Gå til innhold

Kynnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett spørsmål om kynnere, det er første gang jeg er gravid (uke 21) og vil ikke springe til legen undøvendig.

Jeg har en veldig fysisk jobb, der jeg på en gjennomsnittlig dag går ca 10 000 skritt på 8 timer itillegg til mye løfting. Jeg er 20 % sykemeldt så det hjelper jo litt. De siste ukene har jeg fått mer og mer kynnere på jobb, føler det blir mer hver dag. Magen strammer seg og det er vondt fordi jeg er i bevegelse nesten hele tiden. Har måttet begrense kvelds aktivitetene mine til en minimum og ligger stort sett kun på sofaen. I går fikke jeg til og med kynner av å gå på butikken. Jeg har legetime om ca 2 uker kan dette vente? Er det farlig og ha mye kynnere eller er det kun ubehagelig?

Håper noen kan svare meg :)

Anonymous poster hash: 1bc68...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du usikker, så tar du kontakt med legen din.

Kynnere er normalt, og vanligvis ufarlig, men noen ganger kan det bli for mye av det gode.

Det høres jo ut som om du ikke føler deg helt komfortabel med dette, og da er det bedre at du tar kontakt med legen din enn at du går i 14 dager til og er usikker.

Kynnere ikke farlig.

Anonymous poster hash: 5739e...c66

Nja... Blir kynnerne hyppige og kraftige nok så kan de faktisk påvirke livmorhalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere ikke farlig.

Anonymous poster hash: 5739e...c66

Jeg holdt på å føde prematurt to ganger på grunn av kynnere fordi de påvirket livmorhalsen min.

Måtte holde sofaen store deler av svangerskapet på grunn av det. Når kynnerene blir vonde skal du oppsøke lege eller om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen, du bør nok roe ned noe. Jeg ble nesten lagt inn i uke 33 pga kynnere og hadde nesten begynt å få åpning. Måtte ligge stille i flere uker etter det, fikk nesten ikke lov å gå opp trappen hjemme engang.

Anonymous poster hash: 7bf69...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget av kynnere når jeg har vært i aktivitet, særlig når jeg har gått tur. Jordmor sa at da måtte jeg gå en kortere tur enn jeg hadde tenkt og ta det med ro, slik at vi ikke fikk en for tidlig fødsel. Så helt ufarlig er det ikke.



Anonymous poster hash: 811aa...8a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble 100% sykemeldt på grunn av hyppige og ubehagelige kynnere. Legen var redd tidlig fødsel, og jobben kunne ikke tilrettelegge.

Jeg ville ha snakket med legen nå, eventuelt fått tilrettelegging på jobben.

Endret av Maneo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal ta en telefon til legekontoret på mandag. Frister egentlig ikke det heletatt, men jeg kan jo ta en prat med telefondamen og høre hva hun sier. Kanskje det hjelper å roe nervene mine litt også.

Anonymous poster hash: 1bc68...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...