#Sunrise Skrevet 24. februar 2014 #21 Skrevet 24. februar 2014 Jeg ser det går sport i å kjenne liv tidligst mulig på diverse gravidforum. Jeg må le litt når man kjenner liv i uke ni. Vi var selv på UL i uke ni og fosteret hadde så vidt begynt å vifte litt med noen små tannpirkere av armer. Og dette kjenner de liksom? Nåja Dersom man i tillegg kjenner "liv" over navlen så tidlig kan man garantere at det er luft. Man kan faktisk ikke kjenne liv over livmorens høyde. Det er tross ikke slik at ungen flyter fritt inni magen. er jo litt morro med dem som er 12 uker og merker spark i handa, sånn ordentlig kraftig spark:P 1
Mafalda Skrevet 24. februar 2014 #22 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er ikke gravid, men syns jeg kjenner spark iblandt Haha, det gjorde jeg også! Det var et par ganger i sommer, da minstejenta var 2-3 måneder, at jeg lå i senga og tenkte "Jøss, hadde det ikke vært for at jeg nettopp hadde født, ville jeg trodd at dette var babyspark" Luftbobling og tidlige babybevegelser er rett og slett veldig like. Så like at da jeg kjente liv med lillemor, tror det var i uke 15-16, var jeg veldig usikker på om jeg innbilte meg det eller ikke. Selv om det var femte gangen jeg var gravid, er det svært vanskelig å være bombesikker på at det er bevegelser man kjenner når det er så tidlig.
Sack0 Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #23 Skrevet 24. februar 2014 For min del er alt nytt, og man leser om mye rart. Jeg kjente noe ukjent, og ville dele det med andre som er gravide. Beklager så meget....
Gjest Jørild Skrevet 24. februar 2014 #24 Skrevet 24. februar 2014 For min del er alt nytt, og man leser om mye rart. Jeg kjente noe ukjent, og ville dele det med andre som er gravide. Beklager så meget.... Jeg synes det er et helt legitimt spørsmål, det er ikke meningen å le av deg. Jeg tror bare at man blir litt oppgitt av de som ikke spør, men påstår de kjenner liv. Det er lov å være usikker, men det er ikke lov å være dum, om man kan si det slik. 1
Susa Skrevet 24. februar 2014 #25 Skrevet 24. februar 2014 For min del er alt nytt, og man leser om mye rart. Jeg kjente noe ukjent, og ville dele det med andre som er gravide. Beklager så meget.... Man har jo veeeldig lyst til å kjenne liv, så jeg skjønner jo at man kan "overtolke" signalene. Det er gjerne noe med det at vi er blitt gravide og har plagene, så ønsker man jo å kjenne babyen også...
Silfen Skrevet 24. februar 2014 #26 Skrevet 24. februar 2014 Jeg synes det er et helt legitimt spørsmål, det er ikke meningen å le av deg. Jeg tror bare at man blir litt oppgitt av de som ikke spør, men påstår de kjenner liv. Det er lov å være usikker, men det er ikke lov å være dum, om man kan si det slik. Dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå