke jobber men tjener penger og drar på kafeer og spiser og hygger seg

Fordi man ikke kan jobbe så skal det ikke hindre folk fra å hygge seg skal det?

Igjen, du er ikke naver så hva er egentlig problemet ditt? Hvis du med din beste samvittighet kan sitte på kafe og kose deg så gjør det da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Igjen, du er ikke naver så hva er egentlig problemet ditt? Hvis du med din beste samvittighet kan sitte på kafe og kose deg så gjør det da.

Men jeg er jo tydeligvis naver siden jeg ikke jobber, får penger fra nav og er ung uføre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er jo tydeligvis naver siden jeg ikke jobber, får penger fra nav og er ung uføre

En naver er en som kan jobbe men som ikke gidder fordi det er mer behagelig å være hjemme.

Når man er for syk til å jobbe blir det noe annet.

(Nå har ikke jeg lest den andre tråden, men er slik begrepet naver blir brukt generelt- altså om folk som ikke gidder å jobbe, ikke om folk som faktisk ikke kan jobbe av ulike grunner)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke vi ikke-navere hadde jobbet og betalt skatt, så hadde det vært kjedelig å være naver for da hadde du jo ikke fått noen penger til å gå på kafe med.

Anonymous poster hash: 09154...4ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Om ikke vi ikke-navere hadde jobbet og betalt skatt, så hadde det vært kjedelig å være naver for da hadde du jo ikke fått noen penger til å gå på kafe med.

Anonymous poster hash: 09154...4ab

Du skjønner ingenting, når folk går på nav har dem en grunn, det er en grunn til at dem ikke kan jobbe så ikke kom her og snakk som om du skulle vært bedre...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Du skjønner ingenting, når folk går på nav har dem en grunn, det er en grunn til at dem ikke kan jobbe så ikke kom her og snakk som om du skulle vært bedre...

Lær deg hva en naver er...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Lær deg hva en naver er...

Lær deg å les før du svarer...

Innlegget er redigert grunnet slettet sitat.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg hva en naver er...

Det er det veldig mange andre her inne som også burde lære seg!

Anonymous poster hash: 9436f...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye mer interessant å diskutere diagnoser. "Alle" har det jo! Nå sikter jeg ikke spesielt til deg, TS. Men det er ikke rart "navere" får et så dårlig omdømme når så mange friske mennesker gjør seg uføre pga. "sosial angst" "depresjon" "utbrent" "ADHD" eller annen "psykiske" lidelser... Det er tabu og et urørlig tema. Men aldri før har så mange av befolkningen hatt det, er det fordi man har det for bra i Norge at man blir såkalt depressiv? Jeg mistenker at så mange kunne godt fått ræva si ut i jobb, har sett så mange tilfeller, men så skal man sykeligjøre seg selv ekstra mye. Mange sliter oppriktig, bare synd at så mange ødelegger for resten.

Tror mange hadde hatt bra å fått et spark i ræva, dratt ned til steder der folk virkelig har problemer, enten det er med økonomi, eller sult, etter å ha jobbet som frivillig, sett hvor godt humør mange har og beinhardt de jobber for føden og familien så tror jeg det hadde satt litt ting i perspektiv... Mens her har man tak over hodet, mat, et godt støtteapparat, skolegang mens man drukner seg selv i selvlidenhet.



Anonymous poster hash: ffa99...044
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza

