Gå til innhold

13 dager over ikm og livmortapp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er 13 dager siden mens skulle ha kommet,øm i både høyre og venstre eggstokk og livmor, trøtt, metalsmak i munn og alt det der...men kun negative tester.

Men, jeg har sjekket livmortappen min vær dag siden 4-5 dpo og den er lukket, hard utpå og litt myk jeg kjenner tuppen så det er ikke åpen!

Noen som har kjennskap til dette?

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 13 dager siden mens skulle ha kommet,øm i både høyre og venstre eggstokk og livmor, trøtt, metalsmak i munn og alt det der...men kun negative tester.

Men, jeg har sjekket livmortappen min vær dag siden 4-5 dpo og den er lukket, hard utpå og litt myk jeg kjenner tuppen så det er ikke åpen!

Noen som har kjennskap til dette?

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

den har ikke forandret seg i det hele tatt, kun variert om den ligger høyt eller lavt

TS

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke stole helt på livmortappen, den oppfører seg ikke likt hos alle. Ta en test isteden.

Anonymous poster hash: abce3...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke stole helt på livmortappen, den oppfører seg ikke likt hos alle. Ta en test isteden.

Anonymous poster hash: abce3...c56

siste test jeg tok var på torsdag for en uke siden, men jeg har ikke giddet å tatt flere pga jeg tror de bare er negative. Får ta en i morgen tidlig! Om den også eg negativ, bør jeg gå til lege da i tilfelle?

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke drive å ta på livmortappen!!!



Anonymous poster hash: edee8...67e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal ikke ta på livmortappen etter eggløsning, det er ikke heldig dersom det er noe på gang.

Livmortappen er vanskelig å tolke. De som klarer det har undersøkt den daglig gjennom mange sykluser. Så man kan ikke si noe sikkert basert på denne.

Slår du deg ikke til ro med negative tester, eller er du plaget på grunn av ubehag i underlivet, kan du ta kontakt med lege for en blodprøve. Men ut i fra at du har negative tester så lenge etter ventet mens er det nok mer sannsynlig at kroppen har hoppet over en eggløsning, og da er det bare å vente og se det an. En regel mange leger forholder seg til er at de tar inn kvinner etter at de har vært uten mens i 3-6 måneder, innenfor det oppfattes det som normalt, da alle kvinner opplever at mensen forsvinner en gang eller flere i løpet av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta på livmortappen etter eggløsning, det er ikke heldig dersom det er noe på gang.

Livmortappen er vanskelig å tolke. De som klarer det har undersøkt den daglig gjennom mange sykluser. Så man kan ikke si noe sikkert basert på denne.

Slår du deg ikke til ro med negative tester, eller er du plaget på grunn av ubehag i underlivet, kan du ta kontakt med lege for en blodprøve. Men ut i fra at du har negative tester så lenge etter ventet mens er det nok mer sannsynlig at kroppen har hoppet over en eggløsning, og da er det bare å vente og se det an. En regel mange leger forholder seg til er at de tar inn kvinner etter at de har vært uten mens i 3-6 måneder, innenfor det oppfattes det som normalt, da alle kvinner opplever at mensen forsvinner en gang eller flere i løpet av livet.

jeg har også hatt mye kløe i underlivet? Kan det være noe anett jeg er "plaget" med?

TS

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt mye kløe i underlivet? Kan det være noe anett jeg er "plaget" med?

TS

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Kløe kan henge sammen med PH ubalanse, soppinfeksjon og enkelte andre ting. Det er ikke relatert til hormoner, graviditet, eller eggløsning/mens.

Har du underlivsplager bør du oppsøke lege for å avklare hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvordan kjenner man da at man er øm i høyre og venstre eggstokk og i livmoren? Jeg har vært gravid to ganger og aldri kjent etter det, og heller ikke rotet rundt etter tappen... Spesielt!!

Anonymous poster hash: 36f31...d1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvordan kjenner man da at man er øm i høyre og venstre eggstokk og i livmoren? Jeg har vært gravid to ganger og aldri kjent etter det, og heller ikke rotet rundt etter tappen... Spesielt!!

Anonymous poster hash: 36f31...d1f

når man har mye stikninger i eggstokkene som jeg ser er normalt kan det jo føles ømt etterhvert, herrefred! om ikke du hadde det sånn så er det ikke likt for andre! Jeg driver heller ikke å graver etter livmortappen heller! Søsteren min fikk beskje av legen sin etter en SA at hun burde kjenne på livmortappen avogtil når hun ble gravid igjen for å se om den forandrer seg mye i begynelsen..

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvordan kjenner man da at man er øm i høyre og venstre eggstokk og i livmoren? Jeg har vært gravid to ganger og aldri kjent etter det, og heller ikke rotet rundt etter tappen... Spesielt!!

