Gå til innhold

Hvorfor er Nordmenn så naive når det kommer til idrettsstjernene deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er vi jo midt i OL, så dette er et passende tidspunkt.

Hvorfor er Nordmenn generelt så naive og godtroende om toppidrettsutøverne deres?

Spesielt når det kommer til ski, da er diskusjon rundt norsk doping som å banne i kirka. Vanligvis er vi Nordmenn veldig skeptiske mennesker, men når det komme til skilandslaget våres så er vi totalt blottet.

Det første jeg tenker når folk som ikke engang er på pallplassering blir testet positivt, er "wow, tro hva de bedre utøverne har brukt".

Hva er din mening?



Anonymous poster hash: f9261...4c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mening er at alle toppidrettsutøvere doper seg.



Anonymous poster hash: d1949...5c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror ikke de doper seg fordi vi føler de er en av oss.



Anonymous poster hash: ab859...5e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at alle toppidrettsutøvere doper seg.

Anonymous poster hash: d1949...5c7

Jeg er faktisk litt enig. De har alle den samme mentaliteten: De er villige til å gå langt for å bli best. Koste hva det koste vil. De bruker preparater som får dem ti å yte enda mer. Det er preparater som ikke nødvendigvis står på dopinglista (foreløpig), men poenget er at de hele tiden balanserer på en hårfin grense mellom lovlige og ulovlige preparater.

Anonymous poster hash: 4f0c6...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at alle toppidrettsutøvere doper seg.

Anonymous poster hash: d1949...5c7

Jeg tror ikke alle doper seg, men jeg tror det er mange som aldri blir tatt. Tror det er langt flere enn de to personene som hittil er tatt i løpet av OL så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har til gode å se noen av de store bli tatt for doping. Frem til det skjer velger jeg å tro det beste om folk :)



Anonymous poster hash: eabdc...026
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi nordmenn generellt liker å tro at vi er en utrolig spesiell nasjon hvor ingen gjør noe galt :) Nordmenn voldtar ikke, det er det kun innvandrere som gjør. Nordmenn banker ikke opp kona si, det er det kun innvandrere som gjør. Nordmenn begår ikke ran, det er det kun innvandrere som gjør. Nordmenn bruker ikke narkotika, det er det kun innvandrere som gjør. Når det gikk opp for folk at det var en etnisk nordmann bak 22.juli og ikke en muslim, ble han t.o.m forsvart med at "jammen, jeg kan ikke si jeg ikke forstår han, det er ikke rart det renner over for noen med tanke på denne innvandringspolitikken".

Hadde Petter Northug blitt tatt i doping hadde man nok trodd at det var svenskene som hadde tuklet med dopingprøven hans :)

Sånn er det her..



Anonymous poster hash: ce720...181
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn? Hallo, norsk kvinne her og jeg bryr meg ikke om OL eller idrett og har ingen aning om hvem som er "idrettsstjerner".

Betyr det at jeg er naiv og tror at doping ikke foregår? Nei.



Anonymous poster hash: 94614...173
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nordmenn generellt liker å tro at vi er en utrolig spesiell nasjon hvor ingen gjør noe galt :) Nordmenn voldtar ikke, det er det kun innvandrere som gjør. Nordmenn banker ikke opp kona si, det er det kun innvandrere som gjør. Nordmenn begår ikke ran, det er det kun innvandrere som gjør. Nordmenn bruker ikke narkotika, det er det kun innvandrere som gjør. Når det gikk opp for folk at det var en etnisk nordmann bak 22.juli og ikke en muslim, ble han t.o.m forsvart med at "jammen, jeg kan ikke si jeg ikke forstår han, det er ikke rart det renner over for noen med tanke på denne innvandringspolitikken".

Hadde Petter Northug blitt tatt i doping hadde man nok trodd at det var svenskene som hadde tuklet med dopingprøven hans :)

Sånn er det her..

Anonymous poster hash: ce720...181

Etter at OL nå er ferdig, tror jeg vi kan konstatere at Northugen ikke har dopa seg. Isåfall dopa seg NED :fnise:

Ellers er jeg en av de "naive" som tror ikke de norske doper seg. Jeg blir skeptisk til umenneskelige prestasjoner, som f.eks Mühlegg i OL 2002. Det var helt opplagt at han dopet seg. Jeg har aldri sett norske utøvere gjøre en umenneskelig prestasjon. Kanskje bortsett fra Koss i OL på Lillehammer. Er mange som er skeptiske til det han gjorde der.

