Gå til innhold

Får vondt i hodet av masse sukker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lagt merke til at jeg fort får vondt i hodet (ganske kraftig hodepine, som ikke går bort selv når jeg tar smertestillende) om jeg spiser veldig søte ting, som kaker eller pudding med syrup på (fikk dette på en restaurant en gang og ble skikkelig dårlig). Jeg reagerer derimot ikke på vanlig sjokolade, men kan reagere på andre typer godteri. Popcorn og potetgull går greit.

Jeg har diabetes i familien min, og per nå har farmor, mormor og oldermor (på morsside) Diabetes Type 2, mens tante (på farsside) har Type 1.

Jeg er bare i 20 åra. Kan det være noe farlig, eller er det normalt?



Anonymous poster hash: 9eb04...391
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har lagt merke til at jeg fort får vondt i hodet (ganske kraftig hodepine, som ikke går bort selv når jeg tar smertestillende) om jeg spiser veldig søte ting, som kaker eller pudding med syrup på (fikk dette på en restaurant en gang og ble skikkelig dårlig). Jeg reagerer derimot ikke på vanlig sjokolade, men kan reagere på andre typer godteri. Popcorn og potetgull går greit.

Jeg har diabetes i familien min, og per nå har farmor, mormor og oldermor (på morsside) Diabetes Type 2, mens tante (på farsside) har Type 1.

Jeg er bare i 20 åra. Kan det være noe farlig, eller er det normalt?

Anonymous poster hash: 9eb04...391

Jeg får også grusom hodepine av mye sukker tror jeg. Har hatt det i det siste, og da har jeg hatt ei skål nonstop stående, tror jeg legger skylda på dette. Og for mye cola..

Har angst jeg da, vet ikke om det kan være noe sånt.

Anonymous poster hash: be83d...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kjent at en del mennesker får vondt i hodet av søte ting, og at også en del kunstige tilsetningsstoffer kan frembringe hodepine (en del syntetisk fremstilte slike stoffer kan trigge migrene f.eks, finnes en del forskning på det.)

Vet ikke om det har noe å si for diabetesrisiko men ved høyt sukkerinntak er man alltid i risikosonen for å få type 2 diabetes så pass på



Anonymous poster hash: 3cb7f...99f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også vondt i hodet om jeg spiser for mye søtt, men det er ingenting i veien med blodsukkeret mitt, og det er ikke noe som tyder på at jeg risikerer å utvikle diabetes.

Jeg har løst problemet ved å spise mindre sukkervarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for svar.

Det kan vel hende jeg bare er litt småhysterisk ettersom jeg kjenner så mange/har så mange familiemedlemmer med diabetes.



Anonymous poster hash: 9eb04...391
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diabetes i familien min, og per nå har farmor, mormor og oldermor (på morsside) Diabetes Type 2, mens tante (på farsside) har Type 1.

Type 2 er så vidt jeg husker livsstilsbetinget, samt at hvis man har det i nær familie bør man være litt påpasselig. Du har såpass mange i familien din at jeg ville ha begrenset sukkerinntaket betraktelig.

Anonymous poster hash: 8d9c8...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...