AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #41 Skrevet 23. februar 2014 Men det er mye med den familien som skurrer. Og jeg er redd barna lider og at jeg kunne gjort en forskjell men lar vær Anonymous poster hash: 114bb...663 Hva er det som skurrer utover det du har fortalt? Anonymous poster hash: 4ff76...636
Jetlag Skrevet 23. februar 2014 #42 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Da jeg var 10 år gammel spilte jeg fotball helt til klokken 01:00. Mine barn er ute til klokken 22:00 og 23:00! Ser ikke noe galt i dette ettersom de er sportsgærne hele gjengen. Hva er galt med å være ute til klokken 09:00?? Det er jo ikke så seint. Endret 23. februar 2014 av Jetlag 1
minister-mio Skrevet 23. februar 2014 #43 Skrevet 23. februar 2014 Da jeg var 10 år gammel spilte jeg fotball helt til klokken 01:00. Mine barn er ute til klokken 22:00 og 23:00! Ser ikke noe galt i dette ettersom de er sportsgærne hele gjengen. Hva er galt med å være ute til klokken 09:00?? Det er jo ikke så seint. Hvis f. eks en syvåring er ute klokka 21.00, så skal inn og spise kveldsmat, roe seg ned og dusje kan det fort bli en sen kveld. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #44 Skrevet 23. februar 2014 Fy fader TS for et kvalmt menneske du er. Tenk å i det hele tatt vurdere å trekke inn BV og ødelegge for familien bare fordi reglene barna deres har ikke passer i ditt bilde av hva som er riktig. Du bør skamme deg. Anonymous poster hash: 9aa56...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #45 Skrevet 23. februar 2014 så dere syntes virkelig det er helt ok å ha seks barn hvorav de i barneskolealder leker utendørs til ni, to hunder og en haug med katter er helt ok? Barneskolealder kan være ganske mye forskjellig. Er de 12-åringer i syvende klasse er det ikke noe problem. Er de derimot 6-årige førsteklassinger vil jeg si det absolutt er i seneste laget i ukedager. Anonymous poster hash: 965ad...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #46 Skrevet 23. februar 2014 Jeg er alenemor og følger alldeles strålende opp mine tre barn. Om vi var to voksne, skulle vi glatt greid seks. Anonymous poster hash: 747fa...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #47 Skrevet 24. februar 2014 min bestemor var alene det aller meste av året med 6 barn siden bestefar var sjømann og borte opp mot et år av gangen før han hadde hjemmetur på opptil to mnd før han var på sjøen igjen,han seilte på asia, bestemor hadde i tillegg til barna gården og fisket angående blåmerker på steder det ikke er så lett å lage de selv, jeg var ekspert på det, hadde veldig mye fart i kroppen som barn men ikke like god balanse , spesielt ned bratte trapper med tresko- det endte med knall og fall og rulling ned trappa, fram til jeg var 7-8 år var det rett til legen om det ikke ble funnet et eneste blåmerke på meg for da var jeg syk , og om legen mente jeg så frisk og fin ut så var det klar beskjed fra mor om at nei hun er syk for jeg finner ikke et eneste blåmerke så finn ut hva som feiler henne, og har hun ikke blåmerke så har hun vært i ro og er hun i ro er hun syk og syk var jeg og klasseforstander var sikker på at jeg ble mishandlet hjemme, siden jeg alltid hadde blåmerker også på ryggen, jeg nektet for det og sa at jeg hadde laget de blåmerka selv, så læreren mente at denne måtte ta en prat med mor , på vei ut døra i full fart med tresko møtte jeg lærern i døra og runder hjørnet for trappa og den ble rullet ned (kråkestup) som vanlig , lærern fikk sett hvordan denne jenta laget blåmerker på ryggen selv , bare så det er helt på det rene foreldrene mine la aldri hardhand på oss søsken og som voksen har jeg vært på legevakta med meg selv og barna med de merkligste skader og legene har fått seg mang en god latter når de har blitt fortalt hvordan det gikk til og er barna i den familien 9 år å eldre så kan de godt være ute til kl 9 på kvelden Anonymous poster hash: cb72b...e35 4
