Gå til innhold

Er det greit og ha seks barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabofamilie som har hele seks barn. De har i tillegg to hunder og en haug med katter.

Jeg kan umulig se for meg at de har tid til å følge opp alle ungene og de leker ofte ute i gata til ni om kvelden (barneskolealder).

Burde jeg gripe inn?

Anonymous poster hash: 114bb...663
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en nabofamilie som har hele seks barn. De har i tillegg to hunder og en haug med katter.Jeg kan umulig se for meg at de har tid til å følge opp alle ungene og de leker ofte ute i gata til ni om kvelden (barneskolealder).Burde jeg gripe inn? Anonymous poster hash: 114bb...663

Kjenner noen med 16 barn, hva tror du du kan gripe inn med? Drepe noen av barna til det er få nok igjen?

Anonymous poster hash: d856e...a88

• Liker 21
Skrevet

Hva skal du gjøre, tvangssterilisere dem?

Troll.

Anonymous poster hash: 63025...f73

• Liker 4
Skrevet (endret)

Gripe inn som i for eksempel melde ifra til BV tenkte jeg da. Liker ikke å se barn gå for lut og kaldtvann!

Endret av Brucelee
Skrevet

Hvis det er grunn for BV å tre inn når man har 6 barn, er de allerede involvert, da dette tross alt registreres. Så nei, det er ingen grunn til at du skal gjøre noe.

Folk er forskjellige, noen vil ha null problem med å følge opp 6 barn, kommer helt an på prioriteringer, og hvordan de faktisk er som person, så synes det er litt rart at du dømmer dem kun pga antall barn.

• Liker 8
Skrevet

Nei du skal ikke gripe inn! Barn kan leve gode liv og bli gode mennesker selv om de legger seg litt senere enn gjennomsnittsbarna.

Anonymous poster hash: 49659...239
  • Liker 6
Skrevet

Gripe inn som i for eksempel melde ifra til BV tenkte jeg da. Liker ikke å se barn gå for lut og kaldtvann! - ts

På hvilken måte mener du de går for lut og kaldt vann?

• Liker 5
Skrevet

så dere syntes virkelig det er helt ok å ha seks barn hvorav de i barneskolealder leker utendørs til ni, to hunder og en haug med katter er helt ok?

• Liker 2
Skrevet

På hvilken måte mener du de går for lut og kaldt vann?

De leker uten voksne ute til klokka ni om kvelden!

Skrevet

Gripe inn som i for eksempel melde ifra til BV tenkte jeg da. Liker ikke å se barn gå for lut og kaldtvann! - ts

Hvis det er grunn til å melde fra fordi du har observert omsorgssvikt, så ja. Men det er ikke omsorgssvikt å ha seks barn.

Anonymous poster hash: cb43f...3c0

• Liker 11
Skrevet

Du vet jo ingenting om situasjonen deres. Med mindre du vitner til vankjødsel eller dårlig behandling av barna, har du ingenting du skulle ha sagt. Finnes kjempemange som har en flokk med unger og kjæledyr. Noen takler det kjempefint og barna kan godt ha det supert for alt du vet

Anonymous poster hash: a331b...258
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er grunn nok til å kontakte barnevernet. Ja, de er litt sent, men i hele Europa legger barn seg senere enn i Norge og lever gode liv allikvel!

Slapp av og la andre leve sitt liv som de ønsker!

Anonymous poster hash: 49659...239

• Liker 5
Skrevet

Bor de/du i et sterkt trafikkert område da, eller?

Og hva har omsorgssvikt med katte og hundehold å gjøre?

• Liker 6
Skrevet

Bor de/du i et sterkt trafikkert område da, eller?

Og hva har omsorgssvikt med katte og hundehold å gjøre?

Nei, det er ikke trafikert. Men det er jo en grunn til at de er der ute å leker alene. Foreldrene er vel opptatt med de andre barna og alle dyrene. TS

Skrevet

Slapp av og la andre leve sitt liv som de ønsker!

Jeg mistenker at livet de ønsker ikke er bra for barna!!

Gjest Belle âme
Skrevet

Nei, det er ikke trafikert. Men det er jo en grunn til at de er der ute å leker alene. Foreldrene er vel opptatt med de andre barna og alle dyrene. TS

Omg for eit problem...

Skrevet

At de er ute til ni tiden er ikke et godt nok tegn på omsorgssvikt. Du bør være sikrere på det før du griper inn

• Liker 5
Skrevet

Er foresten "å* ha seks barn" (måtte bare)

Anonymous poster hash: a331b...258
  • Liker 11
Skrevet

Men det er mye med den familien som skurrer. Og jeg er redd barna lider og at jeg kunne gjort en forskjell men lar vær

Skrevet

At barn er ute og leker til klokken 9 om kvelden er ikke et problem å gå til barnevernet med. Stadige blåmerker og annen merkelig oppførsel derimot...

Antall barn er heller ikke en god årsak. Jeg tipper du ts lar deg plage av dette fordi dette mest sannsynligvis er en innvandrer familie?

Godt tips, bli kjent med naboene istedenfor å gå rundt med slike mistanker.

Anonymous poster hash: 97711...d78
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...