Gå til innhold

Hvordan vite om man er utbrent? (Langt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Synes det er enormt vanskelig å vite OM jeg er stressa, OM jeg er sliten, OM det er nok... Jeg har rett og slett ikke oversikt lenger, men tenker samtidig litt som så at; så lenge jeg står oppreist, så er det vel ikke så alvorlig...?

Etter 5 år med hardt kjør med studier, 2 jobber som tilsammen utgjør over 100% samt eneforsørgeransvar for barn, har jeg naturligvis hatt mine nedturer innimellom og tenkt at "nå vil jeg bare låse meg inne og bli værende i senga. Vekk meg om et år." Dette er nok noe alle kan kjenne seg igjen i fra tid til annen :) Jeg har ihvertfall uansett klart å ta meg samme og fortsette.

Nå vet jeg rett og slett ikke lenger.. Jeg har mistet kontroll over studiene, jeg føler jeg ikke har oversikt på jobb.. Jeg føler jeg ikke gjør annet enn å kjefte på barnet mitt når vi kommer hjem, og jeg blir regelrett forbanna bare jeg må hjelpe han med en støvel før han skal ut. Det er helt grusomt, STAKKARS tålmodige ungen!

Likevel har jeg ikke anledning til å kutte ut noe. Alt henger sammen. Jeg kan ikke kutte ned på jobb, økonomien henger i en tynn tråd allerede. Samtidig har jeg akkurat fått et nytt fast vikariat, hvor jeg er 4. vikaren på et år. Resten av teamet snakker hele tiden om hvor herlig det er å endelig få en inn som i det minste kan bli værende ut året. Kutter jeg studiene, må jeg uansett ta året om igjen senere, samtidig som jeg mister stipend fra lånekassen. Sykemelding er også uaktuelt, da jeg kun har 40% fast. Alle de andre dagene jobber jeg bare som tilkallingsvikar; selv om også dette utgjør fulle dager. Bare som tilkallingsvikar har jeg hatt fulle dager siden jeg begynte i denne jobben. Men man får ikke sykepenger for det, jeg vil bare få lønn for den 40%stillinga. Og det blir ALTfor lite.