Anonymous poster hash: 36f31...d1f

Jeg kjenner ømhet i eggstokkene rundt EL, forstår ikke at du synes det er så merkelig?

Det gjør såpass vondt at jeg ikke kan ha sex nesten, hvis det kommer trykk på sidene i underlivet.

Å kjenner etter livmortappen har jeg aldri gjort.

Anonymous poster hash: a716f...05a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvordan kjenner man da at man er øm i høyre og venstre eggstokk og i livmoren? Jeg har vært gravid to ganger og aldri kjent etter det, og heller ikke rotet rundt etter tappen... Spesielt!!

Anonymous poster hash: 36f31...d1f

Jeg kjenner/ømhet smerte i venstre og høyre eggstokk under eggløsning. Det har riktignok ikke noe med graviditet å gjøre (da er det jo ingenting som skjer der oppe), men under eggløsning og særlig dersom jeg har cyster kjenner jeg godt hvor eggstokkene er. For ikke å snakke om etter prøverørsforsøk, da kjenner jeg godt hvor de har vært og rotet.

Og tappetafsing prøver de fleste seg på når de har vært prøvere en stund. Problemet med dette er at det gir svært lite, da tappen er ganske uforutsigbar og individuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også hatt mye kløe i underlivet? Kan det være noe anett jeg er "plaget" med?

TS

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Ja, for mye tafsing på livmortappen!

Hva er det med folk og denne tappetafsinga?

Jeg har 4 barn men jeg har da aldri drivi og tafsa på denne tappen for å kjenne etter og ditt og datt.....

Jordmor Siri sier ihvertfall at man IKKE skal drive å tafse.

Anonymous poster hash: 7439f...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mye tafsing på livmortappen!

Hva er det med folk og denne tappetafsinga?

Jeg har 4 barn men jeg har da aldri drivi og tafsa på denne tappen for å kjenne etter og ditt og datt.....

Jordmor Siri sier ihvertfall at man IKKE skal drive å tafse.

Anonymous poster hash: 7439f...5ef

Poenget med å tafse på tappen er jo som regel å finne ut av syklusen sin, ikke om man er gravid eller ikke. Man bør la vær å gjøre dette dersom man tror man kan være gravid, men ellers er det ikke noe farlig så lenge man er ren på fingrene og ikke stikker fingrene inn i livmorhalsen. Når det er sagt skal man holde på noen måneder for å bli kjent med hvordan akkurat sin tapp oppfører seg underveis i syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for mye tafsing på livmortappen!

Hva er det med folk og denne tappetafsinga?

Jeg har 4 barn men jeg har da aldri drivi og tafsa på denne tappen for å kjenne etter og ditt og datt.....

Jordmor Siri sier ihvertfall at man IKKE skal drive å tafse.

Anonymous poster hash: 7439f...5ef

Det skjer noe med folk når man har prøvd en stund. Da prøver man ut alt... Det er lett å si at man ikke forstår vitsen med tappetafsing, og daglig testing, når man blir lett gravid. Men om du hadde opplevd det å prøve måned på måned (og år på år) hadde du nok hatt mer forståelse for de som prøver det meste.

(forøvrig enig at man ikke skal tafse, ikke skal teste i alle retninger og så videre.... men innimellom er det langt mellom teori og praksis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

når man har mye stikninger i eggstokkene som jeg ser er normalt kan det jo føles ømt etterhvert, herrefred! om ikke du hadde det sånn så er det ikke likt for andre! Jeg driver heller ikke å graver etter livmortappen heller! Søsteren min fikk beskje av legen sin etter en SA at hun burde kjenne på livmortappen avogtil når hun ble gravid igjen for å se om den forandrer seg mye i begynelsen..

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Det har jeg vanskelig for å tro på, da man skal ikke røre livmortappen selv pga faren for infeksjon etc.

Anonymous poster hash: edee8...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer noe med folk når man har prøvd en stund. Da prøver man ut alt... Det er lett å si at man ikke forstår vitsen med tappetafsing, og daglig testing, når man blir lett gravid. Men om du hadde opplevd det å prøve måned på måned (og år på år) hadde du nok hatt mer forståelse for de som prøver det meste.

(forøvrig enig at man ikke skal tafse, ikke skal teste i alle retninger og så videre.... men innimellom er det langt mellom teori og praksis)

kan det være mulig å hoppe over mens men og ha eggløsning? Eller bare ha ELog ikke mens? Merker jeg er helt grønn på dette?

TS

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være mulig å hoppe over mens men og ha eggløsning? Eller bare ha ELog ikke mens? Merker jeg er helt grønn på dette?

TS

Anonymous poster hash: 122e5...b5e

Eggløsning = mens eller graviditet. Får man ikke mens har man ikke hatt eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...