Vi er en anti-doping nasjon, og hvis noen doper seg er det bare enkeltindivider og ikke noe mer. Og hvis noen i Norge doper seg, så må de være himla bra til det, ettersom ingen noengang blir tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det henger sammen med at nordmenn flest er både naive og tillitsfulle på en helt annen måte enn i resten av verden, både til hverandre, til staten og til idrettsfolk. Jeg tror de færreste tenker noe særlig på doping, og når de gjør det, så glemmer de det fort. Ettersom doping i Norge blir sett på som galt, og som en moralsk synd, og ikke som en logisk løsning som det å vinne forutsetter, så tenker folk lettere at når de ser en idrettsutøver som framstår hyggelig, så må denne idrettsutøveren være ren. Det er blant annet derfor at idrettsutøvere er så kjedelige som personer og på pressekonferanser. De trenes opp til hva de skal si. Petter Northug er en utøver som flere ville trodd dopet seg, sannsynligvis mer pga frekk oppførsel, enn pga resultatene. ("frekk" i anførselstegn, når jeg ser tilbake på hvor lite han faktisk har gjort, så er det helt utrolig hvor mye pepper han får, noe som igjen forklarer hvorfor idrettsutøvere er så jævlig kjedelige). Dæhlie derimot, tror ingen har dopet seg, selv ikke om han regjerte på en tid hvor epo ikke var sporbart, og man kunne dope seg til det stod ut av øra, og epo var tilgjengelig overalt. For folk som er skikkelig inne i å følge med på forandringer av resultater før og etter avsløringer av nye metoder, så er det helt utrolig hva slags forskjell epo gjorde i sykkelsporten. Men de norske var selvfølgelig rene, når de banket dritten ut av epo-pumpede finner og andre. Så folk er også kunnskapsløse. Vi har en naiv, overflatisk beundring av idrettsutøvere. Og det kommer vi fortsatt til å ha. Nok blonde jenter, solidox smil og litt flaggveiving. Heia Norge!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noen som blir testet mer enn de norske utøverene, siden de er så gode. Derfor velger jeg å tro at de ikke doper seg, siden de ikke blir tatt. Er ikke dette en ting som det egentlig er greit å være litt naiv til? Det hadde jo vært vondt for sporten om halve Norge tenkte "hun er sikkert dopet" etter Marit Bjørgens tredje gull?



Anonymous poster hash: 12ea6...baa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noen som blir testet mer enn de norske utøverene, siden de er så gode. Derfor velger jeg å tro at de ikke doper seg, siden de ikke blir tatt. Er ikke dette en ting som det egentlig er greit å være litt naiv til? Det hadde jo vært vondt for sporten om halve Norge tenkte "hun er sikkert dopet" etter Marit Bjørgens tredje gull?

Anonymous poster hash: 12ea6...baa

Test-rasjonaliseringen.

Hva var det Armstrong sa om antall ganger han har blitt testet?

Hvorfor er det leit om Bjørgen er dopet? Blir hun noe dårligere av den grunn? Forøvrig argumentum ad consequentiam/appeal to consequences

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er din mening?

Anonymous poster hash: f9261...4c2

Man tror alltid best om sine egne.

Personlig er jeg skeptisk til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jo midt i OL, så dette er et passende tidspunkt.

Hvorfor er Nordmenn generelt så naive og godtroende om toppidrettsutøverne deres?

Spesielt når det kommer til ski, da er diskusjon rundt norsk doping som å banne i kirka. Vanligvis er vi Nordmenn veldig skeptiske mennesker, men når det komme til skilandslaget våres så er vi totalt blottet.

Det første jeg tenker når folk som ikke engang er på pallplassering blir testet positivt, er "wow, tro hva de bedre utøverne har brukt".

Hva er din mening?

Anonymous poster hash: f9261...4c2

Det kommer nok av det at vi i Norge har gitt inntrykk av at vi har ett omfattende antidop opplegg med ofte og grundige tester, der vi aktivt oppfordrer til bruk av ny teknologi og tilbaketesting.

Vi forutsetter at våre utøvere er noenlunde inteligente og følgelig vet at de VIL bli avslørt på ett eller annet tidspunkt. Følgelig forutsetter vi at flertallet er rene til skyld er bevist. På den annen side ville det aldri overaske meg at Normenn drev tvilsomme prosjekter , som høydehus og Xenon gass lignende forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test-rasjonaliseringen.

Hva var det Armstrong sa om antall ganger han har blitt testet?

Hvorfor er det leit om Bjørgen er dopet? Blir hun noe dårligere av den grunn? Forøvrig argumentum ad consequentiam/appeal to consequences

Vel, testingen av Armstrong var jo klart manipulert; hadde han blitt testet på lik linje med andre hadde han blitt avslørt mye tidligere.

Hvis Bjørgen skulle vise seg åvære dopet, ville hun ikke lenger være en idrettsutøver, kun en medisinmaskin; det gjelder for all idrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, testingen av Armstrong var jo klart manipulert; hadde han blitt testet på lik linje med andre hadde han blitt avslørt mye tidligere.

Hvis Bjørgen skulle vise seg åvære dopet, ville hun ikke lenger være en idrettsutøver, kun en medisinmaskin; det gjelder for all idrett.

Hvilke manipulerte tester er det du snakker om?

Det er tonnevis av blod og svette som må til for å bli best. Medikamenter er det siste avgjørende.

Endret av xfce123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norge er jo et lite land hvor langrenn er veldig stort.

det ville jo vært en gedigen katastrofe for en normann å bli tatt i doping.

ikke minst utrolig flaut for idrettsutdøveren i et så lite land hvor dette er en så stor greie.

den personen som hadde dopet seg ville jo ikke turt å gå uttafor døra etterpå.

derfor tenker jeg at di ikke tør ta sjansen.

mulig det er naivt :fnise:



Anonymous poster hash: 02274...8cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi jo midt i OL, så dette er et passende tidspunkt.

Hvorfor er Nordmenn generelt så naive og godtroende om toppidrettsutøverne deres?

Spesielt når det kommer til ski, da er diskusjon rundt norsk doping som å banne i kirka. Vanligvis er vi Nordmenn veldig skeptiske mennesker, men når det komme til skilandslaget våres så er vi totalt blottet.

Det første jeg tenker når folk som ikke engang er på pallplassering blir testet positivt, er "wow, tro hva de bedre utøverne har brukt".

Hva er din mening?

Anonymous poster hash: f9261...4c2

Sa h*n dag 15 av 16 :fnise:

Anonymous poster hash: a42cd...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...