Gå til innhold

Dåp/navnefest/o.l. - kun rosa/blå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ei 2 år gammel jenta fra før og venter nå jente nr. 2, og i den forbindelse leker jeg litt med dåpsplanlegging. Førstemann fikk jo rosa bånd i dåpskjolen, rosa pynt og lys på bordet, og rosa/hvit dåpskake, og det kan vi jo selvsagt gjenta, for da har vi jo alt vi trenger.

Men! Jeg synes det hadde vært litt gøy å gå for noe annet denne gangen, og kanskje så utradisjonelt som en fin (ikke skrikende) gulfarge, fersken eller marihøne-rød. Mørk rosa og lilla er jo gode alternativer, men ikke fullt så utradisjonelt, kanskje.

Hva tenker dere? Går dere for blått til alle guttene og rosa til alle jentene, eller får nr. 1 blå/rosa, nr. 2 grønn/lilla, nr. 3 grå/rød?



Anonymous poster hash: 06cf2...755
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde (desverre) rosa til dåpen, og mye hvitt! Men synes rødt hørtes ut som et kjempefint alternativ!! Kanskje vi tar det til nestemann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde svart/mint/lyseblå som fargetema :)
Selve temaet var tog og pyntet med togbane på bordet. Ble veldig kult!



Anonymous poster hash: 152f3...657
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som dere vil, vi skal heller ikke ha den tradisjonelle blå til sønnen vår.

Anonymous poster hash: ef42a...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dyp lilla til vårt desember-dåpsbarn. Riktignok en spesiell gammelrosa-fersken-ish farge på kjolebåndet, men det var for å matche meg og ikke presten...:P

Sommerbabyen får trolig lysegrønt og oransje uansett kjønn, muligens med litt sjokkrosa inni hvis det blir jente. Leker med tanken om et lekent flower power tema!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...