Gå til innhold

Sykt mye fukt i underlivet, som en vannkran som står på 24/7. Hjelp!


spitonit

Anbefalte innlegg

For 5 år siden fikk jeg konstatert Bakteriell Vaginose av en gynekolog på Volvat.

Jeg fikk ALLE antibiotikakurene som fins, men den er alltid tilbakevennende.

Det meste jeg har vært symptomfri er 14 dager på 5 år (!!!).

Gynekologen fant også ut etter undersøkelse nr 2 at jeg har vestibulitt i tillegg.

Jeg ble henvist til en fysioterapeut og får god hjelp der i dag :)

Den bakterielle vaginosen derimot kunne ikke gynekologen finne ut av.

Jeg ble derfor kastet videre som en ball. Hun sa på en pen måte at det ikke var mer hun kunne gjøre.

Det verste nå er at jeg har hatt en enormt mye fukt i underlivet i 3 år. Ikke utflod, men typ som om at underlivet ditt skulle svettet enormt, slik man gjør under armene.

Det er en kran som står på 24/7 og jeg er derfor nødt til å bruke bind hver dag.

Jeg VET det ikke er bra, men jeg har ikke mye valg da jeg ikke kan bytte truse hvert kvarter. Og går jeg uten noen ting tar det en uke før jeg har urinveisinfeksjon. Det lukter ganske skarpt i bindet etter en dag, sikkert pga den bakterielle vaginosen.

Men hva kan den jævla «svettinga» komme av? Er det den bakterielle vaginosen, vestibullitten eller noe helt annet?

Er det noen her som sliter med det samme. Jeg trenger hjelp og ettersom til og med det private helsevesenet har gitt meg opp er jeg DESPERAT!

Og for sikkerhetens skyld, ja jeg er jomfru. Så plagene kommer ikke fra bytte av partner eller ubeskyttet sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du bytter bind flere ganger om dagen håper jeg? du sier det lukter stramt på slutten av dagen å da høres det ut som at du ikke skifter ofte nok.



Anonymous poster hash: 9f408...4bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på det verste bytter jeg 4 ganger om dagen.

Den stramme lukta kommer nok av bakteriell vaginosen som alltid har lukta jævlig.

Men jeg trenger hjelp til å få slått av "vannkrana."

Er dette noe som Vulvaklinikken kan se på? Fins det eventuelt noe privat alternativ til vulvaklinikken? Orker ikke tanken på å gå tilbake til gynekologen hos Volvat som bare kastet meg videre, for å få henvisning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lide av overdreven svetting, hyperhidrose? Er det andre steder du svetter mye? Ofte kan man ha det flere steder (hender, armhuler, ansikt, føtter, rygg m.m). Noen har det et sted, noen flere.

Lukter det? Bakteriell vaginose lukter reke/fisk. Hvis ikke, kan det være svette (som først lukter etter en stund.

Om det er svette, kan Dridase eller betablokkere være noe å forsøke.

Anonymous poster hash: 70b4e...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, Vulvaklinikken kan sikkert se på dette. Fastlegen må sende en henvisning. At det lukter stramt på slutten av dagen, kan også komme av svette. Men er det rekelukt, er det nok BV. Kanskje du kan få en langvarig antibiotikakur?

Anonymous poster hash: 70b4e...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overdreven svetting i panna, men ikke på nærheten så ille som nedentil.

Den Bakterielle vaginosenukter reke/fisk ja og derfor lukter det det samme i bindet.

Må jeg til lege for å få dridase/betablokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har overdreven svetting i panna, men ikke på nærheten så ille som nedentil.

Den Bakterielle vaginosenukter reke/fisk ja og derfor lukter det det samme i bindet.

Må jeg til lege for å få dridase/betablokker?

Ja, betablokker kan fastlege skrive ut, men Dridase må skrives ut av en hudlege. Begge er medisiner som kan gi bivirkninger, så man får tenke seg godt om. Men høres ut som du er rimelig plaget.

Det kan jo være at du har hyperhidrose i underlivet, og at den BV forverres av dette. Da må man behandle begge deler. Og kanskje langvarig Flagyl-kur.

Anonymous poster hash: 70b4e...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det sånn at fastlegen må undersøke meg eller holder det med papirer fra gynekologen hos Volvat og bekreftelse fra fysioterapeuten som har spesialisert seg på vestibulitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar med dokumentasjonen til fastlegen, holder sikkert det. I verste fallmå man ta en gyn, men har inntrykkav at de fleste fastleger heller henviser videre, om de kan.

Anonymous poster hash: 70b4e...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp. Da skal jeg samle all dokumentasjon og gi til fastlege :)

Lykke til, og god bedring! Husk å forklare det med svettingen, og at du lurer på om det kan forverre BV. Kanskje gynekologen på Volvat ikke så sammenhengen mellom dem. :)

Anonymous poster hash: 70b4e...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: det er en del leger som knapt vet hva hyperhidrose er. Så vær forberedt på det. Men slik du forklarer det, kan det absolutt være en sammenheng mellom svettingen og at du så ofte får BV.

Anonymous poster hash: 70b4e...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...