Gå til innhold

Du asosiale menneske, følte du deg innestengt med baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser at mange føler seg litt innesperret med baby i hus. Man mister friheten til å bare dra på cafe og slike ting man kanskje tok litt for gitt før babyen kom.

Hva med dere som ikke er spesielt sosiale av dere? Som fra før ikke var mye ute med venner og slikt, følte dere at dere ble innesperret når babyen kom?



Anonymous poster hash: 6a064...e6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke. Ble kjent med to herlige jenter som har barn på samme alder, og vi var mye sammen. Det var utrolig godt å ha noen å prate med om babyting og mye annet. Jeg trillet også tur så og si hver dag, så følte meg ikke innestengt.

Nå som jeg har begynt å jobbe igjen, er jeg ganske tilbake til det asosiale liv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi farter alt for mye rundt, barseltreff, slekt, fysio, lege osv. De få dagene vi bare er hjemme er hellige og da koser vi oss bare oss to :)

Anonymous poster hash: 96f01...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nok ikke om jeg helt kan sette meg i båsen som et komplett usosialt menneske, men svarer likevel :)

Jeg har aldri følt meg innestengt med lillegutt, det jeg gjorde før gjør jeg jo nå og, bare med lillegutt på slep og at jeg kanskje legger litt mer til rette for lillegutt.

Når er jo ikke lillegutt baby lenger, han er to år. Men frem til han var et år så gikk jeg på kafe, til venner og slike ting som før. Etter han ble et år så har vi som regel besøk her hjemme eller så tar vi med oss mat og kaffe på lekeplass el. Er litt kjekkere for han det enn å sitte i ro :)

Så jeg føler jeg gjør som før bare at vi treffes i litt andre settinger.

I stedet for en vinkveld så blir det kaffe, kakao og kvikk lunsj i skogen :fnise:

Heldigvis så har jeg gode venner som synes det er kjekkt å være med oss rundt på tur, er veldig glad for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Føler ofte det blir litt mye av det gode.

Anonymous poster hash: 59945...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg trives jo ikke med mye sosialliv. Introvert. Dette er fint :)

Anonymous poster hash: f6761...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dere som ikke er spesielt sosiale av dere? Som fra før ikke var mye ute med venner og slikt, følte dere at dere ble innesperret når babyen kom?

Anonymous poster hash: 6a064...e6a

Nei, det er jo så å si ingen forskjell ;)

Var så godt som aldri ute på cafe før heller, og med travle ettermiddager er det godt å ha dagen til egen disposisjon uten for mange planer.

Den eneste forskjellen er jo at jeg ikke er i jobb, så sånn sett er det mindre voksenkontakt, men kan ikke si at jeg føler meg innesperret likevel. Men nå merker jeg faktisk litt på babyen at det er tid for mer sosial kontakt og action... Hun er ti måneder nå snart, og har blitt langt mer aktiv og kontaktsøkende bare de siste ukene. Så nå tenker jeg vi må ta oss noen turer i åpen barnehage (går på babysang også, men det er bare en gang i uka), sånn at hun får luftet seg litt og sett noen nye fjes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en plass midt mellom sosial og asosial, men svarer likevel.

Jeg har slett ikke følt meg innestengt. Vi har veldig ofte planer for dagen: barseltreff, babysang, treffe venninner med barn, besøk av familie, time hos lege, helsestasjon og manuellterapeut osv. Ca 1-2 dager i uka er vi hjemme uten andre planer, og da går dagen med til lek, kos, husarbeid, matlaging og lang trilletur. Triller tur stort sett hver dag forresten, og det bidrar nok til at jeg ikke føler meg innestengt. Det var en periode med veldig dårlig vær før jul, og etter noen få dager der vi kun var inne i leiligheten, holdt jeg på å bli litt sprø.



Anonymous poster hash: 66948...46e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg ikke innesperret.
Husker godt at jeg følte meg overfalt av besøk den første tiden. Stor familie på begge sider, og alle skulle snuske og bli kjent med den lille. Som jeg er veldig glad for altså, ikke misforstå. Men ble utslitt og tømt for energi av mennesker rundt meg, i tillegg til en baby som våknet annenhver time.
Til slutt måtte jeg samle storfamilien, og forklare at noen får energi av å ha mennesker rundt seg ofte, mens andre blir rett og slett tappet. Det ble enklere når baby ikke trengte pupp mer, da kom besteforeldre og oldeforeldre for å passe på babyen, mens jeg gikk meg en tur o.l i stedet.



Anonymous poster hash: 2211f...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...