Jeg er alene. Slik trives jeg best. Jeg sliter med det jeg sliter med og må bare leve med det. Jeg sier ikke at jeg aldri skal jobbe men nå er det ikke aktuelt. Jeg har viktigere ting å fokuser på som å bli sunn å slanke meg. Også så hadde jeg ikke klart å jobbet, jeg blir sliten bare av å gå en tur så tanken på å skulle jobbe er skremmendes. Det var perioder hvor jeg prøvde jobber men endte opp ned å gjøre meg ung ufør og nå har det gått 3 år. Jeg vil ærlig talt ikke jobbe fordi det er et mareritt. Om jeg må leve med pensjon resten av livet er det greit. Om jeg jobber eller ikke har ingen andre noe med. Jeg blir provosert når folk skal begynne å blande seg i ting dem ikke vet noe om så det så. Jeg syns jeg var modig som står fram om dette uten å bruke ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye mer interessant å diskutere diagnoser. "Alle" har det jo! Nå sikter jeg ikke spesielt til deg, TS. Men det er ikke rart "navere" får et så dårlig omdømme når så mange friske mennesker gjør seg uføre pga. "sosial angst" "depresjon" "utbrent" "ADHD" eller annen "psykiske" lidelser... Det er tabu og et urørlig tema. Men aldri før har så mange av befolkningen hatt det, er det fordi man har det for bra i Norge at man blir såkalt depressiv? Jeg mistenker at så mange kunne godt fått ræva si ut i jobb, har sett så mange tilfeller, men så skal man sykeligjøre seg selv ekstra mye. Mange sliter oppriktig, bare synd at så mange ødelegger for resten.

Tror mange hadde hatt bra å fått et spark i ræva, dratt ned til steder der folk virkelig har problemer, enten det er med økonomi, eller sult, etter å ha jobbet som frivillig, sett hvor godt humør mange har og beinhardt de jobber for føden og familien så tror jeg det hadde satt litt ting i perspektiv... Mens her har man tak over hodet, mat, et godt støtteapparat, skolegang mens man drukner seg selv i selvlidenhet.

Anonymous poster hash: ffa99...044

For noen stygge holdninger som er ute og går! Jeg skammer meg over å være norsk når jeg hører holdningene til mange andre norske! Ti stille med dere, alle dere som aldri har hatt psykiske problemer, ikke vet hva det er å ha psykiske problemer og tror at psykiske problemer er ingenting og "mindre alvorlig enn fysiske lidelser"! Fy f**n! Sorry, men dette provoserer meg ihjæl!

Skilles det ikke mellom de som misbruker systemet (kanskje 1 av 100 som får stønad fra Nav) og de som rett og slett er for syke til å jobbe?!

Hvorfor det er flere med psykiske problemer nå enn før? Haha! Er det virkelig det, eller ble det bare ikke oppdaget på samme måte før? Kanskje de psykisk syke i større grad ble sett på som håpløse og ikke tatt alvorlig? Kanskje flere endte som tunge rusmisbrukere og alkoholiserte pga at de ikke ble tatt på alvor?

Denne tankegangen minner meg om alle de som sier: "Hvorfor er det så mange flere homofile i dag enn på sekstitallet? Det blir jo bare fler og fler av dem!".

Jeg plages selv med borderline, PTST og div. angst-typer.

Gir min fulle støtte til trådstarter!

Anonymous poster hash: bfee0...257

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke vi ikke-navere hadde jobbet og betalt skatt, så hadde det vært kjedelig å være naver for da hadde du jo ikke fått noen penger til å gå på kafe med.

Anonymous poster hash: 09154...4ab

Tenk om du skulle bli syk, ikke-naver! Da hadde du kanskje vært tvunget til å endre synspunktene dine!

Anonymous poster hash: bfee0...257

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og dessuten....... Man får ikke noe fra Nav pga. kjærlighetssorg. De fleste som er uføretrygden eller mottar arbeidsavklaringspenger fra Nav (pga psykiske problemer) har tunge psykiske problemer med røtter i barndommen. Kan være genetisk, traumer fra barndommen (mishandling, omsorgssvikt, seksuelle overgrep osv) eller en kombinasjon av begge deler.

Kan du ikke forstå at en 20-åring kan være utbrent? Et barn som har blitt mishandlet fra de var født til de ble myndig har vært en barnearbeider! Uten lønn og pensjonspoeng!



Anonymous poster hash: bfee0...257
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial angst er en dårlig unnskylding, har kun med egen innstilling å gjøre, sånne trenger et godt spark bak.

Anonymous poster hash: 5e6ed...0df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så rart at man helt kategorisk slår fast at man ikke kan jobbe. Det er jo kjempestor forskjell på jobber, det finnes jobber hvor man ikke trenger å omgås folk i det hele tatt.



Anonymous poster hash: e3a6b...d3a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...