Gå til innhold

Er det greit og ha seks barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men det er mye med den familien som skurrer. Og jeg er redd barna lider og at jeg kunne gjort en forskjell men lar vær

Anonymous poster hash: 114bb...663

Det er helt sikkert "godt nok" - og det er det du bør slå deg til ro med.

Evt ta opp din bekymring med skole/barnehage. Hvis de har noen av de samme tankene, kan jo skolen/barnehagen ta affære.

Anonymous poster hash: 49659...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antall barn er heller ikke en god årsak. Jeg tipper du ts lar deg plage av dette fordi dette mest sannsynligvis er en innvandrer familie?

Faren er norsk, moren er svensk

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke trafikert. Men det er jo en grunn til at de er der ute å leker alene. Foreldrene er vel opptatt med de andre barna og alle dyrene. TS

Du kan egentlig fortsette å poste med nick siden du allerede har gjort det. :)

Før i tiden var det helt vanlig med store barneflokker og da passet vel de eldste på de yngste i stor grad. Og å ha flere kjæledyr var/er vel heller ikke uvanlig.

Synes nok du skal passe dine egne saker. Ihvertfall inntil du eventuelt observerer noe konkret som kan vekke bekymring.

Innetider (kl.21) og mange dyr er ikke i seg selv bekymringsverdig.

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Er foresten "å* ha seks barn" (måtte bare)

Anonymous poster hash: a331b...258

Det heter forresten, ikke foresten.

Måtte bare.

Skrevet

Jeg har vokst opp med 4 brødre, og vi har hatt det kjempefint i oppveksten. Vært gode venner og reist på familieturer, selv om vi ikke hadde mye å rutte med. Ikke si noe om andres familieliv fordi om de er mange. Da er det deg de ser rart på.

• Liker 1
Skrevet

Er det sånn at de tvinger barna til å leke ute til klokken ni, i dårlige/for lite klær? Eller ser barna stort sett fornøyde ut? Kjenner du foreldrene? Ofte i familier med mnge barn, så er den ene forelderen hjemmeværende.. Er det tilfellet her eller er de optatt med jobb fra tidlig morgen til sent på kveld? Ut i fra det du har skrevet til nå, så ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 95a48...3af
  • Liker 2
Skrevet

Jeg mistenker at livet de ønsker ikke er bra for barna!!

Kjenner du dem?

Anonymous poster hash: 4ff76...636

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

De leker uten voksne ute til klokka ni om kvelden!

Da er det jammen mange 6-barnsforeldre hvis dette er et kjennetegn.

• Liker 4
Skrevet

Ja, selvfølgelig er det greit å ha seks barn. Hvorfor skulle det ikke være det? Hvis du ikke har noe annet å komme med enn at de er uten til kl 21:00, tror jeg at du skal ta det helt med ro.

Skrevet

så dere syntes virkelig det er helt ok å ha seks barn hvorav de i barneskolealder leker utendørs til ni, to hunder og en haug med katter er helt ok?

So what om de er ute til klokken ni?

Selv om ikke foreldre flest lar barna sine være det, betyr det ikke at disse foreldrene gjør noe galt.

Dessuten er det ikke uvanlig å ha seks barn. Kanskje det har vært det de siste 20 årene i Norge, men i utland og i norske "gamledager" (men ikke lenger bak enn besteforeldretid) er det helt vanlig.

• Liker 3
Skrevet

så dere syntes virkelig det er helt ok å ha seks barn hvorav de i barneskolealder leker utendørs til ni, to hunder og en haug med katter er helt ok?

Seks barn er helt greit såfremt de får tilstrekkelig omsorg. At barna leker lenge ute er ikke bevis for omsorgssvikt. Jeg er mer skeptisk til at folk drar inn hunder og katter i huset.

• Liker 1
Skrevet

ja!

Anonymous poster hash: 2dffe...790

• Liker 1
Skrevet

Hvis du driver og ser på dem hele tiden, gå heller bort og spør om du kan hjelpe til med noe, kanskje de har hendene fulle og ikke har tid til å ta et par av barna inn. Kanskje blir mor og far glad for et ekstra par hender et par kvelder i uken?

Skrevet (endret)

Hva er det for en tone på folk her inne? Burde da være lov å vise bekymring uten å få hodet sitt kappet av...

Du sier det er mye med denne familien som skurrer, annet enn at de lar barna være ute alene sent...hva tenker du på da?

Det er mye en familie kan gjøre som gjerne ikke er ideelt (la de være ute sent for eksempel) men det er ikke alt barnevernet kan blande seg inn i likevel....

Endret av SummerJoy
  • Liker 3
Skrevet

De leker uten voksne ute til klokka ni om kvelden!

Det er ikke mange år siden det var helt normalt at barn fikk lov til å leke uten å ha voksne som passet på dem hele tiden. Synes faktisk at mange ser ut til å være alt for vant til at voksne aktiviserer dem, og at de derfor ikke får lært seg å leke fritt og kan slite med å finne på noe hvis de kjeder seg.

Det du har skrevet er i seg selv ikke noen umiddelbar grunn til bekymring. Men dersom du har klare observasjoner på at barna blir vanskjøttet, så bør du selvsagt kontakte noen.

• Liker 6
Skrevet

virker som TS sliter litt med å forklare hva hun egentlig føler over situasjonen. Noe skurrer, sier TS.

Har barna kanskje "ute-tider" (ikke lov å komme inn før etter 21?) Eller ønsker barna helst å holde seg ute av huset så lenge som mulig?

Det kan være noe mer til grunn her.

Anonymous poster hash: c36a1...0c3
  • Liker 3
Skrevet

Så lenge du ikke har sett noe du reagerer på er det bare å la det ligge. Kjenner folk med 10 og 13 barn, og barna har det kjempebra.

Skrevet

Bare utetider og 6 barn er ikke nok til å reagere veldig. Dersom det er andre ting som skurrer kan det være lurt å lage en liste over de tingene du synes skurrer. Jeg kjenner til familier med 6 barn hvor alt går på skinner og familier med 6 barn hvor det er grunn til bekymring.

• Liker 2
Skrevet

At barn er ute og leker til klokken 9 om kvelden er ikke et problem å gå til barnevernet med. Stadige blåmerker og annen merkelig oppførsel derimot...

Antall barn er heller ikke en god årsak. Jeg tipper du ts lar deg plage av dette fordi dette mest sannsynligvis er en innvandrer familie?

Godt tips, bli kjent med naboene istedenfor å gå rundt med slike mistanker.

Anonymous poster hash: 97711...d78

Må bare pirke på noe her, stadige blåmerker er normalt for små barn.

Det er HVOR de får blåmerkene som gjør avgjør mistanken. Sånne steder som ikke er så vanlig å slå seg feks. Et barn med stadige blåmerker på leggene vil ikke bli studert nøye bare pga stadig blåmerker. Men hadde han hatt på innsiden av lår osv så hadde det vært noe annet.

Blir skummelt når noe så normalt som blåmerker skal automatisk bli tenkt på som mishandling.

Anonymous poster hash: 15dc2...fb8

• Liker 5
Skrevet

Som kanutte skriver: Lag en liste. Kanskje du innser at det bare er bagateller du reagerer på, og hvis ikke har du noe å komme med om du vil kontakte BV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...