Sack0 Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Halloen! Satt og leste litt i barnefarens babybok 101, da jeg plutselig kjente noe som prikket såvidt mellom navlen og brystkassa. Jeg er 11+2 uker på vei i følge legens beregninger, og gravid for første gang! Jeg har allerede begynt å få mage, noe legen sa kom til å skje siden jeg er lav og ikke overvektig. Føler jeg har kjent livmoren en god stund også. Kan det være en aldri så liten bevegelse jeg kjente, selv så tidlig? Flere som har opplevd samme? Kan jo bare være det er meg som leter etter tegn, siden jeg har visst lenge at jeg har vært gravid og bare går og gleder meg til noen synlige tegn... Hihi
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Nei, det du kjente er ikke liv. Det er fortsatt en del uker til før livmoren din er over navelen, når du er ca 12 uker på vei vil livmoren din ha vokst seg rett over skambeinet. Anonymous poster hash: 0ab10...7dc 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Kan hende livmoren kan kjennes, selv om det er tidlig(hvis du er førstegangs), den kommer jo vanligvis over skambenet rundt uke 12. Men kjenne liv mellom navlen og brystkassa i uke 11? Det er mer tvilsomt, man er ganske langt på vei før livmoren er kommet så høyt opp. De første tegnene til liv har jeg kjent godt under navlen, i begge graviditetene mine(i den andre kunne jeg kjenne livmoren i uke 9-10 og kjente liv i uke 13-14) Anonymous poster hash: a7158...549 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Antagelig var det noe så lite spennende som luft... Jeg har vært gravid tre ganger, og små luftbobler ligner veldig på de første bevegelsene. Fosteret i uke 11 er vel 4-5 cm og har fyrstikktynne og korte armer og bein, så å kjenne bevegelser derfra er nesten garantert umulig. Men om noen uker kan du begynne kjenne skikkelig etter! Anonymous poster hash: 790a9...f45 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Nei. Anonymous poster hash: 4efc2...905 2
Sack0 Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Hehe, nei det var jo greit å få svar på... Har bare hørt om flere førstegangs som kjenner så tidlig, så ble litt overrasket om jeg også skulle være så heldig! Får bare vente mer tålmodig da Endret 20. februar 2014 av Sack0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Hehe, nei det var jo greit å få svar på... Har bare hørt om flere førstegangs som kjenner så tidlig, så ble litt overrasket om jeg også skulle være så heldig! Får bare vente mer tålmodig da De har ikke kjent liv de heller. Anonymous poster hash: 4efc2...905 7
Gjest Jørild Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Om du skulle kjenne liv nå ville det vært helt nede med skambeinet. Man kan ikke kjenne liv lengre opp en hva livmoren er.
Sunniv Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Det virker på meg som om mange ivrer etter å kjenne liv tidligst mulig. Selvsagt kan de som har vært gravide før, kjenne det tidligere enn førstegangs, men for meg virker det nesten hysterisk for enkelte å skulle kjenne det så tidlig som mulig. Jeg kjenner noe rart i magen (er 15+6), men kan ikke si at det er den lille jeg kjenner. Antageligvis er det luft i systemet og bare ting som flytter litt på seg. Mange førstegangs kjenner ikke liv før uke 20...
bib_84 Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Tidligere i svangerskapet var jeg på gruppetime på helsestasjonen, hvor alle gravide var ca. uke 12. Da var det en andregangsfødende som kunne fortelle at hun for noen dager siden hadde kjent et helt tydelig spark mellom navelen og ribbeina Selv kjente jeg de første bevegelsene i uke 18 (er førstegangsfødende) og nå kjenner jeg litt hver dag
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Jeg kjente bevegelse i uke 15, men veldig svakt og skjelden så var veldig i tvil om jeg bare innbilte meg det. Men nå når jeg kjenner det enda sterkere er jeg rimelig sikker på av det var bevegelse jeg kjente. Kjente det skikkelig fra slutten av uke 18. Er førstegangs.Anonymous poster hash: f5566...f91
Sack0 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2014 Det virker på meg som om mange ivrer etter å kjenne liv tidligst mulig. Selvsagt kan de som har vært gravide før, kjenne det tidligere enn førstegangs, men for meg virker det nesten hysterisk for enkelte å skulle kjenne det så tidlig som mulig. Jeg kjenner noe rart i magen (er 15+6), men kan ikke si at det er den lille jeg kjenner. Antageligvis er det luft i systemet og bare ting som flytter litt på seg. Mange førstegangs kjenner ikke liv før uke 20... For min del er det ikke det at jeg MÅ kjenne noe tidligst mulig, jeg bare kjente en følelse som var ukjent for meg og ville høre om hva det kunne være Men selvfølgelig går en rundt og gleder seg til en kjenner liv. Akkurat nå gleder jeg meg til å kunne høre hjertedunk på neste jordmorbesøk
Sunniv Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 For min del er det ikke det at jeg MÅ kjenne noe tidligst mulig, jeg bare kjente en følelse som var ukjent for meg og ville høre om hva det kunne være Men selvfølgelig går en rundt og gleder seg til en kjenner liv. Akkurat nå gleder jeg meg til å kunne høre hjertedunk på neste jordmorbesøk Kjenner meg selvsagt igjen i dette, for jeg kjenner også noe ubeskrivelig jeg er usikker på hva kan være. Men mange legger jo ut i det vide og det brede at de kjenner liv i magen veldig veldig tidlig. Har vel lest så tidlig som inntil uke 8...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Kjenner meg selvsagt igjen i dette, for jeg kjenner også noe ubeskrivelig jeg er usikker på hva kan være. Men mange legger jo ut i det vide og det brede at de kjenner liv i magen veldig veldig tidlig. Har vel lest så tidlig som inntil uke 8... Uke 8" da embryoet er 1,2 cm langt? Latterlig. Anonymous poster hash: c67ff...0d9 2
Silfen Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 "Liv" så tidlig er luft. De som påstår noe annet er på jordet. 1
#Sunrise Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 jeg merka det i uke 14, men jeg lå sånn til på soffaen at babyen fikk liten plass, og da kom det en liten boble følelse:) trur det var under navelen:)
Gjest Jørild Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 Jeg ser det går sport i å kjenne liv tidligst mulig på diverse gravidforum. Jeg må le litt når man kjenner liv i uke ni. Vi var selv på UL i uke ni og fosteret hadde så vidt begynt å vifte litt med noen små tannpirkere av armer. Og dette kjenner de liksom? Nåja Dersom man i tillegg kjenner "liv" over navlen så tidlig kan man garantere at det er luft. Man kan faktisk ikke kjenne liv over livmorens høyde. Det er tross ikke slik at ungen flyter fritt inni magen.
Susa Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er ikke gravid, men syns jeg kjenner spark iblandt Merka ingenting før jeg var 19+1, da kjente jeg et skikkelig spark i lysken. Merka aldri noe til de boblingene andre snakka om.
Gjest Jørild Skrevet 24. februar 2014 #20 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er ikke gravid, men syns jeg kjenner spark iblandt Merka ingenting før jeg var 19+1, da kjente jeg et skikkelig spark i lysken. Merka aldri noe til de boblingene andre snakka om. Jeg kjente masse bobler. Og prompet tilsvarende Rart det der 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå