Gå til innhold

Rask mat når man har baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vil gi meg noen forslag på rask mat når man går hjemme med baby på 8 uker??

Blir kjedelig med bare brødskiver. eller som værre er, kjeks.

Babyen vil ikke ligge for seg selv, så må ha enkel rask mat, men har ikke fantasi når det gjelder mat for tiden. :fnise:



Anonymous poster hash: 284e3...50a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt av samme utfordringen. Jeg har kjøpt inn litt forskjellige kornblandinger, frukt, yoghurt og smoothier. Da får jeg i meg noe ganske umiddelbart når jeg er småsulten.

I tillegg tar det kun 5 minutter å koke seg an havregrøt eller steke en liten omelett. Ds kan du jo ha baby i vippestol ved siden av deg på kjøkkenbenken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett er kjekt. Lag en dobbelt så stor, går fint å spise kald også.

Koke grønnsaker i mikroen er kjapt, fiskekaker eller karbonader ved siden av, pluss litt remulade.

Avocado er greit tilbehør istedet for å koke poteter/grønnsaker. Funker som mellommåltid sammen med litt kokt skinke el.l

Superkjapp salat - kjøp ferdig oppkutta salat og ferdig oppkutta kylling/skinke



Anonymous poster hash: abe11...394
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt kan forresten også kokes i mikroen :)



Anonymous poster hash: abe11...394
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde det samme problemet, jeg raste ned i vekt og var til slutt nede i 46 kg på 166 cm. Så det var ikke noe særlig..

Et tips jeg fikk var å forhåndslage forskjellige middager f eks, for så å pakke det ned i porsjoner og fryse det ned, også bare tine det opp i mikroen f eks. En periode ble det faktisk til at jeg bestilte mye take away bare for å få i meg mat.

Et annet tips er bæresele f eks hvis babyen godtar det, så kan du ha babyen på deg mens du lager mat osv.



Anonymous poster hash: d4856...f46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Sliter med det samme så må følge med her. Spiser en del yoghurt med musli. Når jeg har tid deler jeg opp litt frukt og grønt til å ha i kjøleskapet. Synes det er så mye enklere å få i meg slikt når det er delt opp av en eller annen grunn.

Havregrynsgrøt i mikroen får jeg ikke til. Det renner bare over med en gang og griser til mikroen. Aner ikke hva jeg gjør feil :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme så må følge med her. Spiser en del yoghurt med musli. Når jeg har tid deler jeg opp litt frukt og grønt til å ha i kjøleskapet. Synes det er så mye enklere å få i meg slikt når det er delt opp av en eller annen grunn.

Havregrynsgrøt i mikroen får jeg ikke til. Det renner bare over med en gang og griser til mikroen. Aner ikke hva jeg gjør feil :vetikke:

Renner over? Spiser det ofte til frokost, og har aldri opplevd :) bruker du for lita skål kanskje?

Anonymous poster hash: abe11...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk youghurt og valnøtter er lettspist og mettende :)



Anonymous poster hash: abe11...394
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha trodde først du mente mat til baby 8 uker og leste bare fort over og så svar som omelett :fnise:

men jeg lagde posjoner og fryste ned. la det til tining i kjøleskapet kvelden før slik at jeg alltid hadde klar middag som bare var å putte i mikroen dagen etter når jeg var sulten. :) funket fint det.

ellers. bæresele/sjal. da kan baby sove der imens du lager mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å lage eller få andre til å lage tacohorn, horn med ost og skinke, pizzasnurrer og andre ting jeg kan fryse ned... Lager da selvfølgelig litt grove sånn at de ikke blir fryktelig usunne :)

Og man kan jo steke baguetter feks. i stedet for brødskiver, det tar jo ikke lenger tid borte fra babyen! Det har jeg spist mye nå som jeg er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal!

Jeg hadde ansvaret for å lage middag hver dag når jeg var i permisjon. Det hadde aldri gått an uten bæresjalet.

Anonymous poster hash: 73ed5...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...