Mafalda Skrevet 24. februar 2014 #48 Skrevet 24. februar 2014 Som snart seksbarnsmor, må jeg himle litt med øynene over at vi kom helt til side 3 før det ble snakk om hvor gamle disse "barneskolebarna" er. Ammatører, assa. Neida, jeg bare tuller Men det er utvilsomt et veldig sentralt poeng om det er seksåringer som reker ute alene til klokka ni om kvelden, eller om det er tolv-trettenåringer som spiller fotball i gata. Begge hører strengt tatt med til barneskolen, så her bør TS være litt mer presis hvis tilbakemeldingene fra andre skal ha noe for seg. OK, så "noe" skurrer og TS er bekymret. Jeg er for så vidt enig i at man skal kunne lufte en hvilken som helst bekymring uten å få hodet kappet av, og alle er ikke like flinke til å sette ord på ting. Men jeg skjønner jo at folk blir skeptiske til denne bekymringen, når overskriften i tråden er "Er det greit å ha seks barn?", og HI lyder: Jeg har en nabofamilie som har hele seks barn. De har i tillegg to hunder og en haug med katter. Jeg kan umulig se for meg at de har tid til å følge opp alle ungene og de leker ofte ute i gata til ni om kvelden (barneskolealder). Burde jeg gripe inn? Anonymous poster hash: 114bb...663 - for det at TS ikke kan se det for seg, er vel ikke akkurat den tyngste argumentasjonen? TS, har du noe mer konkret å fare med enn at du synes seks barn er rart? Er ungene ute på selvstyr hver kveld? Er de dårlig kledd og møkkete? Oppfører de seg rart? Drar familien av og til noe sted, ser du foreldrene? Hører du mye krangel og bråk? Hvis man har en veldig sterk magefølelse på at noe er galt, så kan man alltids ta telefonen og drøfte saken med barnevernet uten å nevne navn, for eksempel. Men rent personlig tror jeg du må komme med litt mer konkrete holdepunkter for bekymringen din, TS, for sånn det ser ut nå koker du suppe på en spiker- og det kommer nok barnevernet også til å konkludere med. 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #49 Skrevet 24. februar 2014 Seks barn er helt greit såfremt de får tilstrekkelig omsorg. At barna leker lenge ute er ikke bevis for omsorgssvikt. Jeg er mer skeptisk til at folk drar inn hunder og katter i huset. Skeptisk til at folk DRAR inn hunder og katter i huset!! Tror barnevernet hadde fått seg en kraftig og god latter hvis du hadde meldt dette inn som bekymring! Anonymous poster hash: 49659...239 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #50 Skrevet 24. februar 2014 Jeg har en nabofamilie som har hele seks barn. De har i tillegg to hunder og en haug med katter. Jeg kan umulig se for meg at de har tid til å følge opp alle ungene og de leker ofte ute i gata til ni om kvelden (barneskolealder). Burde jeg gripe inn? Anonymous poster hash: 114bb...663 Fy søren altså. Her kommer det fordommer inn ser jeg. Melde fra til barenvernet fordi de er 6 barn? Unnskyld meg, men hvordan i all verden er det du tenker?? Anonymous poster hash: 07182...b91
Gjest Heartbeat Skrevet 24. februar 2014 #51 Skrevet 24. februar 2014 Ute til 21 om kvelden må jo være strålende. Endelig noen som lar ungene leke og få blåmerker, istedet for å sitte pal inne om kveldene og spille spill og bli lat! 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #52 Skrevet 24. februar 2014 Skeptisk til at folk DRAR inn hunder og katter i huset!! Tror barnevernet hadde fått seg en kraftig og god latter hvis du hadde meldt dette inn som bekymring! Anonymous poster hash: 49659...239 Anonymous poster hash: 4ff76...636
Kittykat Skrevet 24. februar 2014 #53 Skrevet 24. februar 2014 Jeg har 6 søsken, men 4 som bodde hjemme ( 2 av dem ble adoptert vekk rett etter fødsel ). Så vi var 5 barn tilsammen og vi led ingen nød. Jeg har 3 barn og barna våre er gjerne ute til kl 21 og leker med alle de andre barna i nabolaget. Det er ingen trafikk i nærheten og de er ikke alene. Skulle man ringt til bv og anmeldt alle som har mer enn 2-3 barn og er ute til kl 21, så hadde bv hatt mye å gjøre på. Du vet ikke hvordan hverdagen deres er eller om barna går på fritidsaktiviteter.. Med mindre du har en grunn, annet enn synsing og sansing, så er ikke dette en sak for bv.
