Gå til innhold

baby som skal ha mat veldig ofte.


duja

Anbefalte innlegg

Babyen min på 7 uker skal ha mat hele tiden, han får mme. Han fikk 170ml for to timer siden og nå skriker han etter mat igjen og gir seg ikke før han får det, og det resulterer i gulping.

Noen tips?

Endret av duja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om problemet er at han drikker for fort kunne du kanskje få tak i tåteflaske med mindre hull?



Anonymous poster hash: b12e3...c99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde det samme og det var økt sugebehov, hjalp å finne en smokk som han liker for han liker ikke de "vanlige" fra mam, avent osv.

Anonymous poster hash: f0684...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar også smokk, men det hjelper ikke særlig. Jeg måtte "gi meg" og han får mat nå. Men 170ml til en på 7 uker burde vel holde mer en i et par timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å gi ham mat når han er sulten? Eller skal han ligge der å skrike? Kjære vene. Er du redd for at han skal bli bortskjemt og feit?



Anonymous poster hash: 77ed4...943
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjenner jeg at jeg ble provosert, møkkakjærring.

Nei, ikke i det heletatt. Men når nesten hele måltidet kommer opp i form for gulp og magevondt har han ikke behov for det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 4 mnd og vi har nesten nettopp begynt med 180ml. Er forskjell på babyer men 170ml ofte til en 7 uker gammel baby høres ikke rett ut. Jeg ville ringt helsesøster i morgen

Anonymous poster hash: f0684...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står opp til 170ml til barn fra 1-2mnd på anbefalingene på hipp-pakken?men det står også 5 måltider i døgnet ser jeg nå :P

Har prøvd å delt opp måltidene, men da roer han seg i heletatt ikke imellom. Nå er det stilt i vertfall 2 timer. Gidder ikke å ta det opp med hs, da det er ei gammel dame som mener babyer må skrike for å trene opp lungene sine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å gi ham mat når han er sulten? Eller skal han ligge der å skrike? Kjære vene. Er du redd for at han skal bli bortskjemt og feit?

Anonymous poster hash: 77ed4...943

Det er ikke bare å gi ubegrenset med hverken mm eller mme dersom årsaken til gråt/uro er magevondt, overtretthet, sugebehov eller noe annet.

Det er da allmenn kunnskap at babyer selv ikke alltid klarer selvregulere og spesielt ved magevondt vil ta mer for å roe seg, som igjen resulterer i mer vondt og gjerne gulp.

TS; økedøgn/spise seg opp på kveld kan og forekomme for MMEbarn ifølge flaskehjelpen. Men om mye gulpes opp kan det være refluks dersom det skjer ofte og mye(?).

Dersom han i tillegg sover lengre økter på natten kan,det være at han spiser seg opp.

Kaver han mye? Isåfall er det nok magevondt/luft.

Noen ganger kan det jo være litt av alt og vanskelig å finne optimal løsning på;)

Her er iallefall smokk ytterst nødvendig da han både har litt magevondt OG trenger spise seg litt ekstra opp da soveøktene om natten har blitt endel lengre(nesten fordoblet, sov dårlig før).

Anonymous poster hash: d8bb4...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt har alltid spist veldig ofte, men mindre posjoner ser jeg nå. Han er bare slik, har sikkert blitt en vane. Eneste jeg kan tenke meg kan hjelpe på er smokk med mindre hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du sier det så sover han ca 5-6 timer på natten. Han er sjekket for reflux, da han er en gulpebaby, men dar det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står opp til 170ml til barn fra 1-2mnd på anbefalingene på hipp-pakken?men det står også 5 måltider i døgnet ser jeg nå :P

Har prøvd å delt opp måltidene, men da roer han seg i heletatt ikke imellom. Nå er det stilt i vertfall 2 timer. Gidder ikke å ta det opp med hs, da det er ei gammel dame som mener babyer må skrike for å trene opp lungene sine :P

Eh nei man skal ikke la babyer skrike! Hvor mye man gir kommer an på hvor ofte ja. Jeg har en gulpebaby så vi kunne ikke gitt 170ml fra en mnd gammel, da måtte han ligget i badebaljen døgnet rundt, kunne ikke gått ut døra pga gulping, hadde ikke vært noe poeng i å ha klær på han. Han har ikke den refluxdiagnosen. Så heller mindre doser og oftere. Men hjelper det ikke så ta det opp med en annen helsesøster? Eller fastlegen?

Husk at man ikke skal gi mer enn en liter mme i døgnet, det er skadelig for nyrene

Anonymous poster hash: f0684...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på en liten plass med en hs. Kanskje det går ann å høre med jm, hun har vel litt peiling hun også.

Ja, det er akkurat dette med 1l. Skal skrive opp hvor mye han spiser på et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det høres mye ut, men babyer er jo forskjellige :vetikke:

Min jente på 7 mnd spiser max, 120 ml per måltid, men helst bare 60 ml. Det har hun gjort siden før vi begynte med fastføde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ville tro han skulle ligget på 100-120 hvert måltid med ca tre timer i mellom, pluss minus. Sånn om jeg husker fra min tid med flasker. Høres mye ut, spesielt siden han gulper så mye.

Gi saktere og la han tape godt hver 50 ml? Gi han smokke etter 120-130 og se om han finner roen? Og heller fylle på mer om han gulper opp alt?

Når han gulper så mye er jo totalmengden han drikker mindre, så husk å noter gulper i tillegg til mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...