Gå til innhold

Hvordan takler dere folk med dårlig ånde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva deres forhold er til personer som stinker død hver gang de prater eller puster ut? Sier dere klart i fra, trekker dere tilbake, eller unngår den personen helt?

Er ikke akkurat så lett å si fra heller, på en pen måte.

Har en kollega jeg jobber tett med og ofte har han veldig dårlig ånde. Klarer ikke si fra heller, og skulle gjerne tilbydt ham tyggis om jeg hadde.

Ugh, hvorfor kan ikke folk tenke over dette selv og passe på seg litt..



Anonymous poster hash: 8ec8a...8f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Lurer på hva deres forhold er til personer som stinker død hver gang de prater eller puster ut? Sier dere klart i fra, trekker dere tilbake, eller unngår den personen helt?

Er ikke akkurat så lett å si fra heller, på en pen måte.

Har en kollega jeg jobber tett med og ofte har han veldig dårlig ånde. Klarer ikke si fra heller, og skulle gjerne tilbydt ham tyggis om jeg hadde.

Ugh, hvorfor kan ikke folk tenke over dette selv og passe på seg litt..

Anonymous poster hash: 8ec8a...8f9

Man lever med sin egen kroppslukt og kjenner det ikke selv. Det går ann å si det fint til kollegaen så er du hvertfall grei og gjør han oppmerksom på saken. Tenk så lenge han har gått og plaget andre uten at noen turde å gi beskjed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lever med sin egen kroppslukt og kjenner det ikke selv. Det går ann å si det fint til kollegaen så er du hvertfall grei og gjør han oppmerksom på saken. Tenk så lenge han har gått og plaget andre uten at noen turde å gi beskjed

Men hva vet du om at han ikke er klar over det, skjemmes, og har det som komplex? Kanskje han er under utredning hos lege?

Til TS vil jeg si: ta deg sammen. Hvem vet, kanskje noen synes du lukter fisk?

Anonymous poster hash: 77db2...284

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva deres forhold er til personer som stinker død hver gang de prater eller puster ut? Sier dere klart i fra, trekker dere tilbake, eller unngår den personen helt?

Er ikke akkurat så lett å si fra heller, på en pen måte.

Har en kollega jeg jobber tett med og ofte har han veldig dårlig ånde. Klarer ikke si fra heller, og skulle gjerne tilbydt ham tyggis om jeg hadde.

Ugh, hvorfor kan ikke folk tenke over dette selv og passe på seg litt..

Anonymous poster hash: 8ec8a...8f9

Ikke sikkert det lukter så godt fra deg heller?

Anonymous poster hash: 7dee8...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han en tyggis. Takker han nei, sier du snilt og strengt på en gang at "jo, ta en", du trenger det.



Anonymous poster hash: 60d7c...263
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Men hva vet du om at han ikke er klar over det, skjemmes, og har det som komplex? Kanskje han er under utredning hos lege?

Til TS vil jeg si: ta deg sammen. Hvem vet, kanskje noen synes du lukter fisk?

Anonymous poster hash: 77db2...284

For all del. Men det vet man ikke før man spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikkert det lukter så godt fra deg heller?

Anonymous poster hash: 7dee8...31f

Jo,faktisk til din informasjon så passer jeg på hygienen min. Hva med deg?

Men hva vet du om at han ikke er klar over det, skjemmes, og har det som komplex? Kanskje han er under utredning hos lege?

Til TS vil jeg si: ta deg sammen. Hvem vet, kanskje noen synes du lukter fisk?

Anonymous poster hash: 77db2...284

Kjenner han såppass at det ikke er tilfellet. Ta deg sammen selv, og Ikke kom med falske anklager.

Gi han en tyggis. Takker han nei, sier du snilt og strengt på en gang at "jo, ta en", du trenger det.

Anonymous poster hash: 60d7c...263

Skulle jeg gjerne men har ingen for hånd akkurat nå. :P

Ellers: slutt å angrip meg! Er ikke jeg som er poenget med tråden! Vet godt at vi ikke har noe med andres hygiene, men kan jo da prate om det uten personangrep.

Anonymous poster hash: 8ec8a...8f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg en lærer som tok opp akkurat dette. Han sa at hvis vi snakket med noen som hadde dårlig ånde så skulle vi tilby en tyggis eller lignende, dette var visstnok bare høflig.

