Gå til innhold

hvordan bestille privat UL ..?!.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er i mitt 8uke. Har mitt første svangerskapskontroll om 2uker. T iler på at legen tar UL da, så vil se/vite om alt er i orden. Hvordan bestiller jeg privat UL ? Har jeg rett til det? Er det gratis? Har hørt at det koster mye, derfor ikke alle lege tilbyr dette ved alle svangerskapskontrollene, men bare 1-2ganger i løpet av graviditeten...

Anonymous poster hash: 7e92a...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berre nokon få vanlige legekontor har UL-apparat, og dei færraste legar henviser friske gravide utan komplikasjonar til UL. Så vil du ha tidlig UL, finn ein ultralydklinikk eller gynekolog som tilbyr UL for gravide i nærheten av deg og ring/skriv e-post/bestill time elektronisk. Dei fleste klinikkar tar vel omtrent ein tusenlapp for ein slik time.

Endret av dreia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditetetn :blomst:
Du kan ringe sykehuset og bestille privat selv. det koster ca 1500 kroner.
Om du ikke har hatt noen komplikasjoner tidligere eller har noen grunn til UL vil nok ikke legen henvise deg til det, desverre.

Jeg skal på tidlig ul denne gangen, men pga blightet ovum sist, så jeg får dette gratis gjennom fastlegen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du googler privat ultralyd + stedet der du bor. Har aldri hørt om at man kan få det på sykehuset. Det gjøres på ultralydklinikker eller hos privatpraktiserende gynekologer. Du har ikke krav på det og du må betale det selv. Det koster som regel fra 700-1400 kr, det kommer nok an på hvor du bor.

Du bestiller ved og ringe og bestille time. Noen har også booking via nettsiden.



Anonymous poster hash: c45cc...e75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google hvor du bor og ultralyd. F.eks i Oslo ultralydklinikken.no Koster 1300kr

Anonymous poster hash: 80d9b...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 500,- (Lillehammer), så prisene varierer veldig.

Men du må som regel betale selv, iallefall hvis svangerskapet har forløpet normalt.

Mitt tips er å lage en tråd her eller på et annet babyforum der du spør etter erfaring/tips til ultralyd i den byen evt tettstedet du bor og så ringer du etterpå og bestiller time.

Anonymous poster hash: 65084...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...