Gå til innhold

Vet babyen min hvem jeg er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er snart 4 uker gammel og jeg er mammaen hans. Er sammen med han 24 timer i døgnet, samsover og ammer masse. Kjenner han meg igjen? Kjenner han igjen pappaen sin som er med oss etter jobb og på natten?

Anonymous poster hash: 25896...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er jeg ganske sikker på, har selv en jente på 3,5 uke, og hun kan finne på å vræle om noen andre (selv pappaen) holder henne og roe seg umiddelbart når jeg tar henne (tidlig krøkes som skikkelig mammajente skal bli :P ) Jeg tolker det som hun blir trygg av min lukt, stemme og å ligge inntil og høre hjerteslagene hun hørte i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han kjenner deg igjen! Babyer kjenner igjen lukta til mamman sin etter noen timer etter fødselen alt :) Kjenner nok igjen pappan sin også nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarns tilknytning til omsorgspersoner er et spennende felt. Mange mener at det starter allerede når fosteret er noen måneder gammelt, da de utvikler hørsel og kan kjenne igjen mors hjerterytme og stemme. Når dere samsover og ammer er dette en videreføring av denne tilknytningsformen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min har endelig begynt å like meg nå som hun er 3 mnd gammel, men pappaen sin har hun elsket fra dag 1. Alle andre mennesker er hun skeptisk til. Så ikke tvil om at hun kunne kjenne igjen personer helt fra hun var bare noen dager gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å høre! Nå ble jeg glad:)

Anonymous poster hash: 25896...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...