Senere i denne timen trengte jeg hjelp og rakk opp hånden slik at han kom bort, han hadde dårlig ånde så jeg spurte han om han ville ha en tyggis.... det endte med at han ble sur, gikk og satte ned norskkarakteren min (et fag jeg hadde toppkarakterer i alle andre år).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ja, ei jeg satt ved siden av på skolen. Prøvde å holde pusten og ellers ikke dytte ansiktet mitt så alt for langt oppe i hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Jeg be dem lukke igjen øya og gape opp munnen, så setter jeg klype på nesa mi og sprayer kjeften deres full av mun-tol munnspray.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bekjente og i jobbsammenheng så trekker jeg meg tilbake. Er det kjentfolk så gir jeg beskjed om at de har dårlig ånde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an paa hvor godt man kjenner hverandre. For bekjente - kun en tyggis eller mint (TS, du kan vel anskaffe en tyggis i lopet av arbeidsdagen?), hvis det er en man er venn med, kan man si det.

Kjente en jente som hadde bulimi som slet med dette. Hun hadde med munnskyllevann paa skolen men det var likevel alltid et hint av oppkast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Nei, den er ikke enkel. Men ey, dårlig ånde kan skje alle! Er det mennesker jeg ikke kjenner, men er nødt til å forholde meg til, prøver jeg å holde ut og heller holde dem litt på avstand, hvis det er mulig. Men er det bekjente eller venner av meg, så sier jeg ifra på en pen måte. :)

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med krypter på mandlene, og har derfor periodevis dårlig ånde. Dette er faktisk ikke noe jeg lukter selv, men heldigvis gjorde min eks samboer meg klar over dette.

I mitt tilfelle funker ikke tyggis, da problemene ligger lengre bak i svelget og ikke i selve munnhulen, så det er ikke bestandig dårlig hygiene det står på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han en tyggis. Takker han nei, sier du snilt og strengt på en gang at "jo, ta en", du trenger det.

Anonymous poster hash: 60d7c...263

NEI- det gjør du i alle fall ikke!!! mye av skoletiden slet jeg med det samme som Querido- krypter på mandlene hvor det satte seg hvite, illeluktende klumper som stinket død og fordervelse, rett og slett. Fikk av og til slike klumper opp og kjente når jeg luktet på dem at det reeked skikkelig døden.. Jeg ble skikkelig fortvilet over dette, ble hysterisk nøye på tannpuss, tungepuss og sto lenge på badet om kveldee med q-tips dynket i vademecum som jeg prøvde åpille ut pussproppene med... Uten særlig hell. Det viste seg etter mange år med problemet at det hadde dannet seg dype groper inn i mandlene mine med slike klumper i :(

Var hos legen med mamma da jeg var ca 10 år fordi jeg var fortvilet da enkelte gutter i klassen gjorde et nummer av og fikk meg til å føle meg som verdens ekleste menneske når de holdt seg for nesa og kom med ekle kommentarer- ikke ville sitte v siden av meg etc. men legen gjorde ingenting, sa bare at hun mente guttene overdrev og at det ikke var noe porblem.. dessverre sto ikke vi på vårt :( Jeg var jo klar over det og gjorde alt jeg kunne for å unngå dette men det er vanskelig å dekke denne lukta når tyggis er forbudt på skolen etc... Først da jeg var 18 og hadde levd gjennom skoletida m mye angst for dette problemet, angst for at noen skulle kjenne det, total anspenthet når noen satt ved siden av meg etc- tok jeg endelig mot til meg og gikk til lege og ba om henvisning til ØNH-lege.. Og fikk mandlene fjernet. enorm lettelse!!!!

Uansett- det å få slike kommentarer- tilbud om tyggis- kan den dag idag få meg til å syke sammen og føle meg som et stinkende, vanskapt utskudd. det ødelegger rett og slett dagen min!!! :( OPplevde det samme en gang på vgs- e gutt tilbød meg tyggis.. Jeg takket nei for jeg satt med TO fishermans friend i munnen slik jeg pleide for å dekke over lukta. da sa han - jo ta en nå, du trenger en.. eller noe slikt. Og en annen jente fniste. Det var rett og slett en grusom situasjon. men nå skal det sies at min historie gjør at jeg er mer sensitiv enn de aller fleste for slike ting..

Til Ts- jeg ville ikke foretatt meg så mye. Spørs på situasjonen. virker han som en slabbedask eller virker han som en som er obs på det og kan ha en historie som min? Er han gift forresten? Man får jo gjerne noen hint fra sin partner...

Anonymous poster hash: f60da...fc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...