Gå til innhold

FACE IT! Norge er ikke lenger et "kristent land"!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser frem til at alle land sluttes å omtales som kristne, muslimske eller whatever! Fjern religionen fra stat og styre og bruk heller menneskerettighetene som retningslinje.



Anonymous poster hash: 127b5...995
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser frem til at alle land sluttes å omtales som kristne, muslimske eller whatever! Fjern religionen fra stat og styre og bruk heller menneskerettighetene som retningslinje.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Enig.

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er direkte FREKT (i mine øyne) å snakke om "det kristne Norge" og "de kristne verdiene". 23% av befolkningen er ikke med i den norske kirke, men sånne som Tybring Gjedde (og andre FRP-politikere) snakker som om det hele dreier seg om kristne vs. muslimer. Norge er ikke delt opp i kristne og muslimer. Norge er et flerreligiøst/flerlivssyns-samfunn. Vi har buddhister, kristne, ateister, agnostikere, muslimer, hinduer, jøder, new age, bahai osv.

Slutt å snakke om det kristne norge!

Anonymous poster hash: 75c58...dc1

Det som irriterer meg som kristen noe grenseløst når det gjelder FRP, er at de er så ekstremt selektive når det gjelder kristne verdier. For en rekke kristne verdier vil FRP faktisk fjerne, slik som å holde hviledagen hellig, hjelpe de som trenger det. På mange områder med mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviledagen på en søndag er det de færreste som har uansett. Og hvorfor skal sykehus stå uten leger på vakt i helgene? Mennesker som er syke og som trenger medisiner får ofte ikke noe før mandagen når legen er på plass igjen.

Menneskerettighetene gir en bedre følgesnor enn religioner.



Anonymous poster hash: 127b5...995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slowpoke. Kristendommen som statsreligion ble avviklet i 2012.

http://www.vl.no/samfunn/norge-har-ikke-lenger-noen-statsreligion/

Norge er nå et multikulturelt land.

Dette er min teori: Jeg tror at Statsreligion kristendommen ble avviklet i 2012, fordi den norske terroristen som drepte barn i 2011 var en kristen mann. Hadde han vært muslim eller buddhist så ville disse religioner sannsynligvis blitt forbudt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slowpoke. Kristendommen som statsreligion ble avviklet i 2012.

http://www.vl.no/samfunn/norge-har-ikke-lenger-noen-statsreligion/

Norge er nå et multikulturelt land.

Dette er min teori: Jeg tror at Statsreligion kristendommen ble avviklet i 2012, fordi den norske terroristen som drepte barn i 2011 var en kristen mann. Hadde han vært muslim eller buddhist så ville disse religioner sannsynligvis blitt forbudt i Norge.

Nei det er ikke pga han. Det har vært et ønske fra mange politiske partier lenge å skille stat og kirke fordi kirken la seg opp i alt for mye av styringspolitikken.

Anonymous poster hash: 127b5...995

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Hviledagen på en søndag er det de færreste som har uansett. Og hvorfor skal sykehus stå uten leger på vakt i helgene? Mennesker som er syke og som trenger medisiner får ofte ikke noe før mandagen når legen er på plass igjen.

Menneskerettighetene gir en bedre følgesnor enn religioner.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Det er da ingen som mener at helsepersonell ikke skal være tilgjengelig i helgene...

Personen du siterte siktet nok til at FrP vil ha søndagsåpne butikker m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å si at innvandrere må respektere de "kristne verdiene"! Det folk må respektere er norsk lov og menneskerettighetene!

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Norsk lov er bygget opp av kristne verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk lov er bygget opp av kristne verdier.

Det stemmer at deler av den Norske loven er tuftet på kristendom. Men. Den tid er forbi. Nå er det menneskerettighetene som mer og mer legges til basis, uavhengig av religion.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som mener at helsepersonell ikke skal være tilgjengelig i helgene...

Personen du siterte siktet nok til at FrP vil ha søndagsåpne butikker m.m.

Det jeg mener er at det ikke burde være helg på sykehusene. Sykehusene burde ha det samme tilbudet 24/7/12 mnd i året. Mange pasienter ligger og lider unødvendig gjennom hele helgen før de får operasjoner de venter på feks. Noen venter i mer enn en uke.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ja, huff, det er jo så utrolig forferdelig at folk omtaler Norge som et kristent land. :rolleyes:

Hvordan klarer vi i det hele tatt å leve i dette landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke at Norge skal være fullt av moskeer, men heller ikke fullt av kirker. Det er feil av politikere å prøve å tvinge alle ikketroende til å være kristne.

Anonymous poster hash: eac25...ec8

Norge har kirker fordi at kristendom har VÆRT statsreligion, men fra og med 2012 er det ikke lengre noe som heter statsreligion i Norge. Skal man bare rive ned kirkene fordi at du og andre som ikke er kristne mener at kirkene legger press på dere for å bli troende?

Jeg synes ikke at politikere tvinger noen til å bli tilhengere av en annen religion de velger selv, og om de prøvde ville de aldri fått det til i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge har kirker fordi at kristendom har VÆRT statsreligion, men fra og med 2012 er det ikke lengre noe som heter statsreligion i Norge. Skal man bare rive ned kirkene fordi at du og andre som ikke er kristne mener at kirkene legger press på dere for å bli troende?

Jeg synes ikke at politikere tvinger noen til å bli tilhengere av en annen religion de velger selv, og om de prøvde ville de aldri fått det til i dette landet.

Kirkene kunne godt bli ombygd til boliger! Og istedenfor å ha kirkegårder kan det være et stort hus det det er mange flyttbare vegger med plass til minneplaketter med liten vase til blomster. Kremering bør bli standard.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff, det er jo så utrolig forferdelig at folk omtaler Norge som et kristent land. :rolleyes:

Hvordan klarer vi i det hele tatt å leve i dette landet?

Klart det er forferdelig! Det er jo den største løgnen av alle. Norge har egentlig aldri vært kristent. Det har bare vært latt som om. Under alt stafferiet har de gamle naturlovene hersket.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkene kunne godt bli ombygd til boliger! Og istedenfor å ha kirkegårder kan det være et stort hus det det er mange flyttbare vegger med plass til minneplaketter med liten vase til blomster. Kremering bør bli standard.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Okei, så det du ønsker deg er et land uten religioner? Da må du spesifisere det og ikke bare gå ut mot kristendommen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silverstream

Klart det er forferdelig! Det er jo den største løgnen av alle. Norge har egentlig aldri vært kristent. Det har bare vært latt som om. Under alt stafferiet har de gamle naturlovene hersket.

Anonymous poster hash: 127b5...995

Det kan da umulig være så forferdelig som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så det du ønsker deg er et land uten religioner? Da må du spesifisere det og ikke bare gå ut mot kristendommen. :)

Jeg har ikke gått ut mot bare kristendommen. Lær deg å skille tallene under hver bruker.

Det kan da umulig være så forferdelig som du skal ha det til.

Ikke det? Hva vet du om hva som ble gjort mot samene under "kristninga"? Familier som ble splittet, jenter som ble tvunget til å gifte seg med "nordmenn", jenter som måtte være slaver og som fikk løsunger etter at slaveeiere hadde forgrepet seg på de? Og dette er bare litt av det som skjedde.

Norges kristne skamhistorie.

Anonymous poster hash: 127b5...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ut mot bare kristendommen. Lær deg å skille tallene under hver bruker.

Ok 995, men det var du som mente at kirker heller skulle bli boliger, det tolket jeg som at det var ønske om å avskaffe all religiøs aktivitet. Og jeg prøver ikke å være vanskelig, jeg bare lurer på om det er det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...