Blod Skrevet 24. februar 2014 #54 Skrevet 24. februar 2014 Hva skulle du sagt om du ringer til barneværnet? "Naboen har 6 barn de kan umulig klare å ta vare på alle sammen da! Dere må gripe inn! Og de er ute helt til kl 9" ? Kjenner du dem? Har du noen gang pratet med dem? 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #55 Skrevet 24. februar 2014 Typisk ts å forsvinne fra en tråd når den ikke går vedkommendes vei. Anonymous poster hash: 4ff76...636 1
Blod Skrevet 24. februar 2014 #56 Skrevet 24. februar 2014 så dere syntes virkelig det er helt ok å ha seks barn hvorav de i barneskolealder leker utendørs til ni, to hunder og en haug med katter er helt ok? Ja, hvis de ikke tar skade av det er det selvfølgelig greit! 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #57 Skrevet 24. februar 2014 Da får jeg melde min svigerinne til BV siden hun har 5 barn og hund. Bråker barna for deg? Ute pga vinterferie?Anonymous poster hash: 313a5...4ac 1
Muscae Skrevet 24. februar 2014 #58 Skrevet 24. februar 2014 Må bare pirke på noe her, stadige blåmerker er normalt for små barn. Det er HVOR de får blåmerkene som gjør avgjør mistanken. Sånne steder som ikke er så vanlig å slå seg feks. Et barn med stadige blåmerker på leggene vil ikke bli studert nøye bare pga stadig blåmerker. Men hadde han hatt på innsiden av lår osv så hadde det vært noe annet. Blir skummelt når noe så normalt som blåmerker skal automatisk bli tenkt på som mishandling.Anonymous poster hash: 15dc2...fb8 Det er veldig mange logiske forklaringer for blåmerker på innsiden av lårene også. Har du noen gang sett hvordan barna dumper på dumphuske? De spretter i været og smeller hardt ned på huska igjen. Slikt lager blåmerker på mange. Det er også flere lekeapparater de kan få det av. 1
Montefalco Skrevet 24. februar 2014 #59 Skrevet 24. februar 2014 Skeptisk til at folk DRAR inn hunder og katter i huset!! Tror barnevernet hadde fått seg en kraftig og god latter hvis du hadde meldt dette inn som bekymring! Anonymous poster hash: 49659...239 Det har ingen ting med barna å gjøre. Jeg skriver at jeg er skeptisk til at folk drar hunder og katter inn i husene sine. I tillegg til at dyra tas ut fra sitt naturlige miljø, er dyra skittene og lager bråk.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #60 Skrevet 24. februar 2014 Det har ingen ting med barna å gjøre. Jeg skriver at jeg er skeptisk til at folk drar hunder og katter inn i husene sine. I tillegg til at dyra tas ut fra sitt naturlige miljø, er dyra skittene og lager bråk. Ja, hunder er en del av den norske faunaen?Anonymous poster hash: 00343